Reklama

Reklama

Můj vysvlečenej deník

  • angličtina My Naked Diary
Trailer 2
Česko, 2012, 102 min

Předloha:

Johana Rubínová (kniha)

Kamera:

Michael Gahut

Hudba:

Petr Wajsar

Hrají:

Veronika Khek Kubařová, Petra Špalková, Berenika Kohoutová, Sandra Černodrinská, Marika Šoposká, Šárka Krausová, Igor Bareš, Ondřej Mataj, Martin Šesták (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Romantická teenagerská komedie o první dívčí desiluzi a hledání skutečného obrazu blízkých, které změní hrdinčin pohled na život... Komedie s příchutí romantiky i hořkosti vznikla podle knižního bestselleru sedmnáctileté studentky Johany Rubínové. Johana (V. Kubařová) žije s otcem (I. Bareš) a nevlastní matkou (P. Špalková). Její vlastní maminka zemřela, když byla malá. Před dvěma lety zažila první velkou lásku, která ale skončila sebevražedným pokusem. Od té doby se Johana snaží milostným karambolům vyhýbat. Štěstí ale nemá – kluk (O. Mataj), do něhož se zamiluje, ji podvede s její nejlepší kamarádkou (B. Kohoutová). Johana se snaží vzpamatovat ze zklamání a zároveň pátrá v rodinné historii, aby se dozvěděla víc o smrti své matky. To, co zjistí, její život obrátí naruby. A Johana si musí připustit, že lidé, mezi nimiž dosud žila, jsou jiní, než si myslela… (Česká televize)

(více)

Videa (6)

Trailer 2

Recenze (253)

kingik 

všechny recenze uživatele

Ojedinělý počin na poli českého filmu, který se pustil do převedení knižního bestselleru fiktivní spisovatelky Johany Rubínové (ve skutečnosti knihu napsal bývalý novinář Jan Hlaváč, jež je mužem několika identit, a který si ve filmu zahrál nakladatele), u něhož se nevylučují autobigrafické prvky, ale kterému se však nepodaří obnažit diváka z jeho nitěrných pocitů natolik, aby s ním emočně splynul. Film žádné velké emoce nenavodí, ale to se dá i nedá považovat za chybu. Čestnou výjimku tvoří náctileté slečny stižené grafománií anebo ty, jež se v nějakém ohledu ztotožní s hlavní hrdinkou filmu. Film lze naštěstí uchopit z několika diváckých rovin. Nejlepší je k němu přistupovat jako k relativně zábavnému a morálně vypreparovanému dílku často střídající své nálady, než k složitě vyprofilovanému psychologickému obrazci, na které nemá potřebné režijní osvědčení, ale o nějž se za dobu svého trvání několikrát otře. Sedmnáctiletá Johana své myšlenky soustředuje do svého deníčku, který si píše někdy od patnáctého roku svého života, kdy po sebevraždě z neštastné lásky na čas skončila za zdmi psychiatrického sanatoria. Prostřednictvím svého komentáře divákům nastíní, jak to chodí v její rodině. Svoji mámu v podstatě nepoznala, protože ta za nevyjasněných okolností přišla o život v Iránu, když byla ještě hodně malá a její místo v domácnosti zaujala rázovitá macecha Sabina, se kterou se moc nemusí, ale Johanin táta by se pro obě rozdal, a která má pro ni určitým způsobem pochopení, a která je shodou okolností její profesorkou angličtiny, a kterou Johana neoslovuje jinak než familierním "Sába". Johana má klub svých věrných přátel, který tvoří její školní vrstevníci, ale na rozdíl od nich s ní moc hormony nemlátí, má slabost pro kluky s dredy, protože jak si jinak vysvětlit, že se v jejím životě objevili hned dva, "nesměle" si dá líbačku se svým profesorem češtiny a ještě pomáhá své zbouchnuté kamarádce, která má neurvalého slovenského otecka, kterého hraje zpěvák legendární skupiny "Vidiek". Její určitou citovou rozháranost spojenou s občasnými depkoidními stavy a rozumové přešlapy lze přisoudit jejímu nezralému věku, a i když všechno moc řeší, zdá se, že je jí to někdy spíše na překážku. Nejlépe si rozumí sama se sebou. A se svým (vysvlečeným) deníkem. Film je to dramaturgicky nevyžehlený a nálady vyprávění střídá, jak se mu právě zachce. Ve svém vyprávěný je někdy nadsazený, nedůsledný a nabalil si až příliš mnoho někdy až příliš složitých témat a neuváženou přehršel bočních dějových linií, které ovšem sice zdárně nezakončí, ale je diváckou úlevou, že neusiluje, aby vše dopadlo tak, jak se očekává, tedy vesměs pozitivně. Občas film velmi vzdáleně připomene slavné "Sněženky a Machry" a s přispěním dějové linie o hledání biologického otce v exotické zemi je jen krok od neslavného drama "Na vlastní nebezpečí".Zazpívají Koblížci a uvidíme i Antonína "Cabadaje" Duchoslava. Asi netřeba vysvětlovat, že sedmnáctileté studenty hrají věkově podstatně starší herci, a na některých je to i fyzicky znát. Z toho vyplýval problém pro vlasové stylisty, z jejichž nevzhledných parukových kreací, divákovo oko nemělo právě lahodný zážitek. Nejvíce se to dotklo hlavní představitelky Veroniky Kubařové, pro kterou se v retrospektivních scénách z léčebny nenašlo nic lepšího, než podivně nepřirozený "ani dlouhý ani krátký účes" v tvrdém sestřihu i neslušivém barevném provedení. O mnoho lépe na tom nebyl ani Igor Bareš, když v retrospektivě představoval jejího tátu v omlazené verzi. Pokárat by zasloužili i kostyméři, kteří snad ani nesledují modu náctiletých a jejich modely opravdu byly spíše ve stylu "každý pes, jiná ves". Když si na to zvyknete, tak oceníte poměrně dobré herecké výkony většiny zúčastněných, vtipné i méně vtipné životní situace a netradiční formu, s jakou jsou podávané i řešené. Jo, sedmnáctky mají komplikovaný život. Johana si kvůli tomu psala i deník, který pak vydala u knižního vydavatelství. Která jiná slečna jejího věku by se s tím mohla pochlubit?! Pro holky v Johanině věku, je tenhle film ze života jedné náctky, celkem dobrá volba. Ovšem jen v tom případě, že nečeká příliš věrohodné zachycení života dnešní mládeže. Mé hodnocení: 60% () (méně) (více)

triatlet 

všechny recenze uživatele

Příběh je asi stejně "složitý" jako věta z oficiálního textu distributora: "Johana se totiž nečekaně zamiluje, začne pátrat po muži ze starých dopisů, který znal její mámu, když byla naživu a který by mohl být jejím biologickým otcem, a její deník, kde je úplně všechno, chtějí vydat jako knížku." Přemrštěná stopáž se dá díky Veronice Kubařové vydržet. ()

Reklama

dr.fish 

všechny recenze uživatele

Pořád jsem měl pocit, že vidím Román pro ženy 2. Jenže tady chyběl ten švih, humor, nadhled, herci "tahouni" a celková propracovanost. Jako zmapování maglajzu v hlavě teenagera je to ale docela povedené. Petra Špalková film podrží ve správné chvíli a druhá půlka se tím výrazně zlepšuje. Nevidím to zdaleka na takovou tragédii, jak se tu podává. Je to zkrátka jen o tom, že puberta je příběhově naprosto o ničem, stejně jako tento film. 65% ()

venus 

všechny recenze uživatele

Není to úplná tragédie, především proto, že v teenagerském filmu nejde jenom o sex. Jako velký kámen táhnoucí film ke dnu vidím Johaniny kamarádky, jmenovitě Bereniku Kohoutovou, kterou nemůžu vystát a její obsazení bylo čistě z komerčních důvodů (talent v tom určitě nebyl) a Šárku Vaculíkovou, kterou prostě kamera ráda nemá. Obsazení hlavní role je naopak na potlesk. Velká propast mezi přirozeným talentem (Veronika Kubařová, Petra Špalková) a nuceným přehráváním (Berenika Kohoutová) je ale natolik hluboká, že to zákonitě rozčiluje. A bez té exotické vsuvky bych se teda taky obešla. Život náctileté holky je kovbojka sama o sobě, i bez divokých íránských "výletů". ()

Kosmik 1 

všechny recenze uživatele

Nevím zda už je to mou osobní zakomplexovaností k tomuto žánru, ale připadá mi, jako by to tvrdě okopírovalo nějakou hollywoodskou teen "komedii", kde opět teenageři všechno můžou, jsou to osobnosti bez starostí a povinností a nic se jim nesmí zakazovat. Smutné, že se to tak rychle zakořenilo i v našich výsostných vodách. Pár vtípků se tu našlo, ale nic zásadního, abych na to už za hodinu nezapomněl. Tráva, chlast, cigára, blitky atd., to všechno už přijde dnešní mláděži do 18let zcela normální a vlastně ani mě to už nijak nepřekvapuje. Zároveň krom tohoto ale není na co se dívat (když nepočítám Verču). Hodně slabá slátanina všeho možnýho, po čem za chvíli neštěkne ani pes. 35% ()

Galerie (29)

Zajímavosti (13)

  • Když Johana (Veronika Kubařová) na počítači otevírá e-mail od Mahmúda (Nisan Al Jazairi), jedná se o email od Googlu. Když jej však později tiskne v tiskárně, je to email od Seznamu. (klariss_)
  • „Teenagery často vnímáme jen jako hlasitou drzou bandu s tím, že z toho jednou vyrostou, ale to je mýlka. Johana myslí, cítí, uvažuje a všechny karamboly a průšvihy, které ji potkají, nebo které sama způsobuje, jsou stejné v 17 jako v 27. Navíc skvěle pozoruje a glosuje život kolem sebe,“ řekl režisér Martin Dolenský. (SONY_)

Reklama

Reklama