Režie:
Gareth EvansScénář:
Gareth EvansKamera:
Matt FlanneryHrají:
Dan Stevens, Michael Sheen, Lucy Boynton, Bill Milner, Mark Lewis Jones, Kristine Froseth, Catrin Aaron, Richard Elfyn, Ioan Hefin, Elen Rhys, Blake Ridder (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Rok 1905. Tulák se vydává na nebezpečnou misi zachránit svoji sestru ze spárů náboženského kultu na izolovaném ostrově. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (267)
„TIHLE LIDÉ JSOU ROUHAČI. BUĎ OPATRNÝ. BUĎ CHYTRÝ. PŘIVEĎ JI DOMŮ…“ /// Netflix bez hvězdnýho obsazení? (ne, Stevense nežeru…) To si kurva musej bejt jistí příběhem… Infiltrace vobyčejnýho člověka mezi magory – je to takový vykalkulovaný. Dlouho nic, co by stálo za kus řeči, navíc Stevens moc charismatu nepobral. Těm vostatním pičusům aspoň věřím, že jsou něco jako zlo… Když to má začít bejt zajímavý, začnou se dít divný věci (jakože z pohledu diváka). Světlý okamžiky jsou ty krvavý (a scéna v tunelu), ale jinak… prostě parta magorů si na ostrově hraje na sektu (kdyby je viděl Koresh, tak se v hrobě vobrátí!). Hodně slabej a lacinej film, kterej je důkazem, že Netflix filmy (na rozdíl od seriálů) neumí. A ta trocha explicitního násilí to nezachrání. Fantasmagořina (o čemž mě přesvědčuje závěr) u který mít nějaký emoce… prostě bych si připadal jako magor! Navíc to mělo bejt tak o půl hoďky kratší. Tohle natočit někdo u nás, tak ho vláčíme odpadem! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chci žít v zemi bez daní. 2.) Máme doma pohanskou lavici. 3.) Thx za titule „200kg“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Horor 2018 a normálne v červených číslach? Až sa mi zasekol neexistujúci okryzok v krku. Trochu sa to chce podobať na Brimstone, minimálne prostredím. Chýba tomu trochu tuhšia atmosféra. Pár prebudnutých tiel z toho horor nerobí, to v Brimstone sme videli človeka obeseného na črevách. Ani pokazené husle za príchodu nepoderanej vodníčky nenavodili nič mrazivé. Pripadalo mi to ako Domček v prérii s pár úmrtiami, čiže normálka na tú dobu. Ale inak niektoré rezné rany a transplantácia mozgu celkom ušli. ()
Za horor bych tohle neoznačil. Spíše za film s hororovými prvky. Každopádně Evans se dokázal zase trošku jinak přiblížit Zahlerovi a jeho Bone Tomahawku. Apoštol je krásně nečitelný Netflixovký snímek, kterému jsem tipoval malinko jinou zápletku, ale nakonec to zase tolik nevadilo. Lepší herci by určitě nebyli na škodu a brutalitu si Evans dokázal bezproblému udržet. 70% ()
Zaujalo, upútalo, mrazilo, vyľakalo, znechutilo, znervóznilo... ale ma nepohltilo, ani mnou neviem ako nezamávalo. Asi hlavne kvôli tak trochu bezradnému finále. Skoro vždy, keď od tvorcov takýchto filmov čakám, že zostúpia ešte hlbšie, tak sa stane pravý opak, sami sa zľaknú, kam až sa to dostali, a za hlasitého čľapotu si to ozlomkrky trielia k bezpečným plytčinám. (česť výnimkám!) ()
Celý čas si hovorím, kto je dopekla Dan Stevens. Absolútne skvelo minimalisticky zobrezaná postava. Inak Evans ukazuje, že mu nerobí problém ani anglicky hovorený film. Absolútne rozumie tomu čo je atmosféra a ako treba vystavať príbeh. Nerobí zbytočné postavy, hoci niektoré zomierajú príliš rýchlo. Necháva svoje postavy trpieť a dáva im logickú motiváciu a strach. A všetky tieto atribúty sa v Apostle ukazujú. Nádherne balansuje medzi nadprirodzenom a realitou. Medzi fanatizmom a vierou. Medzi šialenstvom a odovzdaním. Film nám neukazuje viacej ako treba. Postupne odkrýva skutočnosti a posledný záber je chuťovkou odkazujúcu k veľmi vyzretému spôsobu točenia. Nie je to úplne maistream a má to svoje chyby - napríklad tomu trošku poľavuje tempo - čo je niečo čo u jeho azijskych filmov nenájdete, ale aj tak sa zatiaľ jedná o najlepší film od Netflixu aký som videl. Naozaj skvelá chuťovka využívajúca jednak klišé a konvencie a zároveň tým, že je trošku eko ich prekračuje. Hoci len trošičku. ()
Galerie (7)
Photo © Netflix
Zajímavosti (4)
- Název filmu se objeví až těsně před závěrečnými titulky. (noelcoward73)
- Film je věnován milující vzpomínce na Mary Doreen Evans. (Rominator)
- Písnička, která hraje na konci filmu, je „Mother of Mine“ od Neila Reida. (Duoscop)
Reklama