Režie:
Henri VerneuilKamera:
Marcel GrignonHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Lino Ventura, Bernard Blier, Gert Fröbe, Henri Lambert, Andréa Parisy, Pierre Collet, Reginald Kernan, Pierre Mirat, Paul Bonifas (více)Obsahy(1)
Castigliano vede spediční společnost na samém okraji pouště v jižním Maroku. Najme nového řidiče k přepravě tajného nákladu v hodnotě 100 000 dolarů. Rocco (Jean-Paul Belmondo) se o plánu dozví a uprchne s náklaďákem i s kořistí. Castigliano nabídne nejlepšímu šoférovi své společnosti (Lino Ventura) velkou odměnu, pokud se mu podaří ukradený náklaďák získat zpět. Jeho cesta vede přes marocké pohoří Atlasu, světem, kde se nikdo neptá na víc, než potřebuje vědět. Honička začíná! (MIDO FILM)
(více)Videa (1)
Recenze (142)
Pěkná kamera, samozřejmě i herecké obsazení, ale příběh mě nějak nezaujal, se zápletkou mám trochu problém: proč kdo kam jede (ke konci se to snaží jakž takž vysvětlit, ale přesto mi to přišlo uhozené). Hlavně mi není jasné, kam a proč jede Blier, soudě podle muziky to má být asi nějaké vtipné odlehčení. ()
Je to drsné, je to chlapské. Ona ta profese a prostředí ani nic jiného neumožňuje. Přijde mi to ale až příliš roztahané a Belmondo moc velkého sympaťáka nehraje, závěrečná konfrontace mezi Venturou a ním potěší stejně jako občasné vtipné anabáze Bernanda Bliera. Chybělo mi nicméně větší sepětí s příběhem a více napětí. Přirovnal bych to k poušti, občas duna, občas laguna, ale jinak monotónnost. P.S. Tříska je podle mě lepším Belmondovým dabérem nežli Krampol. ()
U sledování další z filmových výzev od uživatele Enšpígla jsem celou dobu myslela na Mzdu strachu, kterou jsem viděla nedávno a líbila se mi o trochu víc. Mrzí mě moje nedostatečné nadšení, protože Bebel, Lino a Gert dohromady jsou spojením snů. Pokud jde o tu (zde tolik zmiňovanou) přehlídku opravdového chlapství, tu asi nejsem schopna dostatečně ocenit, neboť na to nemám dostatek testosteronu. Obsazení, kamera, hudba fajn, ale díky celkem jalovému scénáři jsem se po většinu času nudila. Bohužel. ()
"Šofér, kterej si nechá ukrást mašinu, může jen jedno ... chcípnout." Rozjíždělo se to pomalu, ale když to nabralo rychlost, tak mě to začalo bavit. Ten adrenalin, to chlapáctví, ty burácející motory, to přátelství, ale co ta genderová nevyváženost? Všechny ženský byly děvky! Některý hodný, jiný vypočítavý, ale pořád děvky. Možná to tak kdysi v černobílý Africe vypadalo, tak to nechám bejt. Co mi ale vadí je to, že ta závěrečná bitka je mimořádně trapná. Ale co jsme si, to jsme si a hlavně, že to mělo grády. ()
Saharský kamiónový western. 1) Vznosná hudba, při níž jsem měl pocit, že teď, právě teď, se děje něco neodvratného a osudového. A oni si přitom jenom kamioňáci hráli na honěnou._____ 2) Příjemná kamera, pěkná auta a nesporný půvab pouště._____ 3) 31letý Jean-Paul Belmondo a 45letý Lino Ventura tak, jak je známe z pozdějších filmů, navíc kvalitně nadabovaní._____ 4) Sledoval jsem snímek bez známek nudy._____ 5) Tak proč, sakra, mám z filmu rozpačité pocity? Že by nekvalitním dějem? Postava Schneidera je zcela nefunkční. Téměř nic se neděje - pořád jen nasedají nebo sesedají z aut, pokud nejsou za volantem. A ten konec jako v televizní inscenaci - nevynalézavý a odrecitovaný (došly peníze, či co?)._____ 6) Trochu si připadám jako v restauraci hotelu Intercontinental - kvalitní suroviny správně připravené, ale po jídle si jdu dát ještě dršťkovku někam do bufetu na spravení chuti. ()
Galerie (26)
Zajímavosti (11)
- V českém dabingu pro DVD je zajímavá chyba. O Berlietu TLM tu mluví jako o „novém červeném kamionu“ (film je černobílý). Překladatelé pravděpodobně viděli kolorovanou kazetu VHS. Původně (a na DVD) je film černobílý, ale už dávno pro VHS a TV byl dobarvený. Jenže se stala chyba a při obarvování vyměnili barvy náklaďáků. Berliet GBC Lino Ventury (ve skutečnosti červený) byl zbarven zeleně a TLM Belmonda (zelený tahač a černý přívěs) TLM byl zbarven zcela červeně. Z natáčení existují barevné fotografie, které dokládají skutečné barvy použitých vozidel. (Stejšn)
- Původně měl mít film název „60 000 dolarů na slunci“ – „60 000 dollars au soleil“. (ČSFD)
- Roku 1964 byl film vybrán, aby reprezentoval Francii na mezinárodním filmovém festivalu v Cannes. (vesper001)
Reklama