Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sudety, traumatický bod moderních českých dějin, místo, kde se po staletí utvářely vztahy Čechů a Němců, prostor, který se vinou 2. světové války stal bojištěm druhých proti prvním a naopak. Český lesník Jan Olšan v pohnutých květnových dnech roku 1945 zoufale hledá svou německou ženu Agnes, která záhadně zmizela. Olšan netuší, že se Agnes stala nepohodlnou svědkyní, která ohrožuje mocenské zájmy určité skupiny lidí. Fašisté prchají a v kraji pod Kralickým Sněžníkem hledají především jídlo. Češi pořádají zlatokopecké výpravy za hmotným majetkem a kolonizují opuštěné německé domy. Násilí je každodenní samozřejmostí, divoký odsun přehlíženým faktem a vražda nejúčinnějším řešením jakéhokoliv problému. Hoteliér Brachtl, který celou válku hostil fašisty, stojí v čele Revoluční gardy, Olšanův bratranec Přikryl ve funkci předsedy Okresního národního výboru kličkuje, jak se dá, a válkou unavený major Uvarov striktně trvá na spravedlnosti a lidských právech, ať jde o kohokoliv. Lze si v těchto hektických dnech, během nichž se vzedmula všechna lidská špína, uchovat čest a čisté svědomí? A lze zachránit jedno bezdětné manželství, které už bylo beztak v troskách? (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (200)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Škoda, škoda, škoda. Tohle je pětihvězdičkový potenciál, zazděný technickým zpracováním a některými detaily, všechno může jít na vrub pana režiséra. Tak předně, jestli tohle někdo nominoval na cenu za kameru.... Kamera je příšerná, pokazila technický dojem. Kde byl polodetail, měl být polocelek, kde byl záběr přes rameno, měla být nasnímána postava. Už první záběr s nájezdem jeřábu napoví, že tudy cesta nepovede. No a pak ty detaily (díry ve scénáři). Hlavně to, že puška namířená od těla nemůže nikdy střelit do člověka, který jí u toho těla drží. V okamžiku, kdy revolucionáři organizovaně odvádí Němce za hranice, asi nikdo s puškou v ruce nebude běhat po horách, aby chytal někoho, kdo možná někde dvacet kilometrů daleko utekl. Sice mám ve znalosti Zdivočelou zemi, ale tam příběh začíná až osidlováním, takže přiznávám, že o násilném stěhování toho zase tolik nevím, všechno mi to ale přišlo dost přehnané, přehnaně informované, a až moc dobře organizované. Pokud se pohybujeme po časové ose jednoho týdne, těžko by obě strany měly takový přehled. Vůbec jsem nepochopil motivaci postavy Jiřího Schmitzera na konci, ale naštěstí to nebylo zásadní. S kulisami jsem spokojený, ale asi jsem z dějepisu dost zapomněl, fakt bylo v roce 1938 na sever od Hanušovic a Ostružné Německo? Čekal jsem, jestli Vicu zase svlíknou, a vono jo - sice zbytečný, ale krásný záběr. Hrozně těžké hodnocení, kolísá to od dvou do pěti. ()

Estrellita 

všechny recenze uživatele

Jasně, není to úplně film té nejvyšší kvality. Pan Vetchý se ale ukazuje coby charismatický herec a dává mi záminku oblíbit si ho ještě víc... a tu bláznivou slovenku mám z nějakého nepochopitelného důvodu taky ráda. Jinak ale, ačkoli nemám vůbec ráda Němce, jsem ráda, že se taky konečně objevil film, který to nacionalistické šílenství ukazuje i z té druhé stránky. Můžeme vidět v pravém světle, jak se ta agrese a národnostní útlak a nenávist jako mávnutím kouzelného proutku přelily z jedné strany na druhou. 60% ()

Reklama

Doudis19 

všechny recenze uživatele

Rozepisovat se o všech věcech které za nic nestály, ať už lacinost exteriérů, fádnost režie i kamery, nezajímavost děje, nesmyslně našroubované zápletky, neschopnost v chování postav nebo i roztomile odzbrojující snaha o vyloudějí slziček, by bylo stejnou ztrátou času jako sledování tohoto nesmírně nudného a kvalitativně až popudivého díla. ()

JayZak 

všechny recenze uživatele

Film mi připadal docela slibný, má to kvalitního Ondřeje Vetchého, leckdy neotřelou kameru a poutavý příběh. Do háje to ovšem poslaly některé nepravděpodobné či naroubované situace ve scénáři a především naprosto nepochopitelný zvrat na konci ála končíme čtyřikrát za sebou. *Možné SPOILERY* Naprosto nechápu motivaci Schmitzerové postavy, a proč na konci jednala tak, jak jednala? To se rozhodl být osamělým desperátem Sudet? To se to nakonec opravdu mělo jmenovat Sudetenland, nejlépe "Schmitzerův Sudetenland". Obávám se, že tuto zmrvenou scenáristickou linku nenapraví ani dodatečný střih (po viděné první verzi na LFŠ '12), mající napravit parodicky vyznívající konečné scény. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Kerekes měla za tenhle film nominaci na Českého lva?????? Tak to je snad nějakej fór, ne? Ta baba hrála, jako by snad ani nečetla scénář! Je na útěku z odsunu, zadraftnou ji RG, odvážejí ji bůhvíkam a ona se směje jak měsíček na hnoji. Později s manželem objeví vypálené stavení, všichni obyvatelé po smrti a milá Vica se zmůže jen na to, aby na manžela hodila pohled typu "asi jsem se počůrala". Chlumský tady ale udělal neherce i z Ondry Vetchýho, a to už je tedy vážně co říct! A kamera? Ta byla jak ze sedmdesátých let! Něco tak bídnýho už jsem dlouho neviděl... Co tam ti akademici dělají? Je tohle vůbec možný? Jsem opravdu pohoršenej!!!! Jinak Bernd Posselt mohl mít z tohoto filmu radost, Češi tady byli bez výjimky odporní, zato jediná Němka krásná a hodná, takže z pohledu Sudeťáků jistě výbornej film. Pro mě ovšem politicky nekorektní záležitost typu majora Zemana. Doufám, že filmaři nejsou úplní idioti, a něco tak neobjektivního a nečeského spíchli za prachy od Germánů. Potřeba "něco dělat", byť by to zrovna nebylo nic moc, by pro mě byla slaboučkou, leč přesto polehčující okolností. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (14)

  • Fjodora Bondarčuka (Uvarov) navrhl do jeho role čtrnáctiletý syn scenáristy Josefa Urbana, a to po zhlédnutí filmu 9. rota (2005), načež mu Josef Urban řekl: "To si myslíš, že mu zavolám a on přijede?. Po vcelku složitém jednání Bondarčuk opravdu nabídku přijal. (JoranProvenzano)
  • Jelikož se až při dokončení veškerých prací rozhodlo o nadabování Vici Kerekes a Anny Šiškové, existují dvě verze filmu. V první mluví herečky svými hlasy a v té druhé jim je propůjčily Hana Kusnjerová a Helena Dvořáková. V obou verzích však jsou nadabování i další herci, a to Attila Mokos Martinem Zahálkou, Katarína Kolajová Ljubou Krbovou, Karel Hlušička Karlem Gultem a Luděk Jičínský Zbyškem Horákem. (funhouse)
  • Natáčení také probíhalo u Karlovy Studánky, v prostoru mezi Hanušovicemi a Králíky, ve Zlatých horách a v polských lázních Miedzygórze. (Terva)

Související novinky

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

08.12.2012

Volné seskupení čtyř klasických artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 13. do 19. prosince tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů… (více)

Reklama

Reklama