Režie:
Richard ShepardScénář:
Richard ShepardKamera:
Giles NuttgensHudba:
Rolfe KentHrají:
Jude Law, Richard E. Grant, Demián Bichir, Emilia Clarke, Kerry Condon, Nathan Stewart-Jarrett, Madalina Diana Ghenea, Jumayn Hunter, Deborah Rosan (více)Obsahy(2)
Charismatický Jude Law jako Dom Hemingway – nenapravitelný, ale vždycky vtipný, většinou hříšný a často nebezpečný kasař a zloděj. Doma zrovna pustili po 12 letech z vězení a on se rozhodl přihlásit o odměnu za to, že držel celou dobu jazyk za zuby. Společně s parťákem Dickiem se proto vydává za šéfem Fontainem, kterého Dom svým mlčením uchránil od jistého trestu. Kromě jiného se Dom snaží navázat vztah se svou dcerou, starý dobře známý život ho ale brzy vtáhne zpátky mezi kriminálníky. Díky svému opilému a věčně sjetému egu Domovi nevyjde nic, i kdyby jeho úmysly byly čisté jak padlý sníh. (HBO Europe)
(více)Videa (10)
Recenze (232)
Jude Law nikdy nebyl (tak) cool. V úvodu těžká jízda a kanonáda hlášek. Ne že by to pak nebylo kvalitní, ale ta srážka s realitou nebyla zdaleka tak zábavná jako když se Dom sebral a šel dělat bordel, to bych hrozně rád viděl v celovečerním měřítku, i když i závěr měl svá pozitiva. Mimo jiné Emilia Clarke, scéna s trezorem. Zklamán rozhodně nejsem, ale i tak bych byl daleko radši, kdyby úvodní půlhodinka trvala hodiny 2. A možná i trošku víc prostoru pro Domova parťáka, kterého mu dělal samotný Červený Bedrník. 7/10 ()
Dom Hemingway (Jude Law) je po dvanácti letech propuštěn z vězení a připraven vybrat si slíbenou odměnu za to, že nepráskl svého šéfa Fontaina (Demián Bichir). Svobodu i získané finance náležitě oslaví s femme fatale (Madalina Diana Ghenea), aby druhého dne po vystřízlivění zjistil, že o vše přišel a jediné, co mu zbývá, je jeho rodina v čele s odcizenou dcerou (Emilia Clarke). A pomsta, v jejímž neobvyklém způsobu provedení se ho snaží mírnit jeho kamarád a tehdejší spolukriminálník Dickie (Richard E. Grant). ()
„Jsem klidnej jak kunda provazochodkyně“. No řekněte upřímně, můžete si nezamilovat takovýto film? Bohužel můžete. Hlavní úskalí tkví v tom, že narozdíl od J. McAvoye, J. Law jsem jeho sviňáčka, natož (ne)napravitelného sviňáka, nevěřil. Stejné je to i v případě jeho jednorukého parťáka R.E. Granta. Příliš chtěné a veskrze na efekt. To se potom může film stavět na hlavu a výsledný dojem už nenapraví. Po pravdě, on ani ten scénář originalitou (narozdíl od spousty klišé) zrovna dvakrát neoplývá. Přiznávám, určitou (nikoliv zanedbatelnou) roli, může sehrávat i fakt, v podobě notně dokurveného dabingu. Chuť přesvědčit se o opaku, jsem však v sobě nenašel. To přes fakt, že narozdíl od sviňáka, (sympatického) zmrda jsem hlavnímu hrdinovi zbaštil. V tom závěrečném pohledu do kamery bylo vše. Škoda, že se tak nedělo po celou dobu. [Za jedno však snímku vděčím. Od teď si, na své cesty, budu vždy přibalovat pinzetu. Jeden nikdy neví, kdy bude potřeba vytáhnout nějaká ta tříska]. ()
Už z remakeu Sliediča vieme, že Jude Law je nový Michael Caine, v Domovi Hemingwayovi si ale zobral ešte väčšie sústo, keď mu scenár dáva možnosť imitovať Cartera. Lenže ten bol v skutočnosti drsnejší a menej melodramatický a bolo to asi tým, že Dom sa až moc zameriava na svojho vtáka a prachy. A keď príde zmena, tak si spomenie na rodinu a staré hriechy. Takže žiadna skutočne drsná gangsterka ani gangsterská komédia nás tu nečaká, pozerateľný film na sobotnajší večer a film o kríze stredného veku ale áno. ()
Formálně je Dom Hemmingway následovník klasické britské feťácko-punkové scény, tedy mnoho "chodících" záběrů ve velkých celcích, aby okolní ulice byly ostré a neuchopitelná nátura většiny vnějších vlivů. Protagonista je však z toho všeho čistě nejneuchopitelnější, jedná se sice o chodící scénáristickej konstrukt (očividně nevzdělaný hrubián, který ale mimochodem ve svých květnatých monolozích odkazuje a metaforizuje kulturní díla), který v reálném světě nemá souputníka, respektive je ve všech dobrém zájmu, aby jej neměl, ale stejně je z něj člověk celou dobu nervózní. Škoda poslední třetiny, kdy veškerá chvála toho, jak se vynechávají klasické témata po propuštění z lochu ukáže být jako předčasná a film předkládá obvyklou snahu o odpuštění a vykoupení. A to naštěstí i přes to, že hrdina zůstává navždy zmrdem. "What do you mean I can't smoke fag in a pub?" "They banned it. It is not healthy." "Being a cunt isn't healthy." ()
Galerie (104)
Photo © Lionsgate
Reklama