Reklama

Reklama

Ztřeštěná komedie, ve které se všechno točí kolem altánu, který chce nechat postavit manželka Antoinovi, spisovateli detektivních příběhů k narozeninám. Antoina napadne, že v základech stavby by se dala dobře schovat mrtvola nepříjemného vyděrače pana Jo. Ten totiž po úspěšném autorovi požaduje neslušnou sumu peněz, jinak odhalí skandální minulost jeho milé ženy. Jedna věc je plánovat vraždu a druhá její realizace. Nešťastnou náhodou je ale mrtvola nakonec skutečností a Antoinovi nezbývá, než ji dobře schovat. Jenže kdo je vlastně ten mrtvý? Pan Jo se zdá být naživu, ale ztratil se jakýsi instalatér. A ke všemu po domě slídí neodbytný policejní komisař Ducros, základy altánu mají povážlivé praskliny a Antoin ve zmatku zapomíná snad i vlastní jméno. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (114)

POciSEM 

všechny recenze uživatele

Bombasticka zalezitost. O tomhle filmu sem nemel ani paru a vyklubal se z toho jeden z nejlepsich Funesovych pocinu. Zbavit se mrtvoly se pro Louise stava nocni murou a do toho se na nej lepi smula ze vsech stran. Musim se zastat Cislera protoze to daboval luxusne a libi se mi vic nez Krampol nebo Labus. Neni to sice Filipovsky ale porad dobra volba. ()

fantoci 

všechny recenze uživatele

V tomto filmu mi dabing Jiřího Císlera nevadil, ale aspoň nebyl jako Krampol který se furt snaží napodobit Filipovského. A film je nádherný, takovou zápletku jsem ještě u filmu s Funesem neviděl. Také Claude Gensac měla výbornou roli: manželka která pomáhá manželovi zbavit se mrtvoli. Nesmim také zapomenout na Bernarda Bliera: komisař který furt otravuje Funese a pokouší se ho zatknout. Také poslední role byla perfektní - Paul Préboist jako policista který pořád líbá ručku Claude a Funese to štve. ovšem konec ten je vinikající. Ale ovšem to musíte vidět aby jste si tento konec představili. Některé věty v tomto skvělém filmu byly dobré: "PANE BRISBARE, CO JSEM TU ZAČALI SE DÍT DIVNÉ VĚCI" - "JAKÉ INSPEKTORE" - "PŘEDSTAVTE SI ŽE PAN JO BYL VIDĚRAČ" - "NE" - "ANO" - "OH". Ale typická věta byla "NO TOHLE, KOHO JSEM TO TEDY ZAHRABAL POD TEN ALTÁN". A to je vše co k tomuto výbornémo filmu mohu říci. ()

Reklama

Idée_fixe 

všechny recenze uživatele

PROČ ale nechali dabovat S. Sejka kromě M. Galabrua ještě i někoho dalšího (B. Bliera?)?!!??!!! Toto fakt nesnáším, když v jednom filmu/seriálu dabuje jeden člověk víc postav (byť je některá z nich /či všechny/ vedlejší), ale pokud se jedná o nějaký méně charakteristický hlas, ještě to skousnu, ovšem pan Sejk?! To snad ne.. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

„Za čtvrté: Revolver. Ták. Za páté: Zhasnout světlo. Za šesté... No! Už na to nevidim!“ Skvostná černá komedie - teprve při jejím sledování mě napadlo, že jsem nejspíš celý život chtěl vidět, jak se Louis de Funès a Claude Gensac zbavují mrtvoly. Je obrovská škoda, že se Jo nebjevuje v televizi tak často jako jiné funèsovky, že u nás dodnes nevyšel na DVD a především že má ten ošklivý dabingový cejch, který je ale podle mého názoru dost nefér. Viděl jsem totiž (na YouTube) právě onu proklínanou verzi s Jiřím Císlerem a pobavil jsem se báječně. Ano, zvuk nebyl úplně skvělý, ale Císlerův hlas (který se naštěstí nesnažil napodobovat nenapodobitelného Františka Filipovského) k Funèsovi sedl skvěle. Podobně jako třeba hlas Jiřího Lábuse v Zelňačce. „Pomáhala jste manželovi uklidit mrtvolu?“ - „Jakou?“ - „Přestaňte ze mě dělat troubu. Rozpustili jste ho v kyselině?“ - „To jde???“ ()

anderson 

všechny recenze uživatele

ČESKOSLOVENSKÁ KINOPREMIÉRA: ÚPF = 1973+ČESKOSLOVENSKÁ TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČST 1 = 27.10.1974 (R: ČST 1 = 20.3.1975)+ČESKÁ (obnovená) TELEVÍZNA PREMIÉRA: ČT 1 = 3.7.2018, réžia českého znenia (ÚPF) = K.M. WALLÓ - Pôvodný český kinodabing s Filipovským k tomuto filmu sa nestratil, ale existuje doteraz. To, že boli distribútori leniví ho vypátrať svedčí o ich "profesionalite". (11.8.2009) ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Ústřední melodie Raymonda Lefèvra, která zní (trošku netypicky) jako z nějaké bondovky či špionážního filmu, byla prosazována zejména americkou částí produkce. (aniiicka)
  • Stejně jako postava Antoine Brisebarda byl v roce 1968 Louis de Funès skutečně obětí vydírání. Obdržel výhružnou zprávu: „Musíte pomoci 150 000 franků, abyste pomohli mé skupině. V tomto buržoazním státě vyděláváte příliš mnoho peněz.“ Policie je varována a je v pohotovosti, ale vyděrač poslal taxikáře, aby převzal balíček obsahující peníze, a proto se mu podařilo uprchnout. Nakonec byl zatčen 2. září 1968. Byl to Jacques Robert, který uprchl v roce 1964 z psychiatrické léčebny, měl za sebou vraždu otce a násilný pokus vniknutí do televizního studia. (sator)
  • Přestože postava tajemného Jo se objevuje v názvu filmu, nikdy ji nespatříme. Takové postavě se říká Arles (Arlesienne), je to typ románové postavy, která je popsána, ale nikdy se neobjeví. Tento termín pochází z povídky od Alphonse Daudet „L'Arlésienne“, přesněji ze stejnojmenné hry, která byla od něj převzata. (sator)

Reklama

Reklama