Reklama

Reklama

Osudový kruh

  • Česko Červený kruh (více)
TV spot 2

Obsahy(1)

Tři muži vede osudový kruh přímo do náruče smrti. Corey (Alain Delon) se po propuštění z vězení vrací za svou dívkou, která ale mezitím dala přednost jeho parťákovi. Náhoda ho svede dohromady s prchajícím zločincem Vogelem a bývalým policistou Jansenem. Společně vyloupí klenotnictví. Snadný úspěch je povzbudí, a proto začnou vyhlížet další objekt... (Česká televize)

(více)

Videa (5)

TV spot 2

Recenze (136)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Naprostý šok mě způsobil Bourvil, kterého jsme měl doposud zafixovánýho jako smolaře - moulu. V tomhle filmu ztvárnil tvrdého policajta, takovým způsobem, že jsem ani na chvíli nepochyboval o jeho postavě. Je vidět, že můza herecké univerzálnosti mu dala velkého francouzáka. Napětí, nevlídná atmosféra, filmová tichost, kvalitní závěr a vynikající herecké výkony, spojily tenhle film v osudový kruh do kterého hážu čtyři hvězdičky s úvahou o přihození páté. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Na tyhle oldskool kriminální filmy můžu koukat třeba každej den. Místo nějakejch hláškujících kašparů jsou tady uvěřitelný postavy, nechybí napětí, atmosféra a jakási syrovost. Filmu ublížila přílišná rozvláčnost a zdlouhavost. Ve střižně ty nůžky prostě měli používat trochu víc. No a pak je tady Bourvil. Já nemůžu napsat, že by snad hrál špatně, ale pro mě to asi bude vždycky takovej ten představitel naivních prosťáčků. Když se k tomu navíc přidá dabing Jiřího Brudera, tak jsem mu toho komisaře nějak nevěřil. Dokázal bych si v tý roli přidstavit třeba Lina Venturu, Jeana Gabina, Bernarda Bliera, ale Bourvila prostě ne. To je jak kdyby roli Delona měl hrát třeba Pierre Richard :-) Jako celkově to je rozhodně film, kterej stojí za vidění, ale nějaký vady na kráse jsem tam našel. 75% ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Bez jakýchkoliv výhrad 5*. Pokud chcete vidět kvalitní gangsterku staré školy, není lepší volba než Melvilleovy filmy. U Samuraje jsem si ještě říkal, jestli to není náhoda, teď už je jasné, že to byl opravdový machr ( ne nadarmo je to jeden z Tarantinových nejoblíbenějších režisérů ). Nevlídné prostředí, chladné barvy. Málomluvné, atmosférické. Postavy o jejichž minulosti nevíme nic, přesto jim nechybí tragická hloubka. Policisté nuceni dělat morální ústupky. Přesně použitá minimalistická hudba. Úplně stačí, když je Delon v záběru. Jean-Pierre Melville se mi začíná dostávat pod kůži hodně hluboko ... ještě jeden film a jde do mých osobních TOP 15 režisérů P.S. Hodnocení na IMDB 8.1 je mnohem výmluvnější než zdejší slabá "pětasedmdesátka" - Jo a ještě jedna věc. Melville se zjevně inspiroval Asfaltovou džunglí Johna Hustona, kterou jsem shodou okolností viděl před pár dny. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nákladný, hvězdně obsazený film byl od začátku zamýšlen jako komerční hit, který měl vrátit diváky do francouzských kin. Pozitivní komerční i kritická odezva naposledy potvrdila Melvillovu výlučnou pozici auteurského režiséra, který je zároveň divácky oblíbený. V Osudovém kruhu současně dokázal nejelegantněji skloubit srozumitelnost klasického hollywoodského vyprávění s evropským modernismem, nadřazujícím formu a styl obsahu. ___ Vyjma indikátorů hrozícího nebezpečí v podobě červených kruhů je svět Melvillových hrdinů modrošedě chladný, prostý zbytečných objektů i zbytečných emocí, natož vášní. Ženy jsou jenom nemilou připomínkou minulosti nebo krásnými objekty, stvořeními z jiného světa. Rodina nepředstavuje relevantní hodnotu. Přednost dostávají práce a vztahy založené na loajalitě a profesionalitě. Důrazem na tradiční hodnoty a mužskou pospolitost tak film oživuje westernovou tradici.___ Koně nahradily automobily, rozlehlé prérie Divokého západu po občanské válce ulice současné Paříže. Zůstala nechuť řešit situace zbytečnými slovy, stručnost gest, morální zásadovost a neoblomnost adoptovaného světonázoru. Přestože loupež zabírá téměř třicet minut stopáže, vytváření pout mezi muži je oproti americkým filmům důležitější než následné provedení akce. Úsloví o druhé polovičce je zde naplněno bezezbytku, neboť sám by Corey loupež provést nedokázal. Každý z mužů má v rámci skupiny jasně danou funkci a úkol. Přesně vědí, co dělat a kde je jejich místo. ___ Corey, Vogel i Jansen promýšlejí v kratším i delším časovém horizontu každý svůj pohyb i každý svůj pohled a nikdy neřeknou slovo navíc. Postupují metodicky krok za krokem, nejednají unáhleně, nedělají chyby. Stejně přesná a úsporná je režie filmu. Melville vyjadřuje svou sounáležitost s idealizovanými maskulinními hrdiny tím, že přejímá jejich strohý slovník. ___ Hladké, skoro nepostřehnutelné přechody mezi kompozičně podobnými záběry na jedné straně nenarušují plynulý tok vyprávění, ostré střihy na straně druhé nutí k neustálé obezřetnosti. Kde mu to mizanscéna umožňuje, upřednostňuje Melville před střihem přerámování nebo nájezd kamery. Bezchybnost postupu je důležitější než akce samotná a proto jsou tak vzrušující procedurální záběry, které nás pouze připravují na to, k čemu dojde. ___ Podobně jako Sergio Leone, který však používal mnohem opernějších výrazových prostředků, byl Melville mistrem ve vytváření napětí z toho, že se nic neděje a banální úkony trvají nepřirozeně dlouho. Namísto zrychlování tempa nás drží v očekávání jeho zpomalováním. Precizní režie je prostředkem k pochopení postav, jejichž životy jsou rovněž založeny na minimu zvuků, výmluvných pohybech a přesně vypočítaných pohybech.Přátelství, úcta, zodpovědnost. Obraz, zvuk, pohyb. Cinéma pur. Více zde. 90% Zajímavé komentáře: sportovec, Madsbender ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Mám rád pozvolně vyprávěné filmy, ale zde je to dohnáno až ad absurdum. Navíc práce s mizanscénou je tady až katastrofální, v první půli se tady střídají povětrnostní vlivy zrovna tak, jak se postavila kamera a nikdo si s tím hlavu nedělal. Takže ve dvou pár minut na sebe navazujících scénách je podzim a vzápětí hned husté sněžení se sněhovým popraškem, a pak…zase sucho, brzký podzim a přitom utekla půlhodina děje. Je to fakt vtipný, ale u Melvilla mě to nějak nepřekvapuje, jeho kultovní status jsem nikdy nepobral :o) ()

Galerie (78)

Zajímavosti (6)

  • Poslední film herce Bourvila. (TheMaker)
  • Natáčelo se v Paříži a Marseille. (M.B)
  • Ač měl konzervativní Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)

Související novinky

Orlando a Yun-Fat opět parťáci?

Orlando a Yun-Fat opět parťáci?

20.04.2008

Remake klasické francouzské gangsterky Červený kruh z roku 1970 měl původně režírovat John Woo. Ten má ale momentálně spoustu práce s dokončováním historického megafilmu Red Cliff, který byl tak…

Reklama

Reklama