poster

Můří deníky

  • Kanada

    The Moth Diaries

  • Slovensko

    Denník nočného motýľa

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    The Moth Diaries

Horor

Kanada / Irsko / USA, 2011, 85 min

Režie:

Mary Harron

Předloha:

Rachel Klein (kniha)

Scénář:

Mary Harron

Kamera:

Declan Quinn

Hudba:

Lesley Barber

Střih:

Andrew Marcus

Scénografie:

Sylvain Gingras

Kostýmy:

Nicoletta Massone
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • misterz
    **

    Námet celkom zaujímavý, aj prostredie ušlo, no to akou cestičkou sa potom začal dej uberať ma teda vonkoncom neoslovilo. Nevýrazné a hrozne povrchné. Navyše ani toho hororu si tu človek veľa neužije. Skrátka táto nepodarená variácia na paródiu Draculy (1992) ma vôbec nechytila. Podpriemer. 35/100(1.5.2018)

  • JFL
    **

    Konečně mají emaři svůj esenciální film. "The Moth Diaries" nejen že nabízí povrchní adoraci gotických románů a permanentní zpřítomňování motivu sebevraždy, ale jakoby mimoděk také vystihují samotnou podstatu emařů - alibistické přenesení osobních problémů a úzkostí na okolí. Zdejší hrdinka tak viní své okolí z toho, že ji brání žít v ideální bublině a iluzi, při čemž klasický problém "nikdo mě nechápe", je zde umocněn nadpřirozenem.(20.6.2012)

  • ricci.s
    ***

    Asi som mal až príliš vysoké očakávania, takže miernemu sklamaniu sa neubránim. Nebolo to zlé, ale nejedná sa ani o nejakú veľkú pecku. Zaujímavý námet o troch študentkách, z ktorých jedna sa správa divne, druhá sa jej neustále zastáva a tá tretia sa jej bojí, žiarli na ňu a snaží sa odhaliť jej temné tajomstvo, najmä keď začnú umierať ľudia za podivuhodných okolností. Trochu ma opäť ubíjalo pomalé tempo a nekonečné čakanie, kedy sa konečne odhalia karty. Mŕtvoliek pribúdalo, ale nejako sa to nechystalo dať do pohybu, takže to aj bolo aj napriek slušnej technickej stránke, peknej hudbe a sympatickým hereckým výkonom dosť rozvláčne a nudné. Vlastne v celom filme sú asi len dve scénky, ktoré by sa dali nazvať zapamätateľnými, a to sa mi zdá trochu málo. U mňa je to celkovo "len" za 50%. Prívlastok mysteriózny thriller by sa k tomu hodil určite viac ako horor.(19.3.2012)

  • Eodeon
    ****

    "dogmatické" žánrové čtení filmu opravdu nesvědčí, tím spíše ne filmu soustředícího se na rozbíjení dominantních struktur v kinematografii převládajících a objevování docela nových možností. pravidla této mimořádně uvědomnělé hry žádnému žánru neodpovídají, naopak, žánrová pravidla jsou v této hře pouhé figurky a figury na druhé straně svévolně diktují vlastní pravidla, kterými obratně natáčejí povahu filmu do nejrůznějších poloh, od novodobého pastiše gotického hororu, přes psychologické drama nebo pubertální melodrama o malicherných strastech dospívání. nejen to vše se proniká v originálním, zcela nevážném převažování mezi autenticky půvabným filmem a spíše úsměvným kýčem. pokud už bych hovořil o půvabu, zasluhuje se o něj především typologicky dokonalé herecké obsazení, svěží výběr muziky (Numb - Marina & the Diamonds) a výše zmíněná, velice zábavná hra s pravidly samotnými i útoky na divácké předsudky, jaké nezávisleji uvažující diváci dovedou ocenit. slastné samy o sobě jsou surreálné okamžiky a vlastně sám fakt, že v tak stylisticky "rozháraném" filmu není snadné mapovat hranice mezi noční můrou - jakousi opojnou posedlostí sukubem a mezi faktickým pohledem na skutečnost děje filmu, je-li ta vůbec jakkoliv přístupná. zvláštně se zohledněním režisérčina mistrovského Amerického psycha se totiž nelze zbavit příjeně znepokojující otázky, kde vlastně končí optika protagonistky, skrze níž a pouze tak divák do fikčního světa nahlíží, a s ní se pojící bezuzdná imaginace pověrčivé mysli. nejméně násilné by mohlo být popisovat Můří deníky jako alegorii na téma duševní bolesti a hledání úcty k životu posazenou na mytologických základech - kontext, který film samotný nabádá náležitě zohlednit. není úplně férové odsuzovat film kvůli snaze zosobnit perspektivu pubescentky utápějící se v depresi jen proto, že si o emo kultuře myslíte své, zvlášť ne jde-li o natolik vtipně sestrojený systém podnětů divákově sebereflexi.(12.12.2012)

  • eraserhead666
    **

    Můří deníky, se, i díky svému názvu, zdají být dnes již tradiční dívčí paranormální romantizující přeslazenou slátaninou. Nakonec se však přeci jen ukáží být alespoň modernější variací na klasickou Carmillu, díky scénáristické práci a režisérskému vedení rebelky Mary Harron přetavené v ženský příběh o dívkách, které se v nelehkém světě přísné university stávají ženami. Jako není to nic originálního ani strhujícího, k dobru lze snad připočítat jen dva fakty - příběh je v podstatě tuctovým upířím příběhem, bez jakékoliv snahy o nové, moderní a chytlavé postupy (díky cthulhu) a onen Harronovský lehce sociálně-kritický duch ženskosti. Docela jsem se toho bál, nakonec jsem vlastně ani nebyl zklamán, spíše alespoň trošku potěšen. Určitě nejsem cílovou skupinou filmu, ale dalo se na tom najít to své (minimálně ženská analýza upírských klasik) a na rozdíl od jiných podobně laděných příběhů se z toho diváku s přemírou mužských hormonů nechce zvracet (už proto, že o tu romantiku ani tak nejde). Tohle dám klidně znovu.(6.2.2014)

  • - Předloha filmu vychází z eponymní knihy spisovatelky Rachel Klein vydané společností Counterpoint Press v roce 2002. (Conspi)