Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Radikální film chladnokrevně zachycující život dospívající dívky v současném Srbsku provokuje nejen explicitními sexuálními záběry, ale především pokládá otázku, jak moc ovlivňují nastupující generaci digitální revoluce a proměny tradičních hodnot. Srbský film KLIP je čerstvým vítězem prestižního rotterdamského festivalu, kde zaujal především silou a autentičností své výpovědi. Příběh šestnáctileté Jasny, která se snaží definovat své místo ve světě a dospět, je totiž na samé hraně toho, co o dnešních teenagerech chceme vědět. Jasna je bezhlavě zamilovaná do o něco staršího Djoleho, ale jejich vztah je spíše než na romantických procházkách založen na divokých mejdanech plných drog, alkoholu, rozvášněného balkánského popu, násilí a sexu, který si natáčejí na mobilní telefony, ostatně stejně jako celý svůj život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 3

Recenze (310)

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Bacha! Komentář je jeden velký spoiler. Ne, tak tohle neberu. Chápu že ta holka byla nešťastná, protože ji umíral táta, ale že by tohle byl důvod k tomu chovat se jak kráva a kurva v jednom... Jestli takhle vypadá mládež v Srbsku, tak jsem rád, že žiju, kde žiju. Na jednu stranu je to syrově a dost realisticky natočená zpověď, na druhou stranu je to ale film, ve kterém nechápu absolutně nikoho. Asi možná proto, že žiju v malinko jiných poměrech. ()

Frajer42 odpad!

všechny recenze uživatele

Nemohl jsem si nevšimnout závěrečného titulku, který upozorňoval, abychom nezapomněli film ohodnotit na csfd.cz, tak mi dovolte tak učinit. Samozřejmě pouze šprýmuji. Film bych ohodnotil, i kdyby tam tento upozorňující titulek nebyl, protože posledních několik let zde hodnotím každý film, který jsem za tu dobu viděl. Po skončení filmu mi naskočila věta, že větší pičovinu jsem dlouho neviděl. Tato věta vám ovšem neřekne mnoho o kvalitě filmu, respektive o jeho nekvalitě, abych vás nemátl. Většina pasáží je skutečně natočena mobilním telefonem, nicméně naprosto zkurveným. Snad jedním z prvních mobilů, které natáčení videa vůbec umožňovaly. Dále je k vidění několik smilnících scén, kde je použit umělý pyj, což pro mě bylo naprosto zarážející a velmi vtipné. Ježíšku na nebíčku zaplať moje dětství strávené na mobilech bez barevného displeje a tudíž bez možnosti natáčet. V dětství jsme se spokojili se Snakem na nerozbitném mobilu Nokia 3310 a nevyrostli z nás tak dementní čuráčci, jací se potulují mezi srbskou mládeží současnosti. Bohužel nejen mezi srbskou. Po zhlédnutí tohoto snímečku zemřely i poslední zbytky mých nadějí, že i mezi 15 letými puberťačkami se dá narazit na světlé vyjímky, které alespoň neposlouchají Džejbího. Dále bych poprosil o prostor pro malou vsuvtičku. Vážně v Srbsku poslouchají takové výplachové sračky, které u nás frčely v naší mateřštině tak před 10 lety. Nejen s mobilními telefony jsou tam mírně opoždění. Pokud se mezi hodnotiteli CSFD najdou takoví odvážlivci, kteří po zhlédnutí této kokotinky plánují míti potomstvo, tak je z celého srdce obdivuji. Vím, že toho bohdá nebude, ale kdyby mi čirou náhodou přeci je vyrostla doma taková Jasna, tak bych jistě zapomněl na veškeré zásady, jak se chovat k dětem i k ženám, protože by mi netrvalo ani 10 vteřin přesvědčit sám sebe, že taková osoba nespadá ani do jedné z těchto kategorií. Film jako takový je nehorázná sračka, ale co také čekat od člověka, který vystudoval filmařinu v Bělehradě, tím spíše, když ten člověk vlastní vaginu, čímž se nechci dotknout tvorů s vaginou. Mnoho z nich je fajn. Jen neznám moc kvalitních režisérek. Odpádeček. ()

Reklama

Marigold 

všechny recenze uživatele

Explicitní výpověď o generací sdíleného narcismu, který zakrývá velmi lidské pohnutky - strach ze smrti, blízkosti, intimity. De facto radikálnější verze Fish Tanku, v níž se autorka nesnaží prázdnotu nijak stylizovat, ale nechává ji zaznít v syrové a studeně mrtvolné všudypřítomnosti natáčejícího mobilního telefonu. Domněnka, že tu jde jen o prázdnou kontroverzi prozrazuje jistou nezralost diváka - neschopnost vnímat vyhrocený obsah v sociálních i psychologických souvislostech. Pod krustou stupidních lascivních hitů a upocených kuřeb na záchodech totiž dříme velmi univerzální příběh o zrání a křehkosti, která se maskuje odkoukanými pózami. Výborný debut režisérky, která má co říci. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Mám pocit, že všechno důležité bylo už řečeno v pochvalných kritikách k filmu, tak snad jen takový malý podotek. Vytýkat Klipu, že se v něm nic neděje nebo že nemá jednoznačně uzavřený konec, je samozřejmě nesmysl. Otevřená struktura snímku prostě odráží realitu nových médií, která se skládá ze skrumáže výkřiků, fragmentů youtube videí apod. Tomu odpovídají i časté jump cuty. Vyprázdněná narace sice není ničim novým, ale domnívám se, že jakožto forma vyprávění nejlépe odpovídá současnosti. Dnes sice svět pořád vnímáme do jisté míry kauzálně, ale fragmentárnost spojená s internetem nebo smartphony je čím dál patrnější. Myslím si proto, že takto "vyprázdněných" filmů bude postupně přibývat i v mainstreamové kinematografii, byť nejspíš půjde o nařeďenou formu původně avantgardních postupů. Klip, ač stále divácky nepříliš přátelský, možná v tomto směru představuje určitý vývojový mezistupeň a podobně jako Gamer nebo Southland Tales je jedním z filmů, které jsou, jak řekl V. I. Lenin a Steven Shaviro, "radikální jako realita sama". ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Lehký náznak zajímavé dějové linie o umírajícím otci a jeho rodině, totálně zabitý stovkami záběrů na jeho dospívající dceru, která po celou dobu snímku nedělá nic jiného, jež natáčí svá sexuální videa, nebo předstírá, že se učí... Snad tu byl jakýsi záměr zobrazit realisticky srbskou společnost či vzbudit v diváku nějaké otázky, mně ale v hlavě zůstává otázka jen jeda - o co sakra Maje Miloš šlo?? ()

Galerie (58)

Zajímavosti (9)

  • Film vznikal šest let, čtyři roky byla Maja Miloš v intensivním kontaktu s mládeží. Za tu dobu hovořila se stovkami mladých lidí, čímž se chtěla vyhnout ironickému odstupu. (JoranProvenzano)
  • Veľký rozruch vyvolali scény, v ktorých sa neplnoletí hrdinovia Klipu oddávajú sexu. Obvinenia z pornografie však režisérka Maja Milos odmietla a popísala slovami: „Nemravné by pre mňa bolo neukázať to. Nakrútila som film o tínedžeroch, všetkých ich baví sex a je to základná vec, o ktorej rozmýšľajú. Neukázať to by bolo klamstvom.“ (Sufferer)
  • Maja Milos sa pokúšala pracovať s 18 a 19-ročnými, lenže „to už bola úplne iná generácia. Nemali v sebe tú surovosť,“ povedala režisérka, a tak nakoniec obsadila 14 a 15-ročné deti. S nimi jednotlivé scény skúšala počas štyroch mesiacov takmer každý deň. (Sufferer)

Související novinky

Fresh Film Fest začíná již ve středu

Fresh Film Fest začíná již ve středu

28.08.2012

Fresh Film Fest nabídne od 29. srpna do 2. září téměř 120 filmů. Proběhne v kině Světozor, Kině 35 – Francouzském institutu, FAMU, Studiu Béla – Maďarském institutu, a také pod širým nebem v… (více)

Reklama

Reklama