Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sešlý vysoužilý zloděj (Lino Ventura) a mladý lupič (Jean-Paul Belmondo), který je mu k ruce - dva hlavní charaktery filmu, který je skrytým pokladem francouzké kinematografie. Po 45 letech je tento archivní snímek mnohem čerstvější, než jiné z této doby. (oficiální text distributora)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (52)

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Máme tu dva lupiče. Jednoho vysloužilého a jednoho mladého s tváří Lino Ventury a Jeana-Paula Belmonda. Jeden je na útěku před italskou policií, druhý plný ideálů a svých představ. Hlavní postavou je právě Abel Davos (Lino Ventura), který je tahounem celého, velmi dobře zpracovaného příběhu z oblasti podsvětí, které na své výjimečnosti nic neztrácí ani dnes. Klasický francouzský černobílý gangsterský snímek mající ve svém žánru vše podstatné. Že prý francouzský noir. Ale jo, proč ne, potenciál na to má. Předností však je, že je snímek natočen tak, že dokáže oslovit i dnes. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Jsem velkým fanouškem chvil, kdy se gangsteři mezi sebou organizovaně vraždí a udávají. A rád bych jim na souboje, pobyt ve vězení či příjemně strávené chvilky na popravišti přidal nějaké drobné ze svých daní. Pro mne tedy bylo hodně těžké si v tomto snímku najít hrdinu, protože gauneři byli křiví a inspektor taky moc sympatií nepobral. Takže nakonec jsem si našel svého oblíbence v belmondově Starkovi, který měl charisma, pomohl ve správnou chvíli, nic špatného neudělal a i jeho vztah s Liliane měl něco do sebe. Hlavní hrdina venturovský Abel měl sice taky své kouzlo, tvářil se lidsky, mstil se ve svižném rytmu a asi by taky nebyl větší problém dopřát mu otcovské chvíle s dětmi, ale nejeden jeho výstřel svědčil o tom, že to s jeho charakterem zase tak růžové nebude. Naštěstí to dopadlo podle mých představ, ale přesto u mě zvítězil pocit, že vlastně vůbec netuším, proč Stark Abelovi pomáhal, jak dokázali Italové tak rychle postavit zátarasy a proč o tom vůbec někdo točil film. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Nie zlý film z francúzskeho gangestrského prostredia, ktorý sleduje život po zenite zlodeja-gangstera a jeho rodiny. Práve časť s adaptovaním sa do nových podmienok je najzaujímavejšia. Škoda, že tempo filmu postupne upadá. Prvok občasného rozprávača, ktorý osvetľuje niektoré situácie, je pre takýto typ filmu zasa nevhodný. Jednoznačným ťahúňom je skvelý Ventura, vtedajšie zelené ucho Belmondo je viacmenej do počtu. ()

mortak 

všechny recenze uživatele

Ventura a Belmondo jsou jedinými pozitivy. Scénář, a asi se to týká i předlohy, není moc propracovaný a pracuje s náhodami (přestřelka, setkání v lese), děti jsou úplně bez citu, protože jim absolutně nic nevadí (ani smrt blízké osoby), a hlavně je to celé natočeno nevzrušivě a bez jakékoliv invence. Ani se nedivím, že to nikoho při premiéře nezaujalo. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

V době vzniku se tento film sice dočkal ohlasů v zahraničí ale ve Francii nezaznamenal nějaký velký úspěch. A dnes už je teprve pasé. Možná jsem příliš ovlivněn českým DVD na kterém je podivný novodobý český dabing a místo originalu dabing italský, což je taky prasečina. Mezi oběma verzemi jsem všelijak přepínal a ani jedna se mi nelíbila.  Snad to nic nemění na tom, že i když mám rád staré francouzské filmy, tak tahle černobilá gansterka s doznívajícich padesatých let už prostě zestárla moc.  Prostě mě moc nebavilo, takže jsem si hrál s DVD a počítal minuty do konce. Ještěže vím, že se můj oblíbený José Giovanni podílel pouze na předloze a ne na samotném scénáři. Páč příběh o muži, co je stále na útěku a všechny jeho činy ho postupně dohání v sobě určitě měl velký potenciál. Ale asi se mělo ještě pár let počkat, protože tohle vážně není drama. Postupně mi vlastně bylo jedno, co hlavní hrdina dělá, protože mi vlastně nebyl ani moc sympatický, ačkoliv se Lino Ventura snažil sebevíc. Ale vlastně ani nedostal příležitost. Zpracování je totiž velmi nudné a mohl bych souhlasit jen s tím co výjmenovali ostatní komentující. Různá spoléhání na náhody, strašně zastaralé vypravění a velká únylost. Vypadá to jakoby bylo vážně tvůrcum jedno, jak to dopadne a hodně tomu chybí nějaké emoce, které by tam papírově být měly. Je hezké, že je příběh doplněn o mikrorodinnou linku s dětmi ale jejich postavy jsou strašně pasivní. Před očima vidí smrt vlastní maminky a ani se nerozpláčou. Vyřízování účtů mezi ganstery mě taky neoslovilo. Tak alespoň především Belmondo, byť na malém prostoru a před všemi svými následujími většími filmy, již dokázal v několika pasážích ukázat svou jiskru. Škoda, že to k lepšímu výsledku nestačilo, protože nic o tom filmu nevypoví vic než to, že to nejzajímavější z celého příběhu vám poví v posledních pár vteřinách vypraveč. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (1)

  • Natáčanie filmu prebiehalo v talianskych mestách Miláno, Sesto San Giovanni a francúzskych mestách Nice a Paríž. (dyfur)

Reklama

Reklama