Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sudety, traumatický bod moderních českých dějin, místo, kde se po staletí utvářely vztahy Čechů a Němců, prostor, který se vinou 2. světové války stal bojištěm druhých proti prvním a naopak. Český lesník Jan Olšan v pohnutých květnových dnech roku 1945 zoufale hledá svou německou ženu Agnes, která záhadně zmizela. Olšan netuší, že se Agnes stala nepohodlnou svědkyní, která ohrožuje mocenské zájmy určité skupiny lidí. Fašisté prchají a v kraji pod Kralickým Sněžníkem hledají především jídlo. Češi pořádají zlatokopecké výpravy za hmotným majetkem a kolonizují opuštěné německé domy. Násilí je každodenní samozřejmostí, divoký odsun přehlíženým faktem a vražda nejúčinnějším řešením jakéhokoliv problému. Hoteliér Brachtl, který celou válku hostil fašisty, stojí v čele Revoluční gardy, Olšanův bratranec Přikryl ve funkci předsedy Okresního národního výboru kličkuje, jak se dá, a válkou unavený major Uvarov striktně trvá na spravedlnosti a lidských právech, ať jde o kohokoliv. Lze si v těchto hektických dnech, během nichž se vzedmula všechna lidská špína, uchovat čest a čisté svědomí? A lze zachránit jedno bezdětné manželství, které už bylo beztak v troskách? (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (199)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Joiri Chlumsky /Spunti na Vode/ nie je moc schopny reziser, skor len taky rutiner, ruky si moze kludne podat s Magnuskom a je len o level vyssie nez Karel Janak. Tuna natocil podpriemerny film - tematicky silny to jo, ale vyzdvihovat film len kvoli slusnej kamere a nadhernym exterierom sami prieci. Plane dialogy, odporne kulisy, slabe herecke vykony - to su hlavne atributy, ktore tahaju film do podpriemeru. Nie som vystudovany filmovy teoretik -elitar, namiesto filmovej teorie sa venujem hlavne filmarskej praxi. A filmovu teoriu som tu spomenul preto, lebo nerozumiem vystudovanym filmovym teoretikom - niekedy nadhodnotia take filmy, ze mi az rozum stoji. Pochopim u Velikanov -Lars Von Trier -- ale nepochopim nadhodnocovanie dalsich filmov /Holy Motors povedzme/. Fakt nieco pre vystudovane filmove teoretiky -elitary : nuda xmrti. 25 % ()

Georgex 

všechny recenze uživatele

Myšlenka dobrá, zpracování nikoliv. Problémem ani tak není to, že film působí hrozně lacině, jelikož chápu, že tvůrci museli mít velké problémy se získáváním financí, přestože téma poválečných Sudet by si pořádný a vysoko rozpočtový film zasloužilo. Zásadním problémem je to, že si tvůrci lépe nevyjasnili, v jakém žánru a zejména z jakého pohledu chtějí film natočit a nepřizpůsobili tomu lépe scénář. Takto to bohužel působí jako narychlo splácaný mišmaš, který chce odvyprávět vše, ale ve skutečnosti neřekne nic a tím pádem veškeré dramatické snažení tvůrců padá vniveč, čemuž nepřidávají ani nepřesvědčivé výkony všech zúčastněných herců, včetně Ondřeje Vetchého. Moje hodnocení 50%. ()

Reklama

JayZak 

všechny recenze uživatele

Film mi připadal docela slibný, má to kvalitního Ondřeje Vetchého, leckdy neotřelou kameru a poutavý příběh. Do háje to ovšem poslaly některé nepravděpodobné či naroubované situace ve scénáři a především naprosto nepochopitelný zvrat na konci ála končíme čtyřikrát za sebou. *Možné SPOILERY* Naprosto nechápu motivaci Schmitzerové postavy, a proč na konci jednala tak, jak jednala? To se rozhodl být osamělým desperátem Sudet? To se to nakonec opravdu mělo jmenovat Sudetenland, nejlépe "Schmitzerův Sudetenland". Obávám se, že tuto zmrvenou scenáristickou linku nenapraví ani dodatečný střih (po viděné první verzi na LFŠ '12), mající napravit parodicky vyznívající konečné scény. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Tenhle film drží nad vodou hlavně herecké výkony jak hlavních postav, tak i těch vedlejších, i když ty hlavní jsem brala jen jako průvodce jednotlivými událostmi. To bylo velmi zajímavé. Ale pořád jsem se nemohla zbavit pocitu, že mi něco chybí. Film upoutal moji pozornost hned od začátku, ale ke spokojenosti mi to nestačilo. Škoda, tohle téma mě hodně zajímá a přitahuje. ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Já jsem strašně rád za každý film, který nabourává v Čechách zažitý pohled na poválečné brutální vyčištění Sudet, ale proč se tak činí takto nezáživným způsobem, jako v tomto případě? Tohle je primitivní báchorka, ve které postavy pronášejí nepřirozené a šroubované dialogy (stejný problém jsem měl už u Habermannova mlýna a ejhle - stejný scenárista!) a postava Ondřeje Vetchýho se svojí německou manželkou drtivou dobu stopáže prchá před hněvem Revolučních gard, z místa na místo, pořád dokola, až se film stává monotónním a únavným. Korunu všemu nasazuje nechtěně směšný konec, který svým vyzněním sklouzává až někam do sebeparodie. Filmů na téma poválečného odsunu moc nevzniklo, ale i tak se nabízí srovnání a takový Adelheid i ten problematický Habermannův mlýn mají mnohem větší výpovědní i emocionální hodnotu. Je mi líto Ondřeje Vetchýho, který se své role zhostil se ctí a zápalem. Bohužel ve špatném filmu. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (14)

  • Natáčení také probíhalo u Karlovy Studánky, v prostoru mezi Hanušovicemi a Králíky, ve Zlatých horách a v polských lázních Miedzygórze. (Terva)
  • Exteriéry byly skutečně natáčeny na Šumpersku, kde se celý příběh odehrává. Krátce se natáčelo i za polskými hranicemi. Natáčení probíhalo také v klášteru Hora Matky Boží u Králíků. (Espejox)
  • Jeden z hudebníků na svatbě hraje na akordeon značky Weltmeister. Svatba se odehrává v roce 1938, ale samotná značka byla založena v Německu až v roce 1949. (Hans.)

Související novinky

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

08.12.2012

Volné seskupení čtyř klasických artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 13. do 19. prosince tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů… (více)

Reklama

Reklama