Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Santos Trinidad, zkorumpovaný policajt, pije dlouho do noci na baru. Když mu v prázdném nočním klubu odmítnou více nalít, Santos zabije majitele podniku, barmanku a další personál. Jakmile zjistí, že na místě byl svědek, který unikl, vydává se Santos najít a odstranit nepohodlného. Ve stejné chvíli začínají soudkyně Chacón a detektiv Leiva vyšetřování trojnásobné vraždy. Brzy odhalují, že to, co se zdálo jako jednoduchý drogový případ, skrývá nebezpečí islámského terorismu… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (58)

honajz 

všechny recenze uživatele

Zkouknuto omylem na Film+ Europe... Jako nechápu, proč bych měl fandit poldovi, který si dá kolu s rumem a vystřílí bez výčitek svědomí bar - a ani nezjistíme proč (mimochodem na to, že by sťatý jak slíva, tak pak slušně mířil, chodil a běhal), pak jde po svědkovi a přitom odhalí nějaké muslimské spiknutí proti summitu? Teda asi. Ono je to celé takové nejednoznačné, polda prostě prochází lokacemi, v baru má v jedné ruce kapesník, aby nezanechal otisky, ale v druhé nic, jinak otisky trousí všude okolo, ale ostatní policisté složitě vraha hledají, pak polda ve služební době nikým nehlídán jezdí po městě a shání svědka, vloupává se beztrestně do bytů... A tomuhle jako divák mám fandit? Leda bych byl nějaký zvrácený. A ty dlouhé rozhovory o ničem, různé zbytečné náznaky, zbytečně dlouhé a pro děj zbytečné scény, to mě taky ubíjelo. ()

flyboyeda 

všechny recenze uživatele

Dojem kazi krapet prehnany anebo alespon pro me trochu neuveritelny start, pak uz se ale zacne rozvijet zajimava zapletka a vyjde z toho povedena syrove primocara zanrovka. Prekvapive "prijemny" thriller ze sveta obchodu s drogami, islamskeho extremismu, kriminalistiky a tajnych sluzeb. Sympataky tu ale nehledejte... ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Noirem načichlý španělský krimithriller začíná tím, čím by mnohé filmy stejného ražení vyústily, chladnokrevnou trojnásobnou vraždou. Vypravěč klasického noiru by zřejmě zbytek filmu strávil flashbackovým osvětlováním příčin svého zkratu. Santos Trinidad se však do minulosti nevrací, nesnaží se nás přesvědčit, že jednal správně. Hrdina s vzezřením váguse a despektem k moderním technologiím (namísto automatu používá revolver, mobily ho vyrušují, nahrávací zařízení ohrožují) chce jenom uniknout spravedlnosti. Jeho hlavní snahou není pokřivený svět, ve kterém inspektor nepátrá po vrahovi, ale po tom, koho sám zabil, napravovat, ale jenom v něm přežít. Úvodní ztrátou policajtské kredibility se ocitá v bodě, z něhož není návratu. Ví, že nahoru již nevystoupá, že může leda padnout ještě níž. Noirový fatalismus je prohlubován pomalým odtajňováním globálních souvislostí kriminálních aktivit, k kterým se Santos na začátku nešťastnou náhodou přichomýtl. Rozsah konspirace umožňuje tvůrcům neustále odtajňovat (nebo zatajovat) nové informace, jejichž vyhodnocování nás zaměstnává dost na to, abychom se pídili po minulosti protagonisty, jednajícího metodicky, bez jakýchkoliv emocí. Adekvátně k melvillovské přímočarosti hrdiny byla zvolena strohá forma vyprávění. Film je obdivuhodně úsporný na záběry. Pokud to rozmístění postav umožňuje, namísto střihu je použito přeostření (tento stylistický prostředek dobře vystihuje skutečnost, že postavy stále někoho sledují a logicky se tak musí nacházet ve stejném zorném poli jako objekty jejich pozorování). Stabilní, soustředěná kamera neukazuje více, než potřebujeme vidět (jediný výraznější odklon od horizontálního snímání těsně před koncem díky tomu obzvlášť vynikne). Náladu prostředí, ať už jde o jeden z nočních podniků, odlehlou skládku nebo obchodní centrum, zachycuje ve výstižných zkratkách, navíc v týchž záběrech, které zároveň obohacují vyprávění. Kamera se nekochá krajinou jenom pro to, aby dotvářela atmosféru. Obdobně je velmi úsporně užíváno návodné nediegetické hudby, která jen párkrát navýší napětí. Mohli bychom od vyprávění vyžadovat větší sevřenost, ale jsem přesvědčen, že nenaplňování diváckých očekávání, kdy se film rozeběhne jistým směrem a pak nečekaně zahne, bylo záměrné (zbrzďující výslech soudkyní). Právě odvážného předpokladu trpělivého diváka, kterému bude pečlivě promyšlená distribuce informací dostačující náhradou za emocionální napojení na postavy, si na podmanivě odměřených Svévolnících cením nejvíce. 75% Zajímavý komentář: FlyBoy ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Enrique Urbizu mi nic nehovri, a film to bol len priemerny. No habra Paz Para Los Malvados ma teda nijako neoslovil, na zaciatok je divak svedkom jednej silnejsiej sceny ... a potom nic, nastupia len prazdne dialogy a kopa nudy. Kulisy boli dobre, ale nic sa tam uprostred nedialo, tempo je hrozne pomale az zaspate. Keby nebolo toho zaveru, tak by som dal par percent, takto sa to dotiahlo aspon an priemer : 50 % ()

Flego 

všechny recenze uživatele

V tomto svete ozaj niet pokoja pre bezbožných. Téma terorizmu je s rôznymi úspechmi filmovaná na celom svete, ale toto je iná káva. Spočiatku sme svedkami najakčnejšej scény filmu, kde policajt Santos vystriela bar a nevdojak mi to pripomenulo vyčínanie vo Voľnom páde. Lenže veľmi rýchlo vhupneme do bežného vyšetrovania a v podstate je to tak do konca. Lenže nitky vyšetrovania vedú úplne inde, ako by sa spočiatku zdalo... Treba povedať, že máme do činenia s kvalitným prepracovaným príbehom ( niekomu sa nemusí páčiť jeho "pomalosť" ) a vysokým profesionálnym prístupom celého tímu ( presná réžia, skromná a výstižná hudba ). Kapitolou samou o sebe je postava Santosa, ktorej ocenený José Coronado vložil neopakovateľnú charizmu osamelého cynického policajta, ktorá pripomína postavy z najkvalitnejších noir filmov minulosti. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Po tom, čo film uvidel herec a režisér Sylvester Stallone, prezradil, že sa mu veľmi páčil a rád by natočil jeho hollywoodsky remake. (MikaelSVK)
  • Film v roce 2012 získal 6 ocenění Goya za nejlepší film, nejlepší režii, nejlepší původní scénář, nejlepší střih, nejlepší zvuk a nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli. Obdržel 5 cen CEC Award (Cinema Writers Circle Awards) téměř ve všech hlavních kategoriích a navíc získal katalánskou národní filmovou cenu Gaudí Award a byl vyhlášen nejlepším evropským filmem roku 2012. (Zdroj: Film Europe)
  • Tvorcovia filmu sa nechali voľne inšpirovať teroristickým útokom na madridskej stanici v roku 2004. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama