• kaylin
    *****

    Vlasta Burian je skutečně Král komiků a v tomhle snímku to dokazuje mimo jiné tím, že je jeho postava skutečně správně cynická a vlastně i zlá, ale stejně tak je neodolatelná. Navíc každá další postava, která ve filmu je, mu skvěle nahrává na smeče, nejlépe pak Jaroslav Marvan a Theodor Pištěk, i když v jeho případě většinou stačí i mlčení. Vlasta Burian byl prostě neskutečný bavič.(8.1.2015)

  • RHK
    ***

    Na mne bylo těch úředníků, oficiálů, revidentů, aktuárů, přednostů, prezidiálních, generálních, tajemníků, ředitelů a konzulů ve filmu až příliš, o počtu přeúslužných kariéristů nemluvě. Kvůli tomu působí Katakomby (natočené roku 1940) na dnešní dobu o hodně zastaraleji než jiné Fričovy filmy. Naopak svěží hudební čísla mne potěšila. "Pro pana prezidiálního máme extra překvapení." - "Ten by byl báječně překvapenej, kdyby Vás viděl pracovat." Co lze také ocenit, jsou výkony našich hereckých špiček, samozřejmě s Burianem a Marvanem v čele. Ukázka: http://www.youtube.com/watch?v=vTQZqXk9y_k(26.5.2012)

  • ondrula
    ***

    Bylo to trošku utrpení se na to dívat, protože postavy jsou spíš jen takové karikatury, co se různě pitvoří (včetně Antonína Novotného, jehož hovno nesmrdí). Nejvíc mě ovšem bavilo sledovat Adinu Mandlovou, protože aby takhle toporný dřevo bez hereckýho talentu dosáhlo takového věhlasu, to se jen tak nevidí. Napadlo mě, že se do těch rolí třeba prokopulovala, ale jako ženská mi přišla taky nic moc, tak nevím.(29.1.2015)

  • Marthos
    *****

    Válka pokračovala dál ve svém zběsilém šílenství, které nebralo ohled na nikoho, dokonce ani na ty, kteří se jali příliš nevystrkovat hlavu a zůstávat v relativně bezpečném zázemí pražských barrandovských ateliérů. Možná, že bychom dnes něco takového jen stěží označili za hrdinství, ale doba byla natolik vyhrocená, že skutečným odbojem se zdála být alespoň vytrvalá snaha o udržení české kinematografie v českých rukou, což se ostatně s velkým přispěním Miloše Havla dařilo až do roku 1941. Ještě předtím ale usedl Václav Wasserman za psací stůl, aby připravil dokonalý scénář pro Maca Friče, který se po úspěchu svých předchozích filmů rozhodl představit Vlastu Buriana v jedné z jeho nejzdařilejších hereckých kreací. Satiricky zabarvená komedie, v níž se na přetřes dostávají pletichy, přímluvy a protekční tahanice o vlivná úřednická místa, vehnala temperamentního Buriana do sedla pomyslného Pozemkového úřadu, v němž vládne jeho břitký smysl pro humor a především karetní umění. Vrchol, kterým je bezesporu ona obávaná subordinační partie se samotným prezidentem úřadu a v níž si Burianův hrdina nebere servítek, přichází sice trochu brzy, ale v každém ohledu se stává nezapomenutelným a divácky vděčným. Defilé nesmrtelných hereckých výkonů tu vedle Buriana zahajuje vynikající Jaroslav Marvan v roli ne právě obvyklé, následovaný oběma divami, Adinou Mandlovou i Natašou Gollovou, Pištěkem, Šléglem, Schránilem, Novotným, Šlemrovou a také Jindřichem Lázničkou v roli všetečného kancelářského sluhy Baltazara. Věhlasný a nejen filmovými hvězdami vyhledávaný modelový salon Hanny Podolské se potom v rámci děje zcela nenápadně propůjčil k reklamní produkci svých nejnovějších toalet, s nimiž si okamžitě věděla rady především Adina Mandlová. Film, vybavený kromě jiného vtipnými a nestárnoucími popěvky v podání Kocourkovských učitelů, se bez nejmenšího zaváhání zařadil mezi nejúspěšnější hrané snímky protektorátního období. Snad nikdy potom a jen výjimečně i předtím vzniklo něco tak mimořádného na poli smíchu. Teprve tehdy, v době, která smích produkovala den ode dne méně. Koukejte, nebavte se nám tady, nechte toho, jděte se bavit jinam, tady pan prezidiální tak jako tak to hraje špatně a ještě mu do toho kecejte! // Jestlipak je vám známo, proč byla tady v katakombách noční služba zavedena? - Ale je mu známo, je mu známo! Já mu to vysvětlím sám, poněvadž vy byste mu to řekl moc sametově. Zkrátka panu řediteli se jednou zachtělo po úředních hodinách nějakýho spisu a žádnej tady nebyl, tak vod těch dob tady musej dva úředníci sedět přesčas, kdyby zas jednou pana ředitele napadlo se sem dolů přijít zeptat, kolikátýho bylo vloni touhle dobou.(4.10.2008)

  • elizabeth_ba
    *****

    Toníček Novotný jako výpomocná síla s nárokem na penzi, jehož srdce v podzemí kvete jen pro Adinu Mandlovou, sedí s Vlastou Burianem v archivu na noční, kdyby náhodou pana ředitele Šlégla zase někdy napadlo hledat, kolikátýho bylo loni touhle dobou. A co všechno se stane, když se do toho vloží pan prezidiální Pištěk (který je mimochodem fajn chlap, ale karty hraje jako ponocnej) a jeho paní Růženka Šlemrová (která závěrem slibuje, že už nikdy nebude nikoho protežovat). Výborný hlášky, těch by se samozřejmě dala sestavit celá A4 ( za všechny alespoň jedna: vždyť máte voči rozžhavený, že by s tím moh´piglovat límečky) a Adinina modní přehlídka pro celý Pozemkový úřad taky nemá chybu, možná mohly být kratší ty pěvecký vložky, ale podle se jedná o jeden z nejlepších filmů, které tady ve válečné a předválečné době byly natočeny.(5.11.2013)

  • - Jaroslav Marvan dostal za tento film Státní cenu, což se Buriana natolik dotklo, že s Marvanem prý dva měsíce nepromluvil. (Kulmon)

  • - Úradníkov z katakomb a spievané predstavenie na večierku si zahrala hudobná skupina "Kocourkovští učitelé". (Raccoon.city)

  • - Večerné róby vo filme zabezpečil salón Hany Podolskej z Prahy. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace