Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rónin je samuraj, který ztratil svého pána a tím i svou čest, a jeho postavení na společenském žebříčku středověkého Japonska tomu odpovídá. Ještě mnohem níž však stojí lidé smíšené rasy, mezi něž patří i nalezenec Kai (Keanu Reeves), zčásti Brit, zčásti Japonec. Díky svým mimořádným schopnostem je vzat na milost skupinou bývalých samurajů, jejichž pán se stal obětí spiknutí, které připravili zákeřný Lord Kira a čarodějka Mizuki. Róninové chtějí Lorda Kiru porazit za každou cenu, jenže trumfy rozhodně nejsou na jejich straně. Dokud nezískají Kaie. I tak ale bude cesta za spravedlivou odplatou trnitá a jen málokdo z nich po ní dojde až do konce, který navíc může mít v souladu s japonskými tradicemi velmi trpkou příchuť. (CinemArt)

(více)

Videa (14)

Trailer 7

Recenze (875)

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Myslím, že větší zábava je zfilmovat dění na létajících kačerech .. tři minuty napětí roztažených do celovečerní podoby, kdy někdo z téhle atrakce uletí, dole se rozplácne na maděru a červenými cákanci ohození lidé kolem vřeští a pobíhají, takže trocha vzrušení .. což se o pouťové podívané zvané 47 róninů (může někdo opravit to nesmyslně velké R v názvu?) říci nedá, tam se totiž v nikom krve nedořezá .. takže ať žije dětská verze seppuky. ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

|| Scenár: Chris Morgan, Hossein Amini / Príbeh: Chris Morgan, Walter Hamada | Hudba: Ilan Eshkeri | Distribúcia: Universal Pictures | Štúdio: H2F Entertainment, Mid Atlantic Films, Moving Picture Company, Stuber Productions | Rozpočet: 225 miliónov $ | Tržby: 148,259,899 $ || Takúto veľkú škodu sme tu už dávno nemali - jak z hladiska finančného, tak z umeleckého. Obrazovo naozaj podmaňujúci počin, ktorý nemá jedinú slabú digitálnu scénu - a to som veru videl naposledy u Transformers 3. K čomu to ale je, keď ten dej nešlape, a postavy mi nevedia prirásť k srdcu? Je to studené jak japonská mimika. Preto to v Severoatlantíde nemá šancu uspieť. 60% | Blu-Ray, THX, EN DTS | ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

47 roninov je enormne divný film. Začiatok nie je zlý. Potom nastane armageddon. Dotáčky sú na filme poznať. Predpokladám, že pôvodne Reeves nebol až tak uprednostňovaný na úkor ostatných samurajov. Nechýbajú čudesnosti (minimálny priestor pre výrazné postavy z plagátov: gigantický samuraj, potetovaný kostlivec v prístave, Reevesov „otec“), nepochopiteľný mix žánrov (od historického eposu cez precítenú medziľudskú drámu až po vyložene tupo spracované rozprávkové motívy), nejasnosti ohľadom toho, akého diváka tvorcovia chceli osloviť (v jednej chvíli má byť hlboko oslovený rituálnou samovraždou hrdého muža, v inej sa má smiať komickému obéznemu samurajovi píliaceho strom), chaos v počtoch (47? To ťažko, väčšinou ich je na scéne 15), ťažkopádne zvraty (šialene komplikovane vymyslené dôvody a spôsoby, ako niekoho prinútiť k harakiri alebo ako sa dostať k zopár desiatkam mečov), zúfalá snaha strhnúť pozornosť aspoň počítačovými trikmi (viacero postáv je úplne zbytočne a nezmyselne vytvorených počítačmi, pritom by stačili masky) a nelogické správanie (Reeves v úvode na love v lese vidí čudne sa správajúcu bielu líšku s dvojfarebnými očami. Neskôr uvidí konkubínu s rovnakými. Pomerne logicky dôjde k záveru, že je to čarodejnica a teda predstavuje nebezpečenstvo pre jeho pána. Uteká s informáciou k vodcovi samurajov. Ten situáciu uzavrie tým, že Reeves trepe blbosti. Podotýkam, že dej sa odohráva v univerze, v ktorom čarodejnice relatívne bežne existujú.). ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TENTO LIST BUDE PAMÁTKOU NA NAŠI ODVAHU. ABY SE SVĚT DOZVĚDĚL, KDO JSME BYLI A CO JSME VYKONALI. DNES V NOCI ZÍSKÁME ZPĚT NAŠI ČEST A POMSTÍME NAŠEHO PÁNA.“… /// List možná…, ale film? Samurajové i Šógun si to brebentí po anglicky (vole děláš, jako kdybys uměl japonsky!), sice japonsky umím akorát pozdravit, ale stejně jako TADY jsem lehce konsternován. Historickou věrnost nechť souděj jiní, páč já, já se chcu bavit. A vyprávění je to zajímavý. Mysteriózní historická fantasy, vobčas souboj, čáry máry…, bohužel furt to ne a ne nabrat vyšší vobrátky. Vypráví, vobčas se vleče, když boj, tak krátkej a úplně ze všeho nejvíc by mě zajímalo, kterýho čuráka napadla 2hodinová stopáž. To pokračování třech kil je proti tomu přehlídkou scénáristickejch myšlenek a filmovejch nápadů. Nechybí romantika mezi vločkama sněhu, rozkvetlá sakura… A přitom by to nemuselo bejt tak špatný, kdyby to nebylo tak nudný. Samurajská pohádka, která se mění v ukolébavku. To si snad těch 47 týpků ani nezasloužilo! P.S:Přesto myslím, že ty 3* by byly spravedlivější…, ale to můžem probrat během čajovýho vobřadu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Kodex Bushido. 2.) Dělám do hromadnejch sebevražd. 3.) Thx za titule ,,petkaKOV“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ ne ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Stojí predo mnou ťažká úloha vyargumentovať si svoju skrz naskrz kladnú pozíciu a postoj k Rinschovmu uchopeniu japonskej legendy, ovenčenému prípustnými hollywoodskymi postupmi a zároveň obsahujúcemu prvky, ktoré by mohli navodiť dojem negatívnej kolízie vízie tvorcov a pozorovateľnej reality na plátne. Pre začiatok je nutné vyjadriť moje prekvapenie nad tým, ako sa Rinsch drží prvkov nastolených v traileroch, ale zároveň maže moje značné obavy vychádzajúce práve z trailerov, keď sa sa prekvapivo lyrický príbeh nezameriava len na prvoplánovú zúrivo efektnú animálnosť pri počte trikových sekvencií a hyper-akčného tempa na políčko filmu, ale naopak dodržuje posvätnú úctu a veľmi obozretne narába so začlenením tradície a fantasy (to už dnes píšem po druhý raz) prv(o)kov, pričom dbá na súdržnosť celku. Lamentácia nad pomalosťou rozprávania tkvie v neznalosti japonskej filmovej poetiky pomalého záberu, citlivého rozvíjania príbehu a dialógu (i keď tu konvenčne s dôrazom na súboje a devalvujúc vplyv mentality na vzťahy postáv a štruktúru deja pre potreby dramatickejšieho spádu a obsiahnutia väčšej témy, postranných - i keď banálnych - motívov a zvratov na menšom priestore). Dejovosť sa tu stretáva v priamom súboji s postupným gradovaním z nedramatickej polohy na úroveň fantazijného veľkofilmu, čo je nevšedným a vítaným korením v žánri. Máme tu možnosť tak sledovať ako komorné dvorné a salónne scény, ako aj vizuálne bohaté (sakra, to to musia prísť Američania, aby sa natočil moderný japonský veľkofilm s poriadnou výpravou a bez brutálne gýčovej animácie, ktorá ani na chvíľu nezlezie z plátna?) panorámy a bojové scény, ktoré rozhodne majú čo ponúknuť a nechávajú ešte viac vyniknúť kríženie klasického štýlu so západnými postupmi - už pri scéne honu na démona v úvode filmu som mal chvíľu pocit, že sledujem vysnenú hranú verziu Mononoke hime, pasáž z holandského prístavu naproti tomu mierne pripomína Pirátov z Karibiku. Milostné pletky a hĺbka postáv žiaľ zodpovedá väčšinovo Hollywoodu, na druhú stranu exotická elegancia jej dodáva zvláštnu príchuť a šmrnc. Pre film je zásadné, akou optikou nazerá na japonskú mytológiu a ja musím povedať, že som veľmi spokojný - Rinsch využil možnosti, ktoré mu ponúklo zasadenie do éry Tokugawovho šogunátu (resp. edo, opäť dnes spomínam už po druhý raz) a čerpá z dobových strašidelných legiend a príbehov, ktoré sa šírili medzi ľudom, pričom je badateľná aj influencia kurosawovsko-shakespearovských motívov (prítomných predovšetkým, ale nielen v postave čarodejnice Mizuki a lorda Kiru ňou ovládaného a manipulovaného). U Kurosawu by som sa zastavil - nákladná výprava spolu s uhrančivými panorámami mi nevdojak opakovane pripomenula Ran, nečitateľný hrdina s otáznikom Kai je zasa akoby prevtelením nejednoznačných postáv Toširá Mifuneho v Akirových samurajských filmoch, kde sa neraz núka paralela s démonom a nie je jasný jeho pôvod, motivácia ani cieľ (ktorý tu s ohľadom na euramerického diváka prítomný je a zároveň s ním aj istý atraktívny origin, po ktorého odhalení po celý čas baží). Toto žonglovanie s žánrovými klišé a ich dosadzovanie k síce nie príliš prepracovaným, no i tak zaujímavým postavám a úspešná snaha o zloženie pocty na viacerých frontách súčasne z neho robí niečo viac, než len priemerný blockbuster. Dokonca aj kvalita animácie a pomer vzhľadom k hraným pasážam sa približuje ideálu, aký si pre moderný kinotrhák predstavujem. Obsadenie Keanu Reevesa je opäť hollywoodskym ťahom, ale tentokrát príjemným. Celkovo som teda s týmto miešancom v relácii, ktorú dokonale vyjadruje výraz: spokojnosť. Obavy z trailerov zostali nenaplnené a ja môžem nerušene snívať a brázdiť Rinschov fikčný svet aj naďalej. 80% () (méně) (více)

Galerie (54)

Zajímavosti (17)

  • Podľa kostýmovej dizajnérky Penny Rose mal každý vlastný kostým v súlade so svojim okolím. Aj keď herci nosili kimono, tradičný odev bol podľa potreby opatrený určitými zmenami a zvýraznený plnými farbami. (misterz)
  • Ve filmu si střihne roli i Rick Genest (Foreman) přezdívaný také Zombie Boy, který je znám hlavně díky rozsáhlému tetování těla. Celkem ho toto zkrášlení stálo 4 075 liber. (devNull)
  • Film mal veľké produkčné problémy - došlo k niekoľkým mesiacom pretáčok, bol prekročený rozpočet a režisérovi Carlu Rinschovi nebolo umožnené dohliadnuť na finálny zostrih. (Macejko)

Související novinky

47 róninů se dočká cyberpunkového pokračování

47 róninů se dočká cyberpunkového pokračování

13.08.2020

Přáli jste si vidět pokračování jednoho z největších propadáků roku 2013? Pak máte štěstí, akční fantasy 47 róninů se totiž dočká sequelu, a ne jen tak nějakého. Dvojka se bude odehrávat 300 let v… (více)

Keanu Reeves jako drsný ruský kmotr?

Keanu Reeves jako drsný ruský kmotr?

17.09.2013

Nějak se mu ten comeback nedaří. Jeho režijní debut Man of Tai Chi moc slávy ani peněz nepobral a obludně předražená samurajská fantasy 47 Ronin (rozpočet údajně přesáhl 200 milionů dolarů) vypadá na… (více)

Keanu Reeves jako zlý kungfista

Keanu Reeves jako zlý kungfista

17.12.2011

O projektu Man Of Tai Chi jste už u nás četli. Keanu Reeves si pro svůj režijní debut vybral klasické téma: příběh o mladíkovi, kterého jeho bojové schopnosti přivedou do světa „úžasných možností a… (více)

Reklama

Reklama