Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Chtěli, dokonce moc, ale oba pochopili, že svoboda je hodně vrtkavá. Málo slov, hodně detailů, výmluvné pohledy, dokonalá hudba. Komorní drama mi jednou připomnělo už starší kousek V ložnici Todda Fielda, režisérovu předchozí vztahovou imigrační romanci, pak tu dokonce nějaké záchvěvy á la Terrence Malick, abych si vzápětí potvrdil, jak soustředěný výkon podává herecký chameleon Guy Pearce, který ještě před několika lety tak nějak nepatřil k mým oblíbencům. Dnes je všechno jinak. Ostatní jsou tu prakticky za statisty. Jen ona a on v zádumčivém balení. Talentovaná a stále neokoukaná Britka Felicity Jones (mladý režisér Drake Doremus si jí vytáhl právě z předchozí spolupráce Like Crazy) hraje neuvěřitelně pomocí rtů a očí, Pearce zase svým nemalým charismatem dokazuje, že je jedním z nejzajímavějších britských herců své generace. Scénář není zbytečně vyhrocený, nenutí k hysterickým výstupům, jen dle pevného režisérského vedení nabídne sprchu emocí, aby za pár okamžiků umně navodil atmosféru zoufalství a beznaděje. Do počínající krize středního věku umělecky zaměřeného otce od rodiny totiž vstoupí přemýšlivá Britka z výměnného studentského programu, takže ušlápnost rodinného a profesního života dostane alespoň na pár okamžiků do zubů. Samozřejmě najdeme i leckteré chyby, ale proč je pro tentokrát nenechat ve skříni? Uhrančivé a dospělé!!(21.6.2014)

  • DwayneJohnson
    *****

    Nemůžu dát jinak, než dát plný počet, tenhle film si mě postupně omotal kolem prstu. Naprosto uvolněná a přirozená atmosféra, plus pomalý děj, ve kterém se toho zase až tako moc nestane. Žádné honičky, ani výbuchy, "jenom" drama, na první pohled dvou úplně odlišných lidí, kteří k sobě pomalu, ale jistě najdou zalíbení. A to mi dnes bohatě stačilo. Když jsem viděl jak to zase Guy skvěle zahrál, o dnešní pětce bylo rozhodnuto. Úplně jsem se do jeho nálad a pocitů dokázal vcítit a jeho chování zcela chápu. Při pohledu na Felicity, kdo by odolal....(15.10.2014)

  • maddy
    ****

    Krehké, dojemné, pomalé, zádumčivé ... Viac menej „obyčajný“ film o jednom učiteľovi hudby prežívajúcom v niekoľkoročnom, teraz už stereotypnom vzťahu s manželkou a dcérou a pobyte mladej britskej študentky počas leta v jeho rodine, keď sa návšteva vyvinie pre hlavných aktérov tým najmenej očakávaným, ale pri tom pocitovo najuveriteľnejším smerom. Precízne herecké výkony ustáleného Guya Pierca a krehkej Felicity Jones v reálne uvažujúcich postavách, ktorým bez problémov veríte ich odhodlanie riešiť situáciu, aj napriek tomu, že s nimi (možno) nebudete plne súhlasiť. Vo výsledku len pár charakterov a pritom pohľad každého z nich k vzniknutej situácii je nanajvýš uveriteľný a zbytočne nevyhrotený. Dokonalá súhra kamerových záberov prevažne zameraných na detaily a jemnej klavírnej hudby vytvárajú občas atmosféru ako od samotného Terrenca Malicka (badať to je hlavne pri romantickej scéne v lese pri jazere). Zádumčivý feeling udáva pomaly plynúce tempo; a scenár, ktorý si v závere vystačí len s minimom slov, ale napriek tomu dokáže na scénu priniesť veľmi dusnú atmosféru a poriadnu spŕšku emócii. Precízne napísaná a vynikajúco zrežírovaná nenápadná dráma z každodenného života, ktorá nemá nijaké zvlášť veľké artové ambície a práve o to viac poteší svojou ľudskosťou a určitou jednoduchosťou tým, že nijako zbytočne netlačiť na pílu. Chápem aj zvolený záver prichádzajúci pomerne skoro po konfrontácii, vďaka nemu je nad dlhodobými dopadmi konania postáv možné rozmýšľať ešte dlho po skončení záverečných titulkov, a pritom ani jednu z nich nie je možné bezočivo odsúdiť s jednoznačnými argumentmi. Pár dní po pozretí to vo mne rezonuje ešte viac! CELKOVO: 4*(21.10.2013)

  • ScarPoul
    ***

    Vôbec nie zle natočené. Doremus nie je žiadny fušer. Vie presne čo od hercov chce a je schopný to dať na plátno a tvoriť pocity skrze detaily a zábery na prázdne lavičky, šumiace listy a kvapky dažďa na vode. Film si celý pre sebe kradne Guy Pearce. V úlohe starnúceho učiteľa s väčšími ambíciami je uveriteľný a vytvára sa medzi ním a divákom akési nevypovedané pochopenie. Mackenzie Davis pekná, Felicity Jones tiež - aj keď v úlohe akejsi famme fatale je príliš málo vykreslená a je vo filme príliš málo scén, kedy by nabrala jej postava na plnosti a zaujímavosti. Amy Ryan zostavu skvelo dopĺňa. Problém s filmom je ale neschopnosť presiahnuť tému. Vieme presne ako sa to celé skončí. Režisér síce nezavádza, ale čakal som, že ma aspoň niečim prekvapí. A to sa nestalo. Je vlastne super, že zobral klišé námet a dokázal ho transformovať do podoby, aká v sebe nenesie nič hlúpe, alebo prvoplánové. Na druhú stranu okrem hereckých výkonov film nemá čo ponúknuť. Formálna stránka akokoľvek dobrá, je len kópiou množstva podobných filmov. Ale inak som spokojný. Aj vďaka peknej hudbe.(21.9.2014)

  • erased
    ****

    Člověk se ani nenaděje a na dveře zase klepe Oscarová sezóna. Breathe In do ní perfektně zapadá jako již mnohokrát viděné malé lidské drama s lehce vykonstruovanou, ale stále uvěřitelnou zápletkou, parádními hereckými výkony a dokonalou prací s obrazem a zvukem. Tempo pak v celém filmu ustupuje zadumané náladě, mnoho scén si vystačí s minimem slov a k tomu všemu hraje krásná hudba. I mezi ústřední dvojicí to od prvního momentu jiskří a jak Guy Pearce, tak i Felicity Jones jsou dost charismatičtí na to, aby jim bylo až příliš jednoduché odpustit to, jak si šlapou po štěstí. Vůbec bych se sice nezlobil za obsáhlejší závěr, nicméně už samotné jméno filmu napovídá, že tady jde víc o ten dlouhý, ale přesto svižně ubíhající nádech před skokem, než o srdceryvný dopad.(19.10.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace