Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Berlín. Současnost. Letní den, v němž minuty rozhodují o lásce, životě a smrti. Lole a Mannimu je něco přes dvacet a jsou milenci. Manni pracuje jako kurýr pro pochybného překupníka s auty. Poslední akce však nedopadne podle plánu. Vletí v metru do náruče revizorům a ztratí igelitku se 100.000,- DM, které si má šéf za dvacet minut vyzvednout. Zoufalý Manni volá Lole. Co si počít? Když ty peníze nesežene, zemře. Lolin mozek pracuje naplno. Má dvacet minut na to, aby sehnala sto tisíc, dvacet minut na záchranu Manniho života. Lola vyrazí z domu do ulic Berlína vyběhat sobě a Mannimu život, sehnat nějak někde sto tisíc. Lola běží ne jako, ale o život. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (661)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Ano, přiznávám se, Lolu jsem viděl poprvé dnes. A jsem z ní naprosto mimo. Co se týče německých snímků, je to určitě nejoriginálnější film v jejich dějinách a (po Ponorce) i druhý nejlepší vůbec. Takový nápad se prostě objeví jednou za X let.... A když je navíc podpořený senzační režií a kamerou a odzbrojujícím výkonem Franky Potente, jdou všechny zbytečné řeči stranou. Lola je dokonalá. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Po konci přijde začátek..... Příběh 1.: Bonnie a Clyde, aneb každej má někdy špatnej den. Příběh 2.: Už je to kapku nuda, která vyvrcholí ve finále. Jestli to stihne nebo ne, mě netrápí. Příběh 3.: Mám to vypnout nebo ne? Stále se opakující – byť pozměněný děj, aneb teď na téma ,,zázraky se dějí“. Nesedlo mi to. Čekal jsem nervydrásající souboj o čas a život. Nebo jsem to nepochopil? A Lola? Od pasu nahoru dobrý. Ale směrem dolů....nevěřím (že to uběhla). PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Jenom člověk neinformovaný si může myslet, že v Německu nemůže vzniknout dobrý film a teď opravdu nenarážím na nic konkrétního. Nejdůležitější na tomhle je spád a jeho relativně krátká délka. Pokud je ale všechno tak do detailů promyšlené, zarazilo mě několik drobných logických chyb. P.S. předtím jsem si myslel, že půjde o nějakou psychologickou věc a byl jsem mírně zklamán, ale to už je můj problém. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Jestli bych měl vybrat nějaký film jako ukázku dobře zvládnutých postmoderních přístupů ve filmovém umění, pak bych zřejmě volil právě Lolu Toma Tykwera. Jeho typicky ,,špinavý" námět o hrdinech překračujících z různých důvodů zákon tvůrce vypráví hned třikrát a pokaždé s jemnou změnou některého z detailů, díky níž se celý syžet uhne a vytvoří zajímavou alternativu ke skutečnému příběhu (tím zřejmě reflektuje nejnovější teoretické poznatky o paralelních vesmírech z kvantové fyziky, tedy teorii paralelních vesmírů profesora Stephena Hawkinga...). V tom ale vězí tak trochu háček Tykwwerova autorského záměru - nedá se vlastně říci, která z těchto tří verzí je skutečná, všechny žijí v paralelních světech a čekají na svou šanci uskutečnit se (podobně, leč ne takto progresivně, nahlíží divák i na dějovou linku třeba i ve filmu Butterfly Effect). Leitmotivem je Lola závodící (originální název Lola rennt = Lola závodí) s časem. Tomu je pak podřízeno téměř vše - obrovská dynamika filmu, rychlý a téměř klipový střih, výběr hudby, synchronizace obrazu a zvuku... Za zmínku stojí i další postmoderní prvek - mísení forem, kdy hraný film je prokládán animovanými sekvencemi. Tenhle progresivní Tykwerův experiment se překvapivě netříští, ale jemným sémantickým posunem modeluje významovou rovinu filmu. Shrnuje v sobě mnoho vlivů - ať už hudební videoklip, fenomén MTv, detektivku, klasický thriller, nebo i německý sociálně laděný film. Zvlášť dobrý je i výkon německé herečky Francesky Potente (škoda jen, že svůj zřejmý talent později zahazuje ve škvárech, jako je třeba horor Anatomie). Zkrátka Lola běží o život je důkazem toho, že se Tomu Tykwerovi vyplatila odvaha experimentovat. Velmi, velmi vydařený filmový experiment... ()

Tyler 

všechny recenze uživatele

Je “Lola rennt” generační výpovědí? Nebo jen formální hříčkou schopného režiséra? Není ani jedno, ani druhé - přesto nějakým záhadným způsobem v sobě spojuje oboje. Hlavně je příběhem o lásce, její síle a druhé/ třetí šanci. Strhující tempo, přesné herecké výkony a dokonalý hudební podkres vytvářejí jedinečný zážitek - a vyvolávají touhu žít ve stejném tempu. ”Lola, wenn ich jetzt sterbe, was würdest du machen?” - “Ich würde dich nicht sterben lassen.”.......ty Loliny vlasy. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (22)

  • Scéna, kdy Lola v herně svým jekotem roztříští sklo a vyhraje, je inspirovaná filmem Plechový bubínek (1979), kde si malý Oskar svým jekotem, kterým též tříští sklo, vynutí to, aby mi bubínek nikdo nesebral. (Panfilmex)
  • Na filmovém festivalu Sundance získal snímek v roce 1998 Cenu diváků. (Terva)
  • Hlas, který je na začátku filmu vypravěčem, patří Hansu Paetschovi, který je známým německým vypravěčem pohádek. Jeho hlas zná každé dítě, které v Německu vyrůstalo s pohádkami na kazetách. (don corleone)

Související novinky

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

Febiofest má letos Deneuve i stan na Václaváku

11.03.2018

Pětadvacátý ročník Mezinárodního filmového festivalu Praha - Febiofest letos nabízí velmi kvalitní dramaturgii a zajímavé hosty. Tím jistě nevyhledávanějším bude francouzská herečka Catherine Deneuve… (více)

Reklama

Reklama