Nastala chyba při přehrávání videa.
  • honajz
    **

    Pokus Tomáše Řehořka a Marka Epsteina navázat na tragikomické filmy Miloše Formana o české nátuře je na jednu stranu sympatický, na druhou však padá s nevěrohodností příběhu a postav. U nás na (moravské) vesnici žijí různí lidé - někteří jsou vychcánci, další kradli v kolchozu, tuhle Jaruš se chce vdát, než nebezpečně přibere, ale jsou tu i lidé milí - třeba ta knihovnice se zahrádkou, paní řídicí, truhlář, co nás vždycky pozve na zabíjačku a na vínečko a nic za to nechce oplátkou, nebo strejda Ruda, který nám nosí zeleninu ze zahrádky za možnost pokecat si u kafe. Tím chci říct, že na vesnici, kterou znám (a to znám ještě i ty okolní a jednu dokonce přímo na Vysočině, kde se film Signál odehrává), jsou lidé hajzlíci, ale i lidé příjemní a přátelští. Jako všude ve světě. Jen ve vesnici Marka Epsteina a Tomáše Řehořka žijí zatrpklé postavičky, toužící jen po majetku, a teenagerky, toužící jen po sexu, protože se zdá, že ve vesnici žádný další teenager, který by holku z hospody přefikl, nežije. Co potom je na tom, že příběh má solidní začátek, zajímavé charaktery postav, u nichž teprve pomaličku odhalujeme jejich motivy, když to celé v určité chvíli, kdy je jasno a partie jasně daná, ztratí na věrohodnosti? A kdyby jen to. Základní nápad, jenž by původně vystačil tak na hodinový televizní film, je najednou neskutečně rozbřednut a nastavován, až se postavy začnou chovat zcela nelogicky a proti přirozenosti, nemluvě o nudě, jakou podobná rozbředlost, protažená na skoro dvě hodiny, přináší. Přitom jsou zde určité náznaky zajímavosti - třeba linie hospodského v podání Bolka Polívky a jeho snahy být jako jeho dědeček. Když se však zamyslíme hlouběji, zjistíme, že Epstein v mnohém opisoval: něco z Hoří, má panenko, něco z Revizora, a také trošičku z Bobulí. A dokonce ze Slunce, seno... To malé čecháčství, které se chce srovnávat se světem na dvorku plném hoven, to ve Slunce, seno... provozovala Helena Růžičková, zde Karel Roden. Režisér Robert Sedláček se dokáže ve svých filmech podívat na své postavy z vesnice s nadhledem, vidí jejich slabosti, ale i jejich sílu. Zde však jsou postavy jen černobíle a jednostranně pojaté - a i ty dvě (kromě hostinského ještě zneuznaný fyzik v podání Jiřího Menzela), které mají zpočátku nádech vymknout se všeobecné charakterové šedi, nakonec tvůrci hodí do stejné žumpy. K tomu je nutné připočíst velmi nepovedenou a často zbytečně roztřesenou kameru (hned úvodní záběr svou rozklepaností působí velice rušivě), podobně střih je často zbytečně akční tam, kde se nic neděje. Hudba osciluje mezi popíkem a cimbálovkou, s náznaky ambientních variací. Podobně je tomu s žánrovým zařazením - zpočátku se dá film chápat jako moderní drama, jenže pak se přidají rádoby veselé taškařice včetně sestřeleného kohouta, aby konec zkoušel hranice trhilleru a dokonce exploitation (vesničtí burani chtějí lynčovat mládež). Přitom výpravou a některými hereckými výkony jde o slušně odvedené dílo. Herecky nejvíce zaujme Kateřina Winterová, pokud má prostor, i Bolek Polívka dokáže na minimálním prostoru předvést své herecké schopnosti. Karel Roden hraje svůj standard, i když mu na závěr připsali autoři brokovnici do ruky - a vyznívá to směšně. Potenciál zde byl, jenže o chtělo uchopit poněkud jinak, možná podobně jako ve filmu Mistři Marka Najbrta a Benjamina Tučka. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/signal.html(28.6.2012)

  • venus
    ****

    Žádný hit z toho nebude, ale Signál je solidní komedií, kterou řadím do těch světlejších koutů české kinematografie. Scénář není až tak hloupý, naopak je o lidské hlouposti. Mě se to zachycení debility českého národa docela i líbilo. Nečekejte nic sofistikovaného, myslím ale, že ti, co mají alergii na blbost a hrabivost Čecháčků, by se mohli i solidně pobavit. Jo, zaváním to pěkným béčkem, ale cením, že film není nafouknutý hluchými vycpávkami. Je pravda, že mi Eva Josefíková taky nesedla, zejména její pohled vyplašené laně a toporné pokusy o nějaké hraní... Naopak vítám Kateřinu Winterovou!(4.2.2012)

  • MA.KI
    ****

    Vzhledem k nepříznivým kritikám i mé averzi vůči panu Dykovi (potažmo jeho slavné a vtipné skupině), jsem od Signálu nečekal příliš. Stejně jako u Čtyř sluncí jsem byl však mile překvapen, i když také v případě Řehořkova filmu něco málo nadhodnocuji. Nechápu však onu ostrou kritiku, jež se na český film obecně v poslední době valí ze všech stran. Tuzemská kinematografie je zkrátka velmi specifická, takže proč kritizovat např. u Signálu žánrovou neujasněnost… Pravda, postavy jsou ploché jak prsa šestileté dívky a jejich výrazná typovost může mnohým vadit, já však tento fakt v tomto případě, a navíc v žánru satiry, akceptuji a rozhodně mě nerušil. (Na rozdíl od takových Lidic!!) ~ Komediální drama podle scénáře Marka Epsteina si bere na paškál různorodé panoptikum postav zapadlé vsi, v níž jednoho dne stojaté vody rozčeří dva mladí floutkové a jejich společný podvodný plán spočívající v instalaci nového mobilního vysílače. Rozehrává se úsměvná tragikomedie o absenci vlastního zdravého úsudku, honbě za vlastním prospěchem a materiálními statky, o české vyčůranosti, blbosti i laxnosti. ~ Film má poměrně spád, nadprůměrnou kameru i vizuál (jen bych vynechal některé zbytečně poetizující momenty, viz záběry na pavučiny apod.). Vypráví o vážných věcech, avšak nevážně a tak trochu rebelsky. Nepřistoupíte-li k němu jako k reálnému příběhu, ale jako ke zjevně nadsazenému podobenství, o jehož výkladu nebudete muset hodiny dlouze přemýšlet, budete spokojeni.(3.11.2012)

  • xxmartinxx
    **

    Dva hajzlové jsou v českém filmu zase za největší drsňáky a Jiří Menzel postaví za necelých sto tisíc nukleární reaktor (a rozdává moudra o tom, že se nemáme pokoušet nic měnit). Dokonale zabité dvě hodiny. Nejde se na to vyloženě naštvat - na to je to moc prázdné a hloupé. Tenhle film je prostě produkt naší perverzně zvrácené kinematografie a jen "se to nepokouší měnit".(2.2.2012)

  • Niktorius
    ***

    Tvůrci si kálejí do vlastního hnízda, když se brání tomu, aby jejich dílo bylo označováno za komedii. Protože pouze silnou žánrovou nadsázkou lze omlouvat mimózní zachycení pořádků v české vesnici (takhle to snad nechodí ani v rurálním Rumunsku, natož tady) a ještě mimóznější chování postav, bez jejichž do očí bijící hlouposti by byla aktivitám Káji a Filose učiněna přítrž hned asi v prvních deseti minutách stopáže. K povrchnímu pobavení slouží Signál dostatečně, jako reflexe čehokoli reálně existujícího se ovšem vůbec nedá brát vážně... Řemeslně je to ovšem solidní práce a nějak cítím, že nedokážu být zlý na film, kde vystupuje pohledná brunetka jménem Verunka. Takže za tři.(17.2.2012)

  • - Motocykl se sajdkárou byl sice plně funkční, ale kvůli velkému hluku nebyl nastartován a ve scéně je potupně tažen lanem. (Terva)

  • - Dodávce ve filmu dvakrát ukradnou kola. Ve chvíli, kdy v ní protagonisté prchají, jsou ale kola zase zpět. (Mandalorian)

  • - Scenárista Marek Epstein a režisér Tomáš Řehořek se v základní myšlence nechali ovlivnit jinou českou komedii, díky čemuž se v kuloárech snímku přezdívá „Bobule 3“. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace