Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (236)
Uplynulo pár dní od doby, kdy jsem viděl tento film a popravdě ve filmu nebylo vůbec nic, čím by vám měl utkvět v paměti... Když scénáristickou šeď neprozáří ani Cate Blanchett a Rooney Mara, je opravdu něco špatně... Abych se tady zbytečně nerozepisoval - chvílemi jsem měl v sále nutkání si zahrát na Homera Simpsona a zakřičet - NUUDAAAAA!!! ()
Rooney Mara je naozaj kočka. A do tých krásnych kukadiel sa predpokladám dá ľahko zamilovať. Bohužiaľ sa ale nedá zamilovať do tohoto filmu. Je to proste nuda. V kuse čumíte iba na zábery ktoré sú irelevantné. Dialógy na ktorých mal stavať tento film nemali hodnotu ani starej bačkory. Potom mi teda vysvetlite čo ma na tomto filme malo ako baviť? ... ()
Akademická rutina ve své nejčistší podobě. Film má mnoho nepopiratelných kladů - výbornou hudbu, skvělé hlavní protagonistky, příjemnou, dobovou atmosféru. Faktický zápor se opravdu špatně hledá. Podle mého názoru chybělo Carol více opravdu silných, zapamatovatelných scén. Zrovna tak příběh, byť tématicky atraktivní, se nedočkal ani jediného zvratu, který by oživil už od prvních minut poměrně snadno předvídatelný děj. Škoda. Na jednu stranu oceňuji vkusné pojetí a věřím, že s takovýmto materiálem by nebylo těžké sklouznout k patosu a kýči. Na stranu druhou - zůstane-li po přemíře vkusnosti pachuť chladného odstupu, je to špatně zrovna tak. ()
Troufám si tvrdit, že tohle půjde velmi brzy do modrých čísel. První je elegantní, troufalá, finančně zajištěná a psychicky nevyrovnaná matka. Druhá je drobné děvče, talentovaná fotografka, která postupně otevírá svou vystrašenou duši. První o své orientaci ví, druhá o ní začíná přemýšlet. Společenské konvence začnou došlapovat na obě dvě. Celé je to na můj vkus nesmírně překultivované. Než si postava zapálí cigaretu, uběhne hodně vody. Než se dočkáme nějaké odpovědi, další minuta je pryč. Produktivita práce byla v padesátých letech minulého století zřejmě zoufale nízká – všichni jsou nesmírně zpomalení, bez života, bez emocí. Ostatně chybí jakýkoliv důkaz, proč bychom měli věřit, že tyhle dvě se přitahují, protože spolu nevedou ani pořádný dialog. Celkově snad kvůli pečlivosti s detaily, kterou režisér Todd Haynes (na svém kontě má i drama Daleko do nebe na totožné téma) filmu věnoval, zapomněl na emoce. Neviděl jsem ani žádnou výpověď o společnosti jako takové, ani žádnou sondu do mezilidských vztahů v xenofobní a homofobní americké společnosti. Dvojice Cate Blanchett a Rooney Mara je velmi slušná, o Oscarech bych ale určitě nemluvil. Kameraman Edward Lachman rád volí záběry přes skleněné tabule, snímá postavy z jiné místnosti, přes bariéry, snad aby ukázal jejich postavení. Tohle téma si pozornost určitě zaslouží, jen se na něj příště musí jít s mnohem větší péčí. Docela dietní tři hvězdy!! ()
Je to takové...nevím, jak to přesně popsat...těžké, nejednoduché, podlouhlé a čekající....Rooney je chameleon a v jednu chvíli jsem si myslela, že se dívam na Audrey Hepburn :) Cate mi tu přišla taková jiná - jakoby dospělá :D :D Což je ironie, jelikož byla rozhodně v mnoha filmech "dospělejší". Film vyniká úžasnou hudbou a tématem, které by i doktor vyléčil :) Aneb v 50tých letech se dalo všechno vyléčit :D :D Každý, kdo někdy miloval a věděl, že nemá - jelikož to není dobrá volba v případě té osoby - porozumí tomu "trápení", kterým si hlavní představitelky procházejí....Oscarově to nevidím...Max. Cate a to už jen tak z donucení...Ale je to rozhodně film na zamyšlení, jelikož téma přijímání lidí, jací jsou - to je vždycky tématem hovoru v "dobré vyšší společnosti" :) ()
Galerie (142)
Photo © The Weinstein Company / Wilson Webb
Zajímavosti (17)
- Produkce filmu trvala 11 let, první verzi scénáře měla však Phyllis Nagy již v roce 1996. (hansel97)
- Scenáristka Phyllis Nagy byla přítelkyně Patricie Highsmith, autorky novely. (bohyyy)
- Postava Therese Belivet (Rooney Mara) je původem Češka, což prozrazuje na prvním obědě s Carol (Cate Blanchett), kdy je tázána na své jméno a odpovídá, že je původem české, ale upravené. (hansel97)
Reklama