Rok 1905. Tulák se vydává na nebezpečnou misi zachránit svoji sestru ze spárů náboženského kultu na izolovaném ostrově.(Netflix)
Thomas Richardson (Dan Stevens) se s výkupným vydává na tajemný ostrov s cílem osvobodit svou sestru, která sem byla unesena zvláštní sektou vedenou knězem Malcolmem (Michael Sheen). Tahle náboženská organizace uctívá modlu jménem "Ona", bohyni ostrova. Thomas brzy po příjezdu zjišťuje první fakta týkající se místního společenství, která jsou nejenom velmi znepokojivá, ale především hodně nebezpečná.(C0r0ner)
Thomas Richardson prichádza na opustený ostrov, aby zachránil svoju sestru, ktorú uniesla nebezpečná náboženská sekta. Čím dlhší čas trávy v tamojšej komunite, tým viac si uvedomuje, s akými šialenými ľuďmi má dočinenia. Záchrana súrodenca je však prvoradým cieľom, ktorého sa za žiadnych okolností nemieni vzdať.(*CARNIFEX*)
Nevěřící apoštol Tomáš trpí na ostrově Erisden, neboť jen tak zachrání sestru a dosáhne vzkříšení. Teda než se objeví zase někdo nový, zotročí jej a udělá z něj faguli.. Ambiciózní Evans měl slibné prostředí, okolnosti a éru, vlastní schopnost hrotit drsné scény až k mezi samoúčelnosti, tajuplného Dana Stevense a false prophet / true actora Michaela Sheena, nicméně své žalobě lidského zacyklení nedokázal vtisknout přesvědčivou mytologii a koherentní tvar. Přehnaná očekávání často kráčí ruku v ruce se zklamáním. Iko Uwais by se měl už začít rozcvičovat..(5.12.2018)
Musím priznať, že som čakal niečo ďaleko lepšie. Mne by ani tak nevadila dlhšia stopáž, ako skôr to, že len máločo v tomto filme mi dávalo nejaký zmysel. Od hororovej stránky som tiež čakal niečo ďaleko lepšie, aj keď treba uznať, že atmosféra spolu s vizuálom neboli zlé. Ale o čom to vlastne bolo ani sám čert nevie - o starej žene, ktorá suplovala matičku zem? Len to namlsalo na celkom zaujímavú legendu, o ktorej sa ale divák nedozvie nič bližšie. Koniec mi tiež prišiel nevýrazný a bol sklamaním. Skrátka chcelo to viac šťavy - napätia, hororových scénok a hlavne nejakú tú pointu a zmysel. Priemer. 60/100(23.10.2018)
Gareth Evans má na svědomí možná nejlepší soubojové scény, co byly kdy promítnuty na plátno, ale že jeho ambice tu (bohužel pro něj i pro nás) nekončí, bylo jasné vlastně celou dobu - Apostle je toho nevyhnutelnou eskalací. Není to špatné - má to v sobě ledasco sympatického, třeba expresivitu, jaké si většinou západní filmy netroufají. Myšlenkově to ale svojí nabubřelou banalitou evokuje nejslabší momenty Aronofského a po Witch to nemá zdaleka takovou údernost, jakou by to mělo před dní. 3 a 1/2(21.10.2018)
Jakmile Evans najede na full horror mód, nelze si stěžovat v podstatě na nic. Řada scén (preparace mozku, masomlýnek, podzemní tunely) patří mezi to nejsilnější, co se letos v rámci žánru (a že letos je konkurence vcelku nadstandardní) urodilo. Trochu bohužel ale drhne to kolem, co se snaží nebýt pouze přímočarým hororem. A drhne to zejména na vztazích mezi postavami a jejich vývoji. Paradoxně, ačkoli má Apostle až lehce přestřelenou stopáž, přišly mi vztahy mezi postavami nedotatečně prokreslené a jejich proměny uspěchané. Třeba mezi Thomasem a Malcolmovou dcerou má být evidentně v druhé polovině jakési emocionální pouto, které ale opravdu netuším, kde se vzalo. Nicméně kolem a kolem je Apostle určitě dobrým dobovým hororem, který zajímavě míchá atmosféru The Witch, Wicker Mana a lovecraftových příběhů a dochucuje to špetkou intenzivní hororové řezničiny. Celkově značně bizarní atmosféře pak nahrává i hlavní hrdina Dana Stevense, který celou dobu působí, jako kdyby byl na drogách, na pokraji šílenství, nebo jako když ho zrovna někdo něčim majznul po hlavě a on každou chvílí omdlí. Dan si tak po The Guest může připočíst další pozoruhodný žánrový výkon.(20.10.2018)
Atmosféra ostrova a celkové vykreslení komunity bylo parádní. Líbil se mi i mytologický nádech vizuálně balancující na hraně absurdity. Z herců mě oslovil především Dan Stevens, jehož nevyrovnaný hrdina do celkového rámce dokonale zapadal. A našlo se i pár hororových momentů a jeden, který se hodil spíš do Raidu, ale díky za něj. Nicméně stejně jako mnohým ani mě neseděla dlouhá stopáž, která z výborného dělala pouze dobré, což je pro celkové vyznění škoda. Ale i tak se jedná v rámci žánru o relativně neokoukaný počin a takových je jako šafránu. 80%(20.10.2018)
-
Písnička, která hraje na konci filmu, je „Mother of Mine“ od Neila Reida.
(Duoscop)
-
Při popravě/řozhřešení provrtáním lebky měli sklíčidlo ze současné strojní vrtačky. Na výrobu něčeho takového neměli v té době vůbec technologii.
(honza1205)
-
Film je věnován milující vzpomínce na Mary Doreen Evans.
(Rominator)
Gilmour93
Nevěřící apoštol Tomáš trpí na ostrově Erisden, neboť jen tak zachrání sestru a dosáhne vzkříšení. Teda než se objeví zase někdo nový, zotročí jej a udělá z něj faguli.. Ambiciózní Evans měl slibné prostředí, okolnosti a éru, vlastní schopnost hrotit drsné scény až k mezi samoúčelnosti, tajuplného Dana Stevense a false prophet / true actora Michaela Sheena, nicméně své žalobě lidského zacyklení nedokázal vtisknout přesvědčivou mytologii a koherentní tvar. Přehnaná očekávání často kráčí ruku v ruce se zklamáním. Iko Uwais by se měl už začít rozcvičovat..(5.12.2018)
misterz
Musím priznať, že som čakal niečo ďaleko lepšie. Mne by ani tak nevadila dlhšia stopáž, ako skôr to, že len máločo v tomto filme mi dávalo nejaký zmysel. Od hororovej stránky som tiež čakal niečo ďaleko lepšie, aj keď treba uznať, že atmosféra spolu s vizuálom neboli zlé. Ale o čom to vlastne bolo ani sám čert nevie - o starej žene, ktorá suplovala matičku zem? Len to namlsalo na celkom zaujímavú legendu, o ktorej sa ale divák nedozvie nič bližšie. Koniec mi tiež prišiel nevýrazný a bol sklamaním. Skrátka chcelo to viac šťavy - napätia, hororových scénok a hlavne nejakú tú pointu a zmysel. Priemer. 60/100(23.10.2018)
xxmartinxx
Gareth Evans má na svědomí možná nejlepší soubojové scény, co byly kdy promítnuty na plátno, ale že jeho ambice tu (bohužel pro něj i pro nás) nekončí, bylo jasné vlastně celou dobu - Apostle je toho nevyhnutelnou eskalací. Není to špatné - má to v sobě ledasco sympatického, třeba expresivitu, jaké si většinou západní filmy netroufají. Myšlenkově to ale svojí nabubřelou banalitou evokuje nejslabší momenty Aronofského a po Witch to nemá zdaleka takovou údernost, jakou by to mělo před dní. 3 a 1/2(21.10.2018)
J*A*S*M
Jakmile Evans najede na full horror mód, nelze si stěžovat v podstatě na nic. Řada scén (preparace mozku, masomlýnek, podzemní tunely) patří mezi to nejsilnější, co se letos v rámci žánru (a že letos je konkurence vcelku nadstandardní) urodilo. Trochu bohužel ale drhne to kolem, co se snaží nebýt pouze přímočarým hororem. A drhne to zejména na vztazích mezi postavami a jejich vývoji. Paradoxně, ačkoli má Apostle až lehce přestřelenou stopáž, přišly mi vztahy mezi postavami nedotatečně prokreslené a jejich proměny uspěchané. Třeba mezi Thomasem a Malcolmovou dcerou má být evidentně v druhé polovině jakési emocionální pouto, které ale opravdu netuším, kde se vzalo. Nicméně kolem a kolem je Apostle určitě dobrým dobovým hororem, který zajímavě míchá atmosféru The Witch, Wicker Mana a lovecraftových příběhů a dochucuje to špetkou intenzivní hororové řezničiny. Celkově značně bizarní atmosféře pak nahrává i hlavní hrdina Dana Stevense, který celou dobu působí, jako kdyby byl na drogách, na pokraji šílenství, nebo jako když ho zrovna někdo něčim majznul po hlavě a on každou chvílí omdlí. Dan si tak po The Guest může připočíst další pozoruhodný žánrový výkon.(20.10.2018)
Morholt
Atmosféra ostrova a celkové vykreslení komunity bylo parádní. Líbil se mi i mytologický nádech vizuálně balancující na hraně absurdity. Z herců mě oslovil především Dan Stevens, jehož nevyrovnaný hrdina do celkového rámce dokonale zapadal. A našlo se i pár hororových momentů a jeden, který se hodil spíš do Raidu, ale díky za něj. Nicméně stejně jako mnohým ani mě neseděla dlouhá stopáž, která z výborného dělala pouze dobré, což je pro celkové vyznění škoda. Ale i tak se jedná v rámci žánru o relativně neokoukaný počin a takových je jako šafránu. 80%(20.10.2018)