poster

Tranzit

  • USA

    Transit

  • Slovensko

    Rodina na úteku

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2012, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ****

    Když si čtyřčlenná banda zločinců "ulije" tučný lup z obrněného transitu mezi zavazadla čtyřčlenné rodiny, která má namířeno kempovat, aby urovnali napjaté vztahy panující mezi nimi, nebude to dlouho trvat a v louisianských močálech se strhne boj o holý život. Navíc tak nějak to neklape ani mezi zločinci. Napjaté rodinné vztahy postupně půjdou stranou, protože přece jen přežít ve zdraví a s uříznutým tatínkovým prstem na němž měl snubní prsten, je mnohem důležitější, než nějaké neopodstatněné hádky. V rámci zachování manželského svazku a urovnání napjatých vztahů udělá pro záchranu své rodiny co bude v jeho silách. A ani se nekoukne po vyzývavé prsaté blondýně, která je na opačné straně zákona. Legendární producent Joel Silver a jeho kolega Moshe Diamant vždy produkovali snímky u kterých vybroušená logika nebo nuda šly stranou na úkor napětí a akce. Jejich filmy neměly vždy bohatý rozpočet, ale nebylo to na nich až tak znát. To všechno platí o tomhle napínavém thrilleru disponujícím solidním hereckým obsazením hvězd nižší svítivosti. Jim Caviezel zvládá vždy svoje civilní postavy velmi dobře a jeho otec bránící svoji rodinu před nebezpečnou bandou je opět velmi uspokojivý. Možná trochu přirozenější byla Elisabeth Rohm v roli jeho manželky a ani jejich dva synové nehráli nijak špatně. Banda zločinců měla v popředí Jamesa Fraina, který jako její vůdce obstál dokonale a jeho návrat do takového typu role mu opět sednul. Mrchu v zločineckých řadách si zahrála již zmíněná blondýnka s plným dekoltem Diora Baird. Dokonalost sama. Jen dávám mínus za její necitlivé odstranění ze scény asi půl hodinu před koncem filmu a to si nezasloužila. Zbylí dva členové bandy, talentovaný Ryan Donowho a divácky povědomý černoch Harold Perrineau, také měli co nabídnout. Přibližně po půl hodině se film natolik svižně rozběhl a měl vše co má správný thriller obsahovat. Neotřelé zpracování otřelého námětu s občasným nečekaným vývojem děje, intenzivní napětí, nějaký ten zlomek akce, ale nestavělo se na ní tolik, sympatické i méně sympatické postavy, protivného, arogantního šerifa a atraktivní prostředí močálů, které nebývá v thrillerech až tak často k vidění. Mínusem je vedle likvidace mé oblíbené Diory Baird také příliš okatá zadní projekce při jízdě autem vlivem nízkého rozpočtu a občasné logické zakolísaní hlavně v počátečních fázích filmu (viz silniční kontrola zločinců u policejních zátarasů). Vizuál poměrně obstojný, ale také nijak mimořádný, podpořený barevným filtrováním a zběsilým střihem, což je velmi advensivní u filmů s nízkým rozpočtem. Rodák z Bogoty režisér José Antonio Negret nemá ještě dostatečné renomé a byl najat známým producentem, aby odvedl dobrou práci a přinesl divákům napínavý thriller bez větších ambicí. Tohle měřítko se povedlo naplnit beze zbytku. 80%(8.5.2012)

  • Johnny.ARN
    ***

    Dobré akčné B-čko. Trochu vykrádačka Vojáka. Prostredie veľmi nemalo čo ponúknuť. Zato dej bol lepší ako som čakal. Herci taktiež v pohode. Heroické výkony ( škrtenie reťazou ) pripisujem veľkému množstvu adrenalín v krvi. Autá, zbrane, ženy, jednoducho všetko, čo taký film potrebuje. A ani aligátor sa neobjavil, čo ho asi každý očakával a tiež kvitujem, že sa mi nepodarilo tak úplne prekuknúť scenár. Mrzí ma však otrasný strih v akčných scénach. Kamera mala svoje muchy ale aj v skutku zaujímave zábery. 3 z 5(30.12.2012)

  • fefee
    ***

    Film kde sa matka dvoch detí zmocní samopalu a začne tam strieľať ako profíčka asi nebude zrovna ten najlepší kúsok. Ale aj napriek svojej naivnosti, predvídateľnosti a pár trápností si film zaslúži aspoň pozornosť svojej neutíchajúcej drámy ktorá pomaly ku koncu síce uhasína ale je zároveň príjemnou thrillerovou jednohubkou. 2,5*(5.10.2014)

  • korndaddy
    **

    Mám rád filmy, kdy se hlavní padouch uprostřed věty zahlédí do dáli, hudba stichne, kamera zabere jeho tvář a on s dramatickým výrazem ve tváři pronese moudro ve stylu " budeme je sledovat tudy, nebo musíme je zabít". Pak na ně vlítnou s nožíkama, při čemž ten co vlastní sekeru je kápo a vzápětí se nože z ničeho nic změní v brokovnice a samopaly. Předvídatelnost byla jaksi bonusem. Caviezel má navíc.(2.2.2014)

  • Morholt
    ***

    Co na tom, že se všichni chovaj jak kreténi, když je tu James Frain s konstatnim strašně zlym kukučem a James Caviezel, jemuž ten ublíženej výraz zůstal ještě z doby, kdy ho Gibson křižoval. Navíc ta Frainova rašple měla úžasnej výstřih. Když k tomu ještě přičtu, že se furt něco dělo (i když v 80% strašný hovadiny), tak to vidim na pěknejch 50%.(13.6.2012)

  • - Ve scéně, kdy lupiči pronásledují rodinu a vzápětí naráží do jejich auta, je možné všimnout si, že po několika nárazech zůstavají vozy neporušené. (dc125)

  • - Poté, co vyprostí Losada (Harold Perrineau) a Evers (Ryan Donowho) Marka (James Frain) z nabouraného policejního auta, najde Evers v autě zbraň M16. Tu však policie ve voze nikdy nevozí. (dc125)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace