Reklama

Reklama

Sezóna zabíjení

  • Belgie Killing Season (více)
Trailer 1

Poprvé v historii se na filmovém plátně sešly dvě herecké hvězdy, držitel Ceny Akademie® Robert De Niro a na Oscara® dvakrát nominovaný John Travolta. V akčním thrilleru Marka Stevena Johnsona Sezóna zabíjení se dva veteráni války v Bosně, Američan Benjamin Ford (De Niro) a bývalý srbský voják Emil Kovac (Travolta), znovu střetávají v akcí nabité hře kočky s myší. V prostředí hrůzu nahánějící odlehlé divočiny Apalačského pohoří si spolu vyrovnávají nevyřízené účty, otevírají staré rány a odhalují dlouho skrývaná tajemství. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (371)

misterz 

všechny recenze uživatele

Tak toto bolo vskutku hodne zlé. Ani sa mi nechce veriť, že sa De Niro upísal takémuto pátosovému, nudnému blábolu. Najväčší problém vidím v dejovej linke, tá naozaj nemá čo ponúknuť. Nudný úvod je doprevádzaný ešte nudnejšími, pátosovými a hlúpymi dialógmi. Autori chceli navodiť dramatický dojem a diváka emotívne predpripraviť? Smola, tam kde chýba rozumné slovo sa skôr dosiahne pravý opak. Potom prišla naháňačka v lese, tá síce snímok trochu oživila, ale iba do vystrelenia pár šípov, potom upadne do nelogického, nezmyselného konania postáv. Po iritujúcej naháňačke sú na rade opäť tupé rečičky v štýle "hryzie ma svedomie, ale musím sa s tým naučiť žiť..." a to až do konca, ktorý mi prišiel ako vykúpenie, aj keď bol sladučký ako mexická telenovela. Jediné čo ako tak zaujalo bol Travoltov imidž. Protekčne: 40/100 ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Takový ten malý komorní survival ala Rambo, Muž proti muži, nebo The Hunted. Bohužel z posledně jmenovaného si to vzalo i to nejvíce negativní, tedy přiblblou a nevěrohodnou sondu do války v Bosně, ze které následně čerpá celý scénář a kde má být patrný onen myšlenkový přesah, který zde ve finále jednoduše není. Kdyby to byla čistě syrová záležitost boje o přežití, bylo by to o stupeň lepší, protože jak De Niro, tak Travolta jsou pošušňáníčko. ()

Reklama

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

( POZOR !! OBSAHUJE SPOILERY !! ) "Čekal jsem 18 let !!" - "No, a co teď ??" - "Lov !! Jedu na lov !!" I když se snímek tak trochu se stále hledajícího režiséra Marka Stevena Johnsona, který se zapsal do paměti diváků přinejmenším všeobecně rozpačitě přijatými bijáky jako Ghost Rider či Daredevil, jmenuje Sezóna zabíjení, vlastně v něm nikdo neumře, když pomineme úvodní retro vojenské scény spolu s vysvětleními pro americké publikum či Evropana, co se zrovna probral z dvacet let dlouhého kómatu, a tak bych poprosil distributora, aby se spíše přiklonil k názvu Sezóna keců či Sezóna promrhaných ambicí !! Killing Season totiž bohužel platí za lehce ušmudlané sólo pro dvě kované individuality, Johna Travoltu a Roberta De Nira, žádný z dalších zúčastněných nedostane ani minimum prostoru, které sice bez větších problémů i dík několika slušným momentům dokoukáte do konce, abyste na ně však následně s klidným svědomím stejně bezproblémově zapomněli !! Tahle rádoby oldschoolová záležitost vyprávějící, či spíše šeptající, příběh dvou válečných veteránů, z nichž první se snaží ze všech svých zbývajících sil jednoduše zapomenout, zatímco ten druhý ani omylem, se snaží vzbudit dojem poctivé, bytelné filmařiny, jejímž katem se však stává zejména upocený scénář Evana Daughertyho, právě on totiž veškerá divácká očekávání pohřbívá svým naprostým nedostatkem invence i talentu !! Ve zdařilé, byť v důsledku poněkud kýčovité, fantasy Sněhurka a lovec sice dokázal překvapit slušnou akcí i příběhem, to se však mohl opřít o hotovou předlohu bratří Grimmů, a tak Sezona zabíjení pouze v celé své nahotě odhalila, že vytvoření vlastního, smysluplného, dramaticky vyklenutého či dokonce alespoň zdánlivě gradujícího dějového základu prostě Daugherty se svojí naivní kreativitou není schopen, z jeho sterilně a stereotypně konstruované předlohy, kde se hlavní hrdinové, no, hrdinové asi nebude to pravé slovo, takřka v pravidelném rytmu střídavě pokládají na lopatky, zlehka si provedou něco bolestivého, aby si následně disciplinovaně prohodili role a v divácky mučivě upovídaných mezičasech odložili luky, šípy a sekery, by nedokázal vytřískat nic lepšího ani o poznání rutinně zdatnější či zvučnější režisér než Mark Steven Johnson !! Když tak vlastně zhruba v polovině snímku odhalíte, že to s tím zabíjením samotným zřejmě nebude tak horké, přijde tím zároveň Killing Season o veškeré napětí, které ho tlačilo nad hladinu ubohého průměru, o napětí, kdo z dvojice bude nakonec tím, kdo přežije, což vlastně jednoho ani příliš nezajímá, protože vlastně celou dobu tápe, na stranu kterého z nich se přikloní, on totiž ani jeden neplatí zrovna za někoho, s kým byste si chtěli zajít na pivo, což já osobně vidím jako problém číslo dvě !! A to nemluvím ani o zlehka vykonstruovaném faktu, že De Nirův plukovník Benjamin Ford v Travoltově cizinci nepozná Emila Kovace, kterého měl při akci vojsk NATO kdysi v Bosně popravit, byť uplynulo dospěle dlouhých 18 let, nedokážu se tak nějak přenést přes skutečnost, že člověk léta se rvoucí s pocitem viny by zapomněl obličej toho, kvůli němuž ho vlastně tíží svědomí, navíc Travolta, s tím bizarním a směšným vousem, vypadá jak v rámci flashbacků, tak i během celého filmu vlastně úplně stejně !! Mark Steven Johnson jistě nenabízí ani v nejmenším vůbec nic, co bychom už neviděli v jiných snímcích stavějících na osvědčeném modelu souboje muže proti muži, což by ani tak nevadilo, ať už se jednomu vybaví namátkou Tamahoriho Na ostří nože či Friedkinův majstrštyk Štvanec, na něhož se tvůrci vlastně odkazují nejvíce, i ta geopolitická analogie Kosova a Bosny je naprosto zřejmá, byť svůj snímek zároveň zcela zřetelně balí do vizuálu prvního Ramba Teda Kotcheffa, nicméně díky hvězdnému obsazení v podobě tandemu Travolta, De Niro slibuje zajímavou podívanou, a je třeba přiznat, že oba již zmiňovaní hollywoodští matadoři, kovaní množstvím rolí i zkušeností, opravdu zachraňují co se dá, byť divák často i s notnou dávkou nostalgie a léta budovaných sympatií přemýšlí, zda by jeden či druhý v dobách své největší slávy do podobného projektu šel a nevytřel si s podobným scénářem demonstrativně prdel !! Dle mého názoru se se svojí rolí o poznání lépe vyrovnal již standardně nechybující Robert De Niro, který na svých sedmdesát vypadá pořád ještě kurevsky dobře, to John Travolta, nemyslím si rozhodně, že by zklamal, si musel nechat oholit hlavu, narůst idiotské vousy a ještě celý svůj part odšišlal s rádoby srbským přízvukem, což očividně dost sralo i De Nira, jinak by mu zřejmě nezavřel hubu šípem !! ;) Zde bych vyzdvihnul a snad i doporučil český dabing, díky němuž se vyhnete hodně nechápavému a škodolibému úsměvu ve své tváři !! ;) Z poměrně velkého zklamání nemůžu slevit ani přes velmi podařený soundtrack Christophera Younga, který s peckami Johnnyho Cashe dotváří slušnou atmosféru a pak zejména při dojemném rodinném finále ukazuje svoji sílu, několik výživných exploatačních brutalit, ani vymazlené přírodní záběry kameramana Petera Menziese Jr., byť samozřejmě lokace Apalačských hor snad ani nelze nasnímat špatně !! Na druhou stranu, byť dost dobře chápu Menziesovy pohnutky zapříčiněné snahou o věrohodnost akčních scén eskalující v naprosto přetmavené záběry, které právě ty nejzajímavější pasáže činí naprosto nepřehlednými a nekoukatelnými, právě přímá konfrontace De Nira s Travoltou stojí opravdu za hovno, z čehož však nelze kameramana vinit ani náhodou !! Ostatně, když si uvědomíte, že snímek s velmi v zámoří citlivým tématem války v Jugoslávii, který měl v prvém plánu nést dosti neoriginální a provařené, byť chvályhodné, antiválečné poselství, nejlépe a nejpřesvědčivěji funguje až v samotném závěru, kdy se De Nirův plukovník Ford přichází usmířit se svým synem, musí být každému soudnému divákovi jasné, že tvůrci tentokrát se svým projektem šlápli hodně vedle.. [ Dabing 7/10 ] Díky naivně prvoplánovitému a především směšnému stylu projevu Johna Travolty se dabing Tvůrčí skupiny Markéty Kratochvílové ve Studiu Budíkov jeví jako příjemnější volba !! Jaromír Meduna s Pavlem Trávníčkem odvádí již tradičně velmi slušný kus práce !! () (méně) (více)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Robert De Niro už by měl sakra změnit agenta a na podobné, skoro céčkové, filmy se vykašlat nebo si svojí legendární kariéru ještě vážně na stará kolena zašlape do země. John Travolta, který zde vypadá a mluví jako dementní Boratův brácha, ať už se na to radši vykašle úplně. Tady je ještě vtipnější než v Hairspray, akorát nechtěně. A upřímně doufám, že Mark Steven Johnson se v těch lesích ztratil a další břečku již nikdy nenatočí. 30% ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Herecká kreace dvou legend, kteří si jdou po krku. Film ve své podstatě láká pouze na herecké hvězdy, které svá nejlepší léta mají dávno za sebou a divák je pouze zvědav co předvedou. A určitě ještě mohli něco předvést, ale to by je nesměl vést packal Mark Steven Johnson, který má na svém kontě pecky jako "Daredevil" a "Ghost Rider". Celý film je veden v pomalém tempu, které se snaží působit realistickým dojmem, ale diváka spíše jen nudí a neustále ho přesvědčuje o tom, že žádná z postav, neví co a proč vlastně dělá. Nečekejte akci, nečekejte návrat legend a vlastně se na to ani nedívejte. Pokud mohu doporučit podobnou žánrovku, dejte si raději béčkového "Štvance" nebo tu akční pecku s Dudikoffem, kde také morduje zabijáky v lese. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (6)

  • Původně mělo jít o volné pokračování thrilleru Tváří v tvář (1997), když ale z projektu vycouval Nicolas Cage, byli tvůrci nuceni příběh přepracovat. (Olík)
  • Okrem viacerých miest v americkom štáte Georgia prebiehala menšia časť natáčania aj v metropole Bulharska, v meste Sofia. (MikaelSVK)
  • V prvej verzii scenára bol dej zasadený do 70. rokov. (m.a.t.o.)

Související novinky

Karlovarský festival přivítá Johna Travoltu

Karlovarský festival přivítá Johna Travoltu

20.06.2013

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary ocení Křišťálovým globem za mimořádný umělecký přínos světové kinematografii amerického herce, držitele dvou nominací na Oscara a Zlatého globu Johna… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno