Reklama

Reklama

Desetiletá Charlie se od narození s rodiči (Zac Efron a Sydney Lemmon) neustále stěhuje z místa na místo. Nomádský způsob života ji neskutečně rozčiluje, ale rodiče netuší, jak jinak ji ochránit. Charlie je totiž „jiná“. K zapalování věcí nepotřebuje sirky ani zapalovač, stačí, když se rozhodne, že mají hořet. Horší je, že svou schopnost nedokáže úplně ovládat, a když je rozhozená, může být sobě a svému okolí pořádně nebezpečná. Tajná vládní agentura, která se specializuje na vyhledávání a ovládání podobně mimořádných lidí, po Charlie samozřejmě jde, a to je důvod, proč rodina permanentně utíká. Stačí jeden malý incident a Charlie se objeví na jejich radaru a zmizet z něj není snadné. Tihle lidé se navíc neštítí používat násilí, ani vražda pro ně není nijak zásadní problém. Proti sobě však mají zoufalé rodiče, kteří jsou pro ochranu svého dítěte ochotní obětovat cokoliv, a holku, kterou opravdu rozčílit nechcete, pokud na sobě nemáte protipožární oblek. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (126)

tron 

všechny recenze uživatele

Podobná situácia, aká nastala v prípade Cintorína zvieratiek 1989 a Cintorína zvieratiek 2019: v mnohých miestach skvelé, v mnohých nie skvelé a v iných sa nová verzia poučila z chýb prvej, ale pre zmenu robí nové. Čiže nadšenie sa nekoná, ale inak sa mi to páčilo (Kingov román mám rád, ale napísal aj výdatnejšie). Atmosférou a drsnosťou mi to pripomenulo deväťdesiatkové mysteriózne dramatické hororové trilery. 12-ročná Ryan Kiera Armstrong 9-ročnú Drew Barrymore nie že v pohode nahradila, ale bola lepšia. Umiernený Efron bol ako otec skvelý. Páčil sa mi viac, ako kedysi Keith David v rovnakej úlohe. Vydaril sa i kasting mrazivého Indiána, ktorého perfektne stelesnil Michael Greyeyes (rozhodne je nutné okamžite mu začať dávať viac príležitostí). Žiaľ, práve na jeho role vidno, že sa film zrejme stal obeťou brutálneho prestrihávania. Takže z relatívne hlavnej zápornej úlohy sa stalo v podstate len väčšie cameo (!). Rovnako ma zarazil minimálny priestor strávený na farme; v knihe na nej McGeeovci strávili podstatne viac času. Tak sa mi zdá, že snaha ak aj na natáčaní prítomná bola, tak len zo začiatku. Režisér však ako keby rýchlo pochopil, že na to nemá a že ho to vlastne ani nebaví. Čo je škoda, lebo Mike Flanagan (Doktor Spánok) by z toho urobil kingovku roka. Keith Thomas (divný židovský horor The Vigil) ale nie je Mike Flanagan. Celkovo Podpaľačka v mnohých aspektoch vykazuje znepokojivý stupeň odfláknutosti. Napr. som sa strácal v superschopnostiach jednotlivých postáv. Či skôr v tom, ako s nimi zaobchádzali. Zjavne mohli vyvraždiť každého zákeráka behom pár sekúnd. A oni mu radšej pomocou telekinézy hodia knihu do pleca, než televízor do hlavy. Prípadne sa mu nabúrajú do mozgu, ale namiesto toho, aby mu ho uškvarili, ho len prinútia trpieť pársekundovou halucináciou. Toto mi hlava nebrala. Tvorcovia to mysleli dobre, ale čo z toho, keď dievčatko viac oplakáva smrť mačky, než vlastnej mamy? Nie je to dôveryhodné a ako režisér, aj vy napokon rezignujete. Na filme je poznať, v akej dobe vznikal, takže postava tvrdí, že ak informácia zaznela v TV, tak predsa musí byť správna, ale daná naivná postava je alkoholik a okamžite dostane do držky (čo je fakt smutný pohľad najmä z dôvodu, že Johna Beasleyho mám rád, ale tu sa pekne strápnil). Plus z kapitána Hollistera, akým bol v knihe (vo filme z r. 1984 ho hral Martin Sheen), sa stala kapitánka Hollisterová. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

S adaptacemi Stephena Kinga je to jako na horské dráze. Některé stojí za to (Osvícení, Mrtvá zóna, Zelená míle, Nadaný žák, Doktor Spánek), některé zase tolik ne (Cell, Ve vysoké trávě). Jeho kniha Firestarter se poté dočkala adaptace již v roce 1984 (Ohnivé oči) v režii Marka L. Lestera, zahrála si v ní tehdy mladá Drew Barrymore. Po téměř 40 letech byl ovšem nejspíš po vzoru To či Řbitovu zvířátek čas na novou adaptaci, která skutečně vznikla v režii Keitha Thomase. Ten již nyní tvrdí, že se na nové adaptaci Žhářky plánuje potencionálně vystavět celá franšíza, přičemž je možné, že dojde na pokračování, prequel i televizní seriál. Vše by ovšem především potřebovalo solidní základ. A Žhářka silnou půdu kdovíjak nepřipravuje. Nejedná se jen o nejhorší adaptaci knih Stephena Kinga o delší dobu. Žhářka totiž dokáže obstát i jako obstojný příklad toho, co je s adaptováním Kingových knih většinou špatně. Stěžejní háček je i tentokrát v tom, že se hodinu a půl dlouhý film snaží adaptovat 426-stránkovou knihu, přičemž se na jednu stranu snaží spousty věcí vměstnat právě do hodiny a půl, především si poté nová adaptace Žhářky jde výrazně svou vlastní cestou. V tom by pochopitelně nebyl problém, existuje několik filmů, kteří dokážou obstát jako dobré filmy, ale i špatné adaptace. Háček ovšem spočívá v tom, že tento ústup stranou vlastně žádné ovoce nepřináší. A vedle studia Blumhouse Marvel Studios přestává působit jako fabrika. Jedním z aktuálně nejmocnějších mužů Hollywoodu je rozhodně Jason Blum. Hlava studia Blumhouse, které je schopné ročně dodat klidně 10 snímků. Některé přitom pochopitelně stojí za to (Whiplash, Uteč, BlackKkKlansman, Halloween z roku 2018, Neviditelný muž), Blumhouse jde ovšem především zaznamenat jako fabriku na levné a ve velké míře spotřební horory. I Žhářka vyšla pouze na 12 milionů dolarů, i tady se ovšem tedy sázelo na to, že diváci si zajdou do kina na nový horor, ten se díky nízkým nákladům dokáže snadno zaplatit. Žhářce tak v tomto případě podráží nohy jen simultánní premiéra na streamovací službě Peacock, která nejspíš plánům Keitha Thomase na širší filmovou franšízu zlomí vaz. A právě po samotné Žhářce to škoda vůbec není. Knihy Stephena Kinga si rozhodně nezaslouží takové zacházení, rozhodně nejsou materiálem pro nízkorozpočtovou podívanou. Snadno se dá namítat, že nejsou důležité peníze, vždyť schopný tvůrce dokáže i z drobných udělat velkou show (jako Sam Raimi u prvního Evil Dead). Jenže to se právě nedá říct o Keithu Thomasovi. Žhářka by do velké míry měla stavět na postavách, i kvůli krátké délce je ovšem prostor především pro dohánění děje kupředu, není čas na ničem moc stavět, především právě na rozvoji postav. Postavy? Ty tam vlastně jen jsou. Zac Efron dokáže, že i s plochým scénářem dokáže předvést slušný herecký výkon, zrovna na tento film je ovšem víceméně škoda. Mladá Ryan Kiera Armstrong je také v rámci zadání fajn. Následně je jen těžké v průběhu dále chápet motivace jednotlivých postav, především vyvrcholení vztahu dvou postav rázem přijde odnikud. A snadno přitom vyvstanou myšlenky na vaření z lejn. Díky rozpočtu jsou víceméně slabé i akční sekvence, při definitivním použití pyrokinetických schopností i zobrazení základny hlavních zlosynů se definitivně projeví produkční limity. Jen díky šikovnému kameramanovi Karim Hussainovi to sem tam má nějaký ten pěkný vizuální nápad, nejvíc poté vyniká především hudba, za kterou z 1/3 stojí legendární John Carpenter, z 1/3 jeho syn Cody Carpenter a z 1/3 Carpenterův kmotřenec Daniel A. Davies. Osvědčená trojice z posledních dvou Halloweenů i tentokrát stojí za povedeným hudebním soundtrackem, který dokáže připomenout právě ty nejlepší hudební motivy z posledních dvou Halloweenů. A skutečně platí za jedno z mála, co lze na nové Žhářce chválit. V součtu jde skutečně dost možná o jednu z nejhorších adaptací knih Stephena Kinga, která vždy vznikla. Žhářka možná dokáže obstát jako snaživé béčko, režie Keitha Thomase je ovšem v součtu nezajímavá a prokazuje, že tady ten cit k původní látce dvakrát není. Na závěr si nedokážu odpustit ještě jedno rýpnutí: Dá se přeci jen snadno uvěřit tomu, že v Marvel Studios by ze spin-offu Pyra z X-Menů vymlátili brutálně víc..... () (méně) (více)

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Hudobne zvládnuté na jednotku, bola tu atmosféra, čo je pri filme ako tento veľmi dôležité. S touto adaptáciou ale Stephen určite nebude spokojný, napokon, tak ako bežne. Zmenili mu totiž celý príbeh. Ja však sklamaný nie som. Film je síce priemerný, ale tá hudba mi hrá v hlave stále. Taký malý dôkaz, čo dokáže výborný soundtrack. ()

Nevka 

všechny recenze uživatele

Věčná škoda. Žhářka trpí klasickým problémem zbytečného zkracování a z toho vyplývající nekonzistence vyprávění. Parádní atmosféru pravidelně střídá nuda, zbrklost a nevýrazné herecké výkony... Přitom to celé má minimálně srovnatelný potenciál jako Doktor Spánek, který se však opírá o skvělou Flanaganovu režii a McGregora s Rebeccou Ferguson v hlavních rolích. Což tady prostě není... Všechny zajímavé myšlenky a charaktery postav se utápí v 95 minutách snahy o něco, co Thomas ani Teems nejsou schopni přenést funkčně na plátno. Pokud bych to měl shrnout jedním slovem, pak by to bylo... Neuspokojivé. ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Tady jsme tak nějak všichni očekávali, že to bude špatné, a ono to nakonec opravdu špatné je. Látka je uchopena nezkušeným režisérem a výsledkem je strašně nezáživné béčko, kterému ani Efron nepomáhá, ba naopak zde vůbec nesedí. Průserem je i strašně krátká 90minutová stopáž, která je tak extrémně osekaná a sestříhaná jen na to nejdůležitější, až způsobuje, že všechny dialogy působí příšerně uměle, nedávají souvislost a o nějakých emocích či prožitku s postavami si můžeme jen nechat zdát. Gore není, akce je málo, více se zde mluví, než koná, a schopnosti jsou nejen drasticky nevyužité, ale mnohdy až nedávají smysl a jedou si podle pravidel, jak se zrovna tvůrcům hodí. Díkybohu za webrip online a ušetřenou kino návštěvu, protože tu bych asi protrpěl. A pokud divák trpí u “krátké” 90minutovky, tak to asi dost vypovídá o zábavnosti filmu samo o sobě… ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

  • Scéna v budove firmy, kde Charlie odpáli jedného z agentov a následne mu zoberie kartičku, bola k ničomu, pretože neskôr Charlie otvára dvere bez pomoci kartičky. (peetrejr)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno