poster

Ztrácím tě, lásko (TV film)

Krimi

Československo, 1978, 86 min

  • 6thSun
    ****

    Hlavní melodie tam zazní alespoň stokrát, v jiném případě bych z toho pomalu ale jistě šílel, zde jde ale o brutálně uhrančivou a moji krevní skupinu přesně kopírující melodickou linku, navíc v podání ve všech směrech strhující Jany Hlaváčové, takže dávám zcela sobecky jednu hvězdu navíc a ještě se u toho samou radostí šklebím jako malej smrad.(4.11.2015)

  • LiVentura
    ***

    Tyto české hry z ciziny se mi příliš nevryly pod kůži, česká krimi je jedna z nejlepších na světě, není třeba utíkat za hranice..(11.7.2014)

  • sud
    ***

    Zajímavý detektivní příběh, jehož rozvleklé tempo, místy nedotažený scénář, nepříliš sympatické a občas nelogicky jednající postavy a mdlou režii se nám snaží vynahradit skvělé herecké obsazení (za všechny výborný Petr Haničinec - bohužel s minimem prostoru) a především krásná ústřední píseň od otců moderního tuzemského šansonu Petra Hapky a Pavla Kopty. 60%.(4.10.2013)

  • Willy Kufalt
    *****

    (2x) ,,Rád bych věděl, co s tebou v poslední době je?" / ,,Zní to asi pitomě, ale miluju svou ženu." Tenhle komorní thriller s Janou Hlaváčovou mě před časem hodně zaujal a zapůsobil i při druhém shlédnutí. Víc než klasickou detektivkou je "Ztrácím tě, lásko" psychologickým dramatem o neštěstí, zradě a svědomí, jedinou slabinou snímku zůstavají laciné studiové kulisy, ale po ponoření do příběhu na to divák lehce zapomene. Vynahrazují mu to vynikající herecké výkony a především hudba Petra Hapky, jehož titulní melodie tu může zaznít v nejrůznějších úryvcích a verzích byť i stokrát a nezní obehraně. Kdyby se Jana Hlaváčová více věnovala (jako její postava) zpěvu, mohla by z ní klidně být rovněž další výborná česká šansoniérky, z jejího podání titulní písně Ztrácím tě lásko mrazí (hned mi to připomnělo její další šanson Píseň samotářky z "hereckého" LP Jiřího Zmožka). Zato v podání Lenky Kořínkové je ta píseň přímo katastrofa, což ale vzhledem k obsahu filmu vůbec nepřekáží. Zákulisí "západního" hudebního průmyslu v kapitalistické společnosti, kde mnohým nejde o umění, ale především o zisk, zobrazuje film skvěle, bez ohledu na krajinu a rok vzniku. A Jiří Adamíra (komisař), ten snad nikdy nezklame, byť zde jen na menší prostoru. ,,Gentleman (v případě, že jeho žena spáchala vraždu) by řekl "já jsem vrah", i kdyby to nebyla pravda. Ale vrah to neřekne." 90%(2.6.2018)

  • dyfur
    ***

    Slušná TV krimi inscenácia.Herci hrali "a la amerika" i keď kulisy slabšie aspoň kostýmovo sa to snažili autori dohnať. Samozrejme i tu by sa dalo nájsť angažované ,politické posolstvo -už na tú dobu umne maskované. Tvrdý,nekompromisný život na západe,ktorý je pritomný všade nielen vo fabrikách (o tom tu nebola reč,ale väčšina vtedajších diel bola hlavne o tom) ale i v zábavnom priemysle.Treba brať s nadhľadom,určité veci odfiltrovať a vcelku zdarilé krimi.Len taká poznámočka na záver Petr Haničinec hral i v tomto diele i v mnohých dalších roky rokúce v TV,filmoch,divadlách ako mohol dopadnúť na staré kolená,že zomrel v chudobe.....(10.2.2014)

  • - Hudební skladatel Maurice Faugere (Petr Haničinec) nemusel hru na piano, jak bývá obvyklé, markírovat, protože sám byl zdatným pianistou. (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace