Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (140)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že mám strašný problém s nízkým věkem režiséra. A během diskuse s tvůrci po projekci se má nedůvěra k jeho (ne)schopnosti natočit dobrý film jen umocnila. Žehral-li jsem u snímků Xaviera Dolana (který je dokonce o 5 let starší než Chlupáček) na to, že takový mladíček může jen stěží nechat vzniknout skutečně kvalitnímu celovečernímu snímku, u jeho českého mladšího protějšku jsem o tom přesvědčen téměř s jistotou. Kdybych měl film "Bez doteku" charakterizovat jednou větou, napsal bych asi, že se natočil pro samotný akt točení. Řečeno bez servítek - ó ano, to poslední, co český film potřeboval, je nástup dalšího takyrežiséra, který má potřebu obšťastnit nás zcela zbytečným produktem své pseudoartové masturbace. S nemalým znepokojením sleduji současnou uměleckou nadprodukci, která se netýká jen kinematografie - i knižní trh začíná přetékat debuty náctiletých autorů, kterým absence životních zkušeností či větší osobní nebo profesní vyzrálosti nebrání participovat na současné inflaci psaného slova. Zato všichni unisono plkají ty samé povrchní žvásty o tom, že stačí být ve správnou chvíli na správném místě a prostě si jít za svým snem. Z oné vágní cesty za snem se stalo nejprofláklejší klišé, které je v určitých kruzích otravně opakováno do omrzení jako náboženská mantra, kterou je současně nemístné kritizovat, jinak budete za starého zapšklého škarohlída. Totéž se dle mého soudu děje ve filmu - na to, jak jsme malou zemí, zde každoročně vzniká pozoruhodná záplava nových filmů - kéž by však ještě tak kvalita šla ruku v ruce s kvantitou, chtělo by se dodat. Za sebe nemám problém prohlásit, že je mi tenhle film vysloveně protivný, a ztotožňuji se s výtkami k jeho nedostatkům, které již napsali přede mnou jiní. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Chlupáček ten film očividně celou dobu vnímal jako celek a vůbec se netrápil uvažováním o jednotlivostech jako dialogy a vedení některých herců. Snaží se, aby "všechno zapadlo do sebe" podle jeho výchozího "velkého záměru", ale zapomíná, že bez pevných základů se až ke střeše nedostane, že pouze směřovat k pointě bez skutečného vzbuzení zájmu prostě nemůže fungovat. Ambice bez soudnosti, ale třeba to příště bude jiné. 50 % ()

Reklama

5150 

všechny recenze uživatele

50%.. Na slušné úrovni film drží zejména excelentní herecké výkony Mariana Rodena a Ondřeje Malého. Především scény "nevlasní otec vs. Jolana" a "šéf bordelu vs. Jolana" mají díky nim potřebnou sílu. Bohužel, film sráží místy opravdu hloupé dialogy a taky sice originální, ale divácky nepříliš vděčná forma vyprávnění. Nakonec bych ještě vyzdvihnul velmi dobrou technickou stránku filmu a hudbu. ()

Mr. Filuta 

všechny recenze uživatele

Pro mě naprosto největším fatálním nedostatkem jsou příšerně divadelní výkony herců. Na to, že při tvorbě působil režisérský tandem, jehož jedna půlka měla údajně na starosti čistě "práci s herci", mi přijde, že si minimálně polovina hereckého ansámblu připadá spíš jako na jevišti, než před kamerou. V kombinaci s podprůměrnými dialogy tohle tvoří vážně debilní atmosféru, ve které se všechno ostatní (ať už jakékoliv kvality) naprosto topí. ()

Yardak 

všechny recenze uživatele

Netradiční téma, alternativní zpracování (velmi složitá filmová narace) a ještě ke všemu debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě...na české poměry opravdu neobvyklé (plus ta práce s herci). Z herců exceluje Malý (ten se pro záporné role snad narodil) a velmi dobrý výkon podává i mladá Tereza Vítů, naopak Kryštof Hádek byl nějak mimo. Ještě bych pochválil hudbu Jana Stehlíka. Mám z toho pocity jak z Kellyho Apokalypsy (což je také dost nepochopený film). ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)
  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)

Reklama

Reklama