Reklama

Reklama

Rubber

  • Česko Guma (více)
Trailer

Když Robert, neživá pneumatika, objeví své destruktivní telepatické schopnosti, zaměří svou pozornost na jedno pouštní město a zejména ho zaujme záhadná krásná žena, tou je doslova posedlý…  Hororová komedie režiséra Quentina Dupieuxe vypráví příběh obyčejné pneumatiky pohozené v kalifornské poušti, která náhle nevysvětlitelně ožije. Jakási záhadná síla udržuje pneumatiku jménem Robert v pohybu a jak se řítí silnicí, objeví v sobě telepatické síly, díky nimž dokáže zničit cokoliv se mu zachce. Zpočátku se spokojí s lovem drobných pouštních zvířat a vyhazováním různých věcí, ale brzy se jeho pozornost stočí k lidskému druhu a zvláště jej zaujme záhadná krásná žena. Robert se stává chaotickou silou, po níž zůstává široký pás zkázy napříč pouštní krajinou. Rubber je chytrý, zábavný a originální hold kinematografické koncepci "bez příčiny". (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (257)

baribal 

všechny recenze uživatele

Říci že se jedná o odpad je trochu silné, je to film s velmi dobrý nápadem pro béčkový film. Vraždící guma je geniální nápad a například guma ve sprše je prostě bomba. Na druhou stranu si myslim, že způsoby jakymi guma zabíjí mohlo být mnohem více. Chvílkama prázdné a nudné tlachání kdy postavám přejete smrt je vyváženo záběry jak guma jede, ano! poprvé je zábavné pozorovat jak guma jede. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Ústřední myšlenka (světe se div, on Dupieux nějakou ve svém ranějším filmu vážně má!) vycházející z různých nelogických či minimálně bezdůvodních prvcích a situacích ve filmu je hodně zajímavá. Ačkoliv pokud chtěl Dupieux docílit v tomto směru hlubšího intelektuálního zamýšlení, z klíčového molonologu puštěného v úvodu i závěru filmu, kde se mluvčí (potažmo Dupieux) snaží demonstrovat „bezdůvodno“ ve filmu mj. na snímcích dle skutečných událostí a vnímá bezdůvodno např. i v politické situaci za 2. světové války, jsem už měl po stránce argumentace zvoleného postoje dost rozpačitý pocit. Naštěstí mě jinak tento nápad exkurze se živým sledování probíhajícího filmu v poušti přes dalekohled hodně zaujal a to samé mohu říct rovněž o ústředním námětu černé komedie s vraždící pneumatikou. Film, ve kterém by vyloženě hlavní postavou a současně hercem(!) byla nějaká (částečně) oživlá věc s nadpřirozenou vlastností, se vážně jen tak nevidí a o to víc, jde-li o pneumatiku. :-) Absurdní humor na mě v nejedné scéně fungoval, ať už náš kulatý černý hrdina Robert špehoval svlíkající se ženu nebo v rámci tvrdého útoku proti policii se nebezpečně zastavil na silnici. :o) Asi by mi Rubber sedl ještě víc, kdyby šlo o čistě absurdní horrorovou komedii (a řádně propracovanou až do konce) bez intelektuálního nánosu navíc, příp. kdyby Dupieux se zmíněnou myšlenkou pracoval více i ke konci, než jen protavením do nesmyslně nedotaženého závěru, kde Rubber plně ukáže svou tvář čirého úletu na jedno použití. Nicméně je to poprvé (po 5ti viděných filmech pana režiséra!), kdy mohu prohlásit, že se mi nějaký Dupieuxův film vyloženě líbil a bavil mě i přes slabší místa od začátku do konce! Tady musím uznat, že něco do sebe ten Dupieux má, lépe řečeno: kdysi ve svých začátcích měl. [70%] ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Ve scénách, kdy si tam guma jezdí a zabíjí je to docela fajn. Dobře nasnímané lokace dodávají správnou atmosféru. Zkrátka bylo zaděláno na originální krvavé béčko. Jenže ouha. Režisér se (pravděpodobně z důvodu, že je Francouz) rozhodl vydat cestou pseudofilosofického blábolu o účelu dění ve filmu, pokud ho nikdo nesleduje a o kouzlu nesmyslu, přičemž stopáž vyplňuje debilnímy etudami nesympatických diváků. Když je nejlepší herec z filmu pneumatika, je asi něco špatně. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Krom využití Dupieuxova smyslu pro detail mě nenapadá žádný důvod, proč natočit "Robert goes to Hollywood", příběh pohozené pneumatiky, která zdánlivě bezcílně putuje nehostinnou krajinou a postupně si na různých materiálech testuje své likvidační schopnosti. Je hlavním hrdinou v jakémsi živém filmu, kde každý má svou roli, dokonce i experimentální diváctvo, a tak se zde proplétá realita s filmovým světem takovým způsobem, že nikdo neví, jestli se ještě hraje nebo pouze žije - což zcela závisí na přítomnosti živých diváků... Nuže, myslím, že jsem vyzradila dost na to, abyste si našli pádný důvod, proč Dupieuxův bezdůvodný počin vynechat, i když, já jsem si například dokázala destruktivní chování oné pneumatiky vcelku rozumně odůvodnit - byla totiž sjetá... ()

Xeelee 

všechny recenze uživatele

Tohle bylo hodně meta. Je důležité, že se něco děje, když to nikdo nevidí? I když tam jde o nejlepší herecký výkon pryže v hlavní roli? Robertovi jsem to jeho herectví bezmezně věřil. Fascinuje mě, jak expresivně dokázal divákům zprostředkovat své emoce. Rebel bez příčiny, osaměle putující krajinou a ničící všechny a vše na co narazí. Kromě televizí a jedné krásky, do které se zamiluje. V šílené směsce intelektuálního filosofujícího artu, exploatačního braku s vybuchujícími zvířátky a hlavami a nonsensové romantické komedie, která je svým způsobem vtipná i v pasážích, které mají záměrně nudit a odradit diváka. Před touhle zběsilou hříčkou vás dokáže zachránit snad jen nějaký stupidní blockbuster od Baye. Na ten by si Robert netroufl ani se všemi pneumatikami světa. Óda na bezdůvodnost. Protože chci. Goodyear. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (8)

  • Daniel Quinn ve filmu stojí coby divák tváří v tvář pneumatice, která svými telepatickými schopnostmi dokáže vyhodit hlavu oponenta do povětří. Stejnou schopností disponoval i Daniel Quinn ve filmu Scanner: Policajt (1994). (Alfréda)
  • Ve filmu se v roli paliče gum objevil i Perdo Winter, vlastník studia Ed Banger Records, které produkuje mj. i hudbu Mr. Oiza a Justice. (Phantomass)
  • Gaspard Augé ze známé francouzské elektronické skupiny Justice, který se společně s Mr. Oizem (Quentinem Dupieuxem) podílel na soundtracku filmu, si ve filmu zahrál krátkou roli stopaře. (Phantomass)

Reklama

Reklama