Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na opuštěné mýtině najde lesní správce (Oldřich Kaiser) ležet bezvládné tělo muže (Ondřej Vetchý). Podaří se mu ho vzkřísit, muž si ale nic nepamatuje. Neví, jak se do lesa dostal ani proč je celý od krve a namísto odpovědí z místa uteče. Správce se vydává za ním a postupně zjišťuje, že muž je zapletený do krvavé msty, kterou možná sám inicioval a v níž důležitou roli hraje jeho čtrnáctiletá dcera (Lucie Šteflová). Kromě toho jsou ve hře čtyři miliony korun, dva uplacení policajti (Igor Chmela, Marek Taclík) a trojice mladíků (Ondřej Havel, Daniel Novák, Václav Vostárek), která rozhodně nemá čisté svědomí. V jednom dni, během několika hodin, tak jeden zločin spojí osudy několika lidí. Nic ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, protože hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká.
V jednom dni, během pár hodin, spojí pomsta osudy několika lidí. Kdo z nich je vrah a kdo oběť? Ondřej Vetchý a Oldřich Kaiser v hvězdně obsazeném thrilleru, který se vám zadře pod kůži. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (435)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak za tu třaslavou kameru to směřuju na odpad. Ano jistě byla ve filmu celkem málo a hlavně tehdy když hrdinové příběhu běhali, ale i tak pokud si naši filmaři chtějí hrát na Ameriku, tak doporučuju letiště Ruzyně a směr Los Angeles, protože možná to filmařům nedochází, ale do kina chodí diváci a ne fanoušci pouťové atrakce zvaná houpačka. Na druhou stranu nechci být kat režisérského debutanta a tak dám filmu šanci a přihodím klady, ale bohužel i další zápory. Předně si musím povzdechnout nad zoufalou nedotažeností příběhu osudem policajtů počínaje a až trapným koncem konče. Navíc teda logika, taky žádná hitparáda, takhle si představuju Vendetu v podání Pata a Mata a ne dospělýho chlapa, byť psychicky zlomenýho. Naštěstí toho chlapa Ondra Vetchý zahrál za 1s*, věčná škoda, že scénář neumožnil větší prostor pro tandem Vetchý + Kaiser, to by pak šel film hned do vyšší ligy, protože jejich společné scény jsou tím nejlepším co film nabízí. Cením si netradičního, rozuměj syrovýho pojetí filmu a vynikajícího výběru exteriérů. Pokud jde o emoce, tak se zadařilo pouze v prologové části, kdy jsem měl sto chutí vpálit těm třem košťatům kulku mezi oči a ránu zasypat solí, navíc ty emoce vygradovaly při kecech toho policajta, tady jsme tedy cítil úmysl, mě k myšlenkám na kulku a sůl pro ty smrady emotivně dotlačit. Osobně mě mrzí, že jsme jako diváci byli ošizeni o celý násilný akt na oné dívce, ne snad že bych po tom úchylně lačnil, ale protože by to přidalo na celkový síle a intenzitě prožitku. Škoda, někde v prapůvodu to bylo myšleno možná dobře, ale někde na cestě do kin to všechno začalo pajdat. ()

Javert 

všechny recenze uživatele

Oceňuji snahu natočit v naší kotlině něco trochu "jiného" se snahou zaujmout originalitou a minimalismem a nikoli okázalým patosem. Škoda je, že tvůrci z nadějného projektu nevyždímali více (některé scény vyšumí do ztracena, pubertální herci jsou tak špatní, že jim přejete jen to nejhorší, atd.) a zůstali na půl cesty k dokonalému, stylovému českému thrilleru. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Co k tomu dodat? "MacGuffin" natažený v úvodu na celou hodinu, takže když konečně dojde ke zvratu, není zbylé půl hodiny co dělat. To, že postavy běhají z místa na místo, vyměňují si nespojité hlášky (zato je často opakují), Vetchý pláče, lesem běhá Justin Bieber, k tomu duní Mozart a celé to zavře středoškolsky naivní pointa a Jan Skácel... jako cože? Postavy mají psychologii prvorepublikového snáře (s výjimkou Chmely jsou převážně apatické nebo brečí), děj je v klíčových okamžicích nelogický a prokládaný účelovou "drsností" (která však v besídkovém hereckém provedení rozesmívá). Thriller se prostě nedělá tak, že divákovi na začátku všechno vyzvoníte a pak se jen zoufale pokoušíte ještě něco dodat. Proč asi nikdo nemůže prozradit ani kousek zápletky? Protože Vendeta je tak špatně vystavěná, že jediná nápověda bortí celou konstrukci. Schválně si zkuste celý příběh převyprávět. Jde to jednou větou a ta bude více než surreálná. Ne, tady skutečně žánrovky končí jako Kajínek, T.M.A. nebo Nahota na prodej. Vendeta je lautr ten samý případ jako Viditelný svět - včetně toho, že Štrbova kamera zachraňuje, co se dá (odpad jsem nedal jen díky ní)... P.S.: Ta mladá Hrubešová potěšila. Hraje stejně dobře jako Markéta a pokud se příště při svlékání natočí na kameru, bude to všechno ok. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Slibný námět a výborní herci v hlavních rolích. Výtečná kamera i výprava. Provedení ale pokulhává. Taťka co chce zabít tři malé zmrdy co mu znásilnili a zabili dceru neváhá vysolit velké prachy za klid v duši. Pochopitelné. Překvapivě jakoby chybí několik důležitých scén, ke kterým události pomalu směřují, ale pak je střihnou. V tomhle autorský záměr nechápu. Zůstává pár logických lapsů, které ale mohou ukazovat na chybějící scény. Ondruš ví jak na to, ale vypravěčsky musí vyrůst. Na české poměry je to ovšem neskutečná pecka, kterou lze porovnat se zahraničními snímky. ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Hle, jak i s notně tupým scénářem lze dosáhnout zdařilého výsledku, který u mne získává body navíc díky osobě režiséra, kterému se podařilo zpatvořit fungující cosi, které je u nás v posledních letech dosti nevídané (ať už jako detektivka, nebo jako thriller) a osvěžující, hereckou skvadrou taktéž podpořeno v dobrou žánrovku. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (9)

  • V jedné ze scén se ve zpětném zrcátku auta se odráží světlo z chaty, která však má být v tu chvíli již dávno opuštěná. (rakovnik)
  • Na place bylo zejména kvůli dětským hercům zakázáno smát se. Aby byl zákaz spravedlivější, zákaz platil pro všechny. (PinokKio)
  • Samotné natáčení trvalo pouhé tři týdny. (AngelusCZ)

Reklama

Reklama