Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madsbender
    **

    U Homefront sa opäť dostavuje neporozumenie distribútora zámeru v náväznosti na názov, ktorý má istú sémantickú dôležitosť a predznamenáva obsah celého filmu (nie, skutočne nejde o spin-off posledného filmu Tonyho Scotta). Dovolím si teda svojpomocne ho prekrstiť na "Domáci front", aby som si prácu uľahčil. A práve na domácom fronte a na vlastnom pozemku musí Phil Broker pred votrelcami brániť tradičné americké morálne hodnoty, z ktorých je na prvom mieste rodina. Stalloneho podpis je cítiť už na námete, ktorý sa snaží tváriť tak "príjemne staromilsky", ale zároveň aktuálne (predvídateľný krok v snahe osloviť čo najširšie publikum). Nedáva preto dôraz len na rutinnú frenetickú akciu, ale aj obsahovú výplň, ktorá tvorí väčšinu prvých dvoch tretín filmu, aby sa v závere zvrhol v jednu veľkú akčnú scénu. Fleder a Stallone v snahe nepôsobiť dojmom jednoduchého čiernobieleho príbehu v zmysle "dobrý verzus zlý" prikladajú antagonistom rovnakú motiváciu, rodinu, ktorú je potrebné za každú cenu pomstiť. V konečnom dôsledku však Stathamov protipól tvoria členovia gangov a výrobcovia drog, čiže bez výnimky zločinci, ktorí nijak nebránia sústredeniu diváckych sympatií smerom k Brokerovi a celý dej sa tým zvrháva na banálny koncept, ktorému sa pôvodne pokúšal vyvarovať, no po istom čase na to úplne rezignuje (priemerní fanúšikovia 80. rokov v akčnom žánri by teraz povedali, že predsa o to vôbec nejde, stačí dobrá akcia - to by však nesmela byť príbehová omáčka v takej miere prítomná a snaha o aktuálnosť tak zrejmá). Že je v priebehu filmu často absolútne jedno, akým spôsobom sa dostane Jason Statham z bodu A do bodu B, kde naňho čaká pár chodiacich mŕtvol by som filmu odpustil, keby sa netváril tak civilne a vierohodne. Pritom nelogizmov vydá na desať ďalších filmov. Rozprávkové vykreslenie školského a sociálneho systému plus na prvý pohľad idylického života na vidieku ponechajme spolu s premnoženými zbytočnými postavami (Rachel Lefevre, Frank Grillo) bokom, dôležitejšie sú pre dej zásadné charaktery, ktoré jednoducho... nefungujú. Titulková sekvencia prekvapí zvučným obsadením, ale vinou nudných archetypov toho veľa neponúknu. Navyše menovite James Franco bol rozhodne zlou voľbou pre hlavnú zápornú postavu; akokoľvek ho mám rád, nech sa na to pozriem z ktorejkoľvek strany, jeho rola mu, jemne povedané, nie je napísaná na telo (a niektoré grimasy, ktoré predvádza sú až úsmevné). Zvyšok je sterilná tuctová žánrovka, ktorá "sa na nič nehrá" (ako nás Stallone úporne presviedča). Ak nemáte veľké nároky, je tento film určený pre vás, ale dám vám radu - čakajte typickú stathamovku, nie to, čím sa sprvu zdá byť. 40%(9.9.2014)

  • mzss1
    **

    |38%| Tak tu máme další Stathamovku. Těšil jsem se na to dost, páč jeho filmy poslední doby mě baví, ikdyž schytávají docela kritiku, já neměl nikdy větší problém Stathamovi filmy sledovat. Říkal jsem si, toto bude další klasický Statham a minimálně ty 4*. Bohužel se tak nestalo, takže jsem velmi zklamán. Rozhodně nebudu film posílat do pekel, do odpadů atd, je to zřetelný podprůměr a ty 2* jsem dal a to především za Stathama, který opět nezklamal. At už jeho bojovými kousky, myslím bitkami, kterých teda moc nebylo, ale hlavně jeho nekompromisným výrazem a jednáním. Také měl velmi dobré hlášky. Bez něho by to asi byla hodně slabá 1 hvězda, páč scénář, příběh a ostatní převedení bylo v tomto případě dost divné, mě nesedlo a i z objektivního hlediska to přece nemohlo být dobré. Příběh se nejdřív ubírá jedním směrem (čímž nechci říci, že si hraju na odborníka, takže žádný hlubší nelogická díra nebyla) a ke konci se to nějak zblázní, takže konečné dění je jakési chaotické a mě se to nelíbilo. Jak to mám zkráceně charakterizovat ? Obyčejné a spíš i celkem rodinné drama, kde je občas akce a to je všechno. Byl jsem v šoku když jsem si uvědomil, že velká akce kromě 2 soubojových sekvencí a krátkého úvodu začala až po cca 70 ti minutách filmu. Samozřejmě musím pochválit to pouto mezi otcem a dcerou, to bylo dobře zahrané. Ale chtělo to víc. Víc akce nebo alespon lepší příběh, zápletku a upravit scénář, páč účel zločinců byl primitivní a špatně pojat. Takže když začnu hezky po pořadě, tak úvod. Byl takový normální, ničím nezkažený, ničím nepřekvapující, líbil se mi 1 nápad, kdy Statham zastavil auto motorkou jedním solidním způsobem. Od té doby tu máme seznámení s jeho dcerou. TAkže samotář se svojí dcerou na novém místě, kde žijí a musí čelit klasickým problémům. No takže asi přes hodinu takové rodinní drama. Což mě šokovalo, ale bylo to dobré, dalo se na to koukat, ale celkově to byla slabota. Ani nejde o to, že jsem nějak horlivě chtěl akci, ale mělo to mít prostě větší náboj. Během této rodinné hodinky byly akční trochu úvod a v průběhu 2 soubojové sekvence, které mě rozhodně bavily, především ta druhá soubojová scéna, kdy má Statham svázané ruce a dostane se z toho. Poslední dvacetiminutovka je už akční, takže akce dobře natočená, ale už mě tak ani nezaujala, což bylo zapříčíněno příběhem, scénářem a celkovém, zvláštním, nezáživním pojetí. Takže když začnu hodnotit příběh. Tak je sice hezké jak vypadá Statham nekompromisně, jedná, hláškuje, ale to nestačí - celé je to takové jemné, suché, uhozené atd. Záporáci otřesní. Vůbec z nich nešel respekt. Někteří byly i k smíchu. Takže jak už se film blížil ke konci byl jsem celý z toho unuděný, příběh přestal dávat smysl ke konci, což nejvíc kazili záporáci a jejich záměry. Takže i ta finální akce, kdy protivníci obklíčí Stathamův dům mě nezaujala. Byla dobře natočená, ale vše bylo tak primitivní, hned všechny Statham zneškodnil, pak divné chování jedné záporačky ke konci. Těšil jsem se aspon na závěrečný souboj mezi Stathamem a hlavním záporákem a ani to se nestalo. Výsledný dojem jsem měl teda hodně slabý. A to mě předchozí Stathamovi filmy nenudily, tenhle jo a ještě ke konci, když už konečně byla delší akce. Hudba ? Té jsem si vůbec nevšimnul. Nějaké napětí ? To jsem také bohužel nezaznamenal. Takže ostatním to možná sedlo více, ale mě prostě ne, proto zde vypisuji veškeré důvody. Nějaký velký zápor to nemá, tak to nená odpad žádný, jak říkám. Statham to hodně vytáhl a nějaké ty souboje atd. Prostě se to začínalo kazit, asi tak poslední 30 minut filmu se vše nějak složitě zamotávalo. To, že Sylvester Stallone se zde podílel na scénáři vůbec neřeším. Měl přece původně hrát zde, tak to asi nějak nedoladil, takže tak. Ted uvedu filmy s Jasonem Stathamem, které jsem viděl, abych ukázal srovnání, páč toto mě zklamalo. Budu jmenovat ty známější filmy než třeba filmy 13 nebo Cellular, to ne. Tak třeba Kurýr 1 a 2 jsou jasné pecky po 5*. Třetí Kurýr o něco slabší, ale přesto fajn - 4*. Rallye smrti - naprostá pecka - 5*. Dva filmy Zastav a nepřežiješ je střeštěná blbost, takže raději no coment. Dále oba díly Postradatelních - to se nedá ani tak hodnotit, ale tam zahrál skvělého borce a největšího partáka Sylvestera Stallona. Elitní zabijáci - trochu netypický film, ale já se přiklonil k 5* páč mě zaujal příběh a podmínky zabijáků. Blesk byl slabý film, který mi nesedl, takže 2*. Safe - parádní akčník za 4*. Parker nudnější, ale přesto dobré 3*. A pak následuje Crazy Joe, který je dost netypický, ale nejdramatičtěji zahráno ze strany Stathama - takže 4*. Ted následuje tento film. No, snad příště natočí Jason lepší film. Chtěl jsem tohle srovnání napsat, abych ukázal, že mám dost jeho filmů rád, přesto se mezi nima najdou výjimky, tak toto je další výjimka, snad na dlouhou dobu poslední no. Poslední dobou mě akční béčka dost klamou. Lundgrenovi filmy, Seagalovi filmy a ani poslední film Van Damma nebyl moc uspokojivý (Enemies closer - 3*-50%) , ale ze všech béček poslední doby nejelpší. No, bojím se aby akční žánr nezanikl, ale tuším, že se to stane. Béčka klesají a áčka ? Hrůza. Stallone a i Schwarzenegger to tahají, ale jak dlouho ? Třeba ještě tu máme Liama Neesona (96 hodin, 96 hodin: Odplata, Neznámý a ted nacházející film NON-STOP, tak snad). No, už to nebudu protahovat. Nechal jsem se trochu unést, proto jsem krom komentování tohoto snímku uvedl názorné příklady a srovnání. Takže pochvala pro Jasona Stathama, utáhl to aspon na ty 2*, jinač by to bylo o ničem.(4.2.2014)

  • verbal
    ****

    Je mi to jasné. Trpíte tu jemnou dyslexií a pustili jste si to jen proto, že vás zmátl název "Homofronta", pročež jste doufali, že to konečně bude něco dle vašeho gusta. A ejhle, ona se z toho místo další Zkrocené hory vyklubala klasická, povedená Sylvestrovská Stethemovka, po které si tu teď neuroticky rozmazáváte mejkapy a prskáte přes tlustou vrstvu rtěnky něco o slaboduchých béčkách. Tak si to shrňme! Áčkový rozpočet, áčkové obsazení, které navíc podávalo dost slušné výkony, vezmeme li v úvahu, že všichni museli hrát s rukou na šrajtofli, aby je náhodou během natáčení nevykostila Vinona, no a já osobně od něčeho, co má v anotaci "Akční" a v kolonce scénář "Stalone", zrovna Heideggerovský útok na esencialismus tradiční metafyziky dvakrát neočekávám.(2.2.2014)

  • genetique
    ****

    Kritici akčného žánru si určite zgustnú a naservírujú jednovetové recenzie ako: "ďalší zbytočný akčný film", "Statham herecky neschopný a Slyov scenár sterilný". Pokiaľ si však ako oddychovku vždy radšej vyberiete Commando ako Home Alone, tak tento názor zdieľať určite nebudete. Možno trošku zamrzí výber záporákov, je ich na tento druh filmu požehnane, ale akosi nesplnili svoje zlosynské charaktery, ani jeden sa mi nevryl pod kožu. Statham umiernený a pomerne uveriteľný, predvádza celkom presvedčivý výkon v úlohe otca a dokonca je cítiť aj chémiu medzi ním a jeho filmovou dcérou. Možno nie sme v tejto pozícii na Jasona zvyknutý, ale takáto zmena filmového tempa mu celkom prospela. Akcie pomenej, ale zato má svoje grády, rovnako aj film celkom svižne ubieha. 80%.(14.2.2014)

  • kingik
    ***

    Protidrogový agent na (akčním) odpočinku, přičemž zevlovat ho asi moc nebaví. A tak si s sebou na venkov přinesl ostrou akci se silným závanem osmdesátkového "smradu", aby taky ne, když autorem scénáře není nikdo menší než Sylvester Stallone. Na filmu, a na samotářském charakteru hrdiny je zatraceně znát, že je autorem právě on. Koneckonců tyto charaktery jsou velmi dobře známé z jeho filmů. Není totiž žádný rozdíl v postavách, které v době své největší slávy ztvárnil, a v této z tohoto filmu. Na místě Jasona Stathama si lze klidně dost dobře představit Stalloneho v mladším vydání. Nyní se do schematického charakteru postavy personifikoval Statham a prakticky to samé lze prohlásit o ději a jeho vývoji jako takovém. Film má vynikající rozjezd s adrenalinovým zátahem na drogové dealery, mezi něž se infiltroval Statham v dlouhých vlasech a celá sekvence je ukončena rozstřílením syna drogového bosse. Střih. V ději jsme o dva roky dál. Dlouhé vlasy střídá praktický krátký sestřih, kšiltovka a flanelová košile. Jsme v zapadákově, kam se po své aktivní službě agent Phil Broker uchýlil se svojí malou dcerou. Konflikt jeho dcery ve škole s otravným školákem zavdá příčinu pro odstartování nevraživosti z řad jeho příbuzných, i z řad místních venkovanů, a milý agent si zadělá na problémy. Je proti němu (až na kamarádského černocha a učitelku) naprosto každý, včetně stromů a ptactva v jeho okolí. Šerif smrdí inklinací ke korupci, strýc zmláceného školáka je místní hrozba a drogový dealer, co to má zde na povel, jeho čubka je čubka, mezitím se odhalí ožehavá minulost našeho hrdiny, drogový boss hnijící ve vězení prahne po pomstě za zabití syna z dva roky starého zásahu a do městečka míří obávaný motorkářský gang najatý na likvidaci našeho hrdiny. Je toho zdánlivě hodně, ale film postupně semlel všechno, co už bylo x krát k vidění v jiných, podobně spřízněných filmech. Něčeho nového se divák nedočká a je nad slunce jasné, jak to celé dopadne. Snímek ani v nejmenším neuhne ze své schematicky vytýčené linie. Divák jen čeká, až si to hlavní hrdina žijící od jisté doby v ústraní, vyřídí s násilnickými lotry z jeho okolí, co mu kazí venkovskou idylku. Typicky schematická postava plní do puntíku, co se od ní očekává. Garymu Flederovi nelze nic jiného, než vřele poděkovat, že tak stereotypní scénář dokázal svojí režií ozvláštnit a přetavit v poměrně napínavý standard se sympatickým hrdinou. Akční scény mají náboj a říz, s nikým a s ničím se nemazlí, akce je krvavá a údy se lámou jako párátka. Kamera tyto scény snímá se zajímavým využitím zoomu. Nesmím opomenout ani herecké obsazení, které je na tento typ filmu až příliš luxusní. James Franco, Winona Ryder, Kate Bosworth, Frank Grillo a Jason Statham odvádějí skvělé herectví, i když určitá rezerva tam byla, a sice stran ne až tak komplexního využití jejich účasti. Na některé se zkrátka dostane více, na některé méně. Závěrečné zúčtovací finále bylo o dost slabší, než jsem čekal. Odehrávalo se ve tmě, postrádalo štávu a nějakou opravdu výjimečnou scénu. Tenhle film by se, v silné akční konkurenci let osmdesátých minulého století, asi prosadil, a o dost lépe než dnes, ale ani tam by se neřadil k extra peckám. Pokud máte rádi akční filmy s ryze zastaralým nádechem a s vynikajícím současným obsazením, tak není nejmenší důvod nad tímhle filmem váhat. Mé hodnocení: 60%(8.3.2014)

  • - Inspiraci filmoví tvůrci čerpali z knihy "Homefront" Chucka Logana. (Conspi)

  • - Sylvester Stallone vyhlásil, že jeho scenár mal byť pôvodne scenár k piatemu pokračovaniu Ramba (1982). (GAZ789)

  • - O scenár sa zaujímal Dolph Lundgren, veľmi sa mu páčil. (sWONDER)