Reklama

Reklama

Světem se řítí vlak, který veze poslední obyvatele planety. Všechno ostatní kolem je pokryto ledem a člověk by venku nepřežil. Poslední útočiště poskytuje lidstvu vlak, který sestrojil pan Wilford, který ho také řídí. Vlak je společensky strukturovaný, od lokomotivy směrem dozadu klesá společenská úroveň. V zadní části přežívají lidé špinaví na palandách, k jídlu jim ozbrojená stráž dodává proteinové kostky. Mezi nimi žije také Curtis, který chce celou dobu, co ve vlaku žije, uniknout ze zadní části a dostat se až dopředu. Nenávidí Wilforda za to, že je drží jako krysy oddělené od zbytku vlaku. Jednoho dne se rozhodne jednat, sestrojí plán a společně s ostatními rozpoutá revoluci. Lidé pobijí vojáky a uniknou ze zadní části vlaku. Dochází ke krveprolití, protože jsou nasazeni všichni vojáci, aby povstání potlačili. Ovšem Curtisovi se podaří zajmout Masonovou, která zprostředkovává komunikaci přední části vlaku se zadní. Ta ho dostane do střední části vlaku, kde jsou vzdělávány děti a kde je jim vštěpováno, že pan Wilford je nejlepší člověk na světě a že žít ve vlaku, je prostě skvělé. Tady také dojde k dalšímu boji, protože Wilford posílá ozbrojené složky, které ještě disponují náboji ve zbraních a strhne se opět krvavé peklo... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 3

Recenze (877)

Adrian 

všechny recenze uživatele

Dystopické scífko ktoré v priamočiarosti v smere ťahu na bránku v línii príbehu (prebojovanie sa rebelov zo zadnej časti vlaku do prednej ku samotnému despotickému konštruktérovi) sa snaží byť obzvláštnené postrannými líniami s presahom o sociálny komentár v rozdielnosti triedneho zadelenia spoločnosti, ale robí to príliš povrchne a skratkou. Plusom sú zaujímavé výtvarné riešenia ako aj kamerové kompozície stiesneného priestoru, ale príde mi to ako Bongov zatiaľ najslabší film. 7/10 ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Famózní filmová odpověď na Aldissovu klasiku Non Stop. Jak z klaustrofobického prostoru vykouzlit dobrodružný a nepředvídatelný vesmír? Rozdělit prostor na fragmenty, každý fragment stvořit jako uzavřený ekosystém a propojit je Bongovou poetikou, která osciluje na hraně kabaretní stylizace a (post)industriální dystopie. Přes jistou anachronickou podstatu metafory věčného stroje, který požírá těla proletářů, je Snowpiercer tím nejlepším možným návratem k étosu klasické dystopické sci-fi. Filmem, který obstojí i tam, kde Elysium padalo na přemíře tezí. Výtečný výkon Evanse, Harrise a samozřejmě sfoukaného klauna Songa. Pro mě jednoznačně jízda první třídou, kterou nesrazí ani slabší "extriérové" efekty a fakt, že Bong si v minulosti nastavil laťku v mutování žánrů tak vysoko, že ji nejspíš už jen tak nepřeskočí. [85%] ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Pozri sa, takí sú ľudia. Smiešni. Úbohí.“ Spoilery. Parádna vízia. Uchvacujúca záležitosť, ktorá možno jemne vykráda Aldissov Nonstop, ale nakoľko ide o moju obľúbenú knihu, nevadilo mi to. Najskôr narýchlo prebehnime, prečo dávam „len“ 80%. Je to síce príjemne dlhé (v pohode by som si to vedel predstaviť ako seriál, to by možno bolo ešte lepšie), ale ku koncu to predsa len už troška stráca na tempe. Občas sú tam dramaturgické naschvály, niektoré veci som nepochopil (ženy a starci z posledného vagóna prežili, alebo zastrelili aj tých?). Úroveň CGI je poslabšia. Miestami hapruje logika. Na čo smotánke vo vlaku boli tí z posledného vozňa? Ak ich mali len kvôli deťom, tak to sa pravdepodobne dalo riešiť jednoduchšie. A čo vlastne celý čas robili, 17/18 rokov? Ráno sa zobudili a čo? Rozpaky som mal i z nezrozumiteľnosti počtov a to ako vozňov (občas to vyzerá ako súprava s pár vozňami a z iných záberov je to dlhé ako Brno), tak ľudí (koľko bolo tých „zozadu“? Občas to vyzeralo na malú skupinu ľudí a inokedy na spoločenstvo čítajúce 100 a viac osôb). Prečo majú vojaci prichádzajúci do tesného kontaktu s potenciálnymi vzbúrencami prázdne zásobníky? Alebo šlo nebodaj o vopred zinscenovanú záležitosť zo strany Wilforda a Gilliama??? A občas si Američan a Kórejec rozumejú aj bez prekladača, pričom ale na začiatku je jasne ukázané, že reči toho druhého nerozumejú. Inak ale parádna jazda a skvelá bomba s mrazivými post-apokalyptickými výjavmi ubiehajúcimi za oknami vlaku. Vynikajúci kasting. Fakt neviem, kto bol najlepší, každý tu mal svoje miesto. Nádherný dizajn jednotlivých vozňov (akvárium, záhrada, škola), ale i parádne rekvizity či kostýmy; všetko pôsobí reálnym dojmom ako niečo, čo funguje už 18 rokov bez prestávky a postupne sa to rozpadáva. K tomu drastická akcia (na bitku s kukláčmi len tak nezabudnete) a s tým súvisiaci nekompromisný prístup k vyvražďovania hlavných postáv. Veľmi kladne hodnotím dokonalú zbierku záporných postáv, celkovú nejednoznačnosť ústrednej myšlienky a rozporuplnosť témy (slávne vzbury v histórii boli detailne naplánované pre princíp vyššieho dobra). Bolo to, čo robil Wilford naozaj zlé? Na strane druhej, komu by vyhovoval taký život, akí viedli tí na konci? Strašne sa mi páčil aj celkový koncept, že zo starých krvavých konfliktov sa postupom času stali legendy až rozprávky a postupne sa rodila generácia, ktorá svet mimo vlaku nepoznala. ()

petero 

všechny recenze uživatele

Snowpiercer teda dokáže prekvapovať počas celej stopáže a s blížiacim sa finále o to viac. S prvým prekvapením vyrukuje už počas úvodných titulkov kde v kórejskom filme s americkými hercami sa cez celú obrazovku zjaví meno českého tvorcu. A pri výbornej saunovej (či záchodovej) scéne je opäť odkaz na našich susedov, ktorá tak pôsobí ešte exkluzívnejšie a v rámci napínavosti poriadne vtipne. Ostatne tých scenáristických a režijných nápadov je tu veľa a sú jednoducho skvelé, neopozerané a niektoré vyslovene originálne (oslava nového roku uprostred dlhej, veľkej masovej bitky sekerami), či už skôr videné, akoby vložka z úplne iného filmu ala. scénka s pedofilmi z Running Scared, tu návšteva školy (resp. škôlky) a premietanie videa. Ostatne film je podarenou akčnou záležitosťou kde sa prechádza vlakovými vozmi ako levelmi v počítačovej hre, s výborne obsadenými hercami (Tilda Swinton tentokrát na nespoznanie a jej top kreácia) a parádnym zabijakom (vždy som tvrdil, že takéto niečo, vyhypeovanie postavy za tak krátky čas, dokážu len aziati). S postavami ostatne tvorcovia zachádzajú nekompromisne ale rozumne, nie ako pani Bigelow v The Hurt Locker, takže až do konca nie je jasné kto to vlastne prežije a ako to skončí. Exotický apokalyptický akčňák s myšlienkou, ktorý zostane v hlave. Zatiaľ najväčšie prekvapenie roka. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Ten východní nádech je z toho cítit hodně. Nejen stavbou mizanscény, nebo typicky konzistentní a přehlednou střihovou skladbou, ale i změny prostředí a akční scény jsou jak přes kopírák. Paradoxně západní ksichty a anglický jazyk občas působí rušivě. Dá se o tom říct, že je to v podstatě atypický a tématicky zajímavý film, který je krutě odosobněný. Neměl jsem chuť fandit vůbec nikomu, právě naopak. Čím větší bitka, tím lépe. Čekal jsem rafinovanou pointu ala Oldboy (USA), ale nedostal jsem ji. Podobně odvážný a sebevědomý film, ale technicky nevyrovnaný (!) a myšlenkově skomírající ačkoliv ano, je tu pár zajímavých režijních nápadů. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (35)

  • Dráha vlaku je dle instruktážního videa ve školním vagónu úctyhodných 438 000 km. Tuto vzdálenost vlak údajně ujede za jeden rok – tedy za 365,25 dne. Rychlost vlaku by tedy měla být asi 1199 km/den, takže pouze nějakých 50 km/hod. Tato rychlost zásadně neodpovídá tomu, jak se ji snaží prezentovat film, kde se rychlost zdá výrazně vyšší. (honza.kuzel)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Remake Snowpiercera hlásí problémy

Remake Snowpiercera hlásí problémy

03.07.2018

Dystopické sci-fi Snowpiercer (aka Ledová archa) korejského režiséra Joon-ho Bonga (Okja) zaujal Hollywood natolik, že se stanice TNT před časem rozhodla natočit seriálový remake. Najala scenáristu… (více)

Korejský mistr se vrací domů

Korejský mistr se vrací domů

21.09.2014

Chan – wook Park je bez debaty nejvýraznější jihokorejský režisér, který celosvětově proslul svou „trilogií pomsty" a dokázal vzbudit zájem o místní kinematografii i od filmových fanoušků, kteří do… (více)

Reklama

Reklama