Reklama

Reklama

Osudový kruh

  • Česko Červený kruh (více)
Ukázka z filmu 3

Tři muži vede osudový kruh přímo do náruče smrti. Corey (Alain Delon) se po propuštění z vězení vrací za svou dívkou, která ale mezitím dala přednost jeho parťákovi. Náhoda ho svede dohromady s prchajícím zločincem Vogelem a bývalým policistou Jansenem. Společně vyloupí klenotnictví. Snadný úspěch je povzbudí, a proto začnou vyhlížet další objekt... (Česká televize)

(více)

Videa (5)

Ukázka z filmu 3

Recenze (129)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Na tyhle oldskool kriminální filmy můžu koukat třeba každej den. Místo nějakejch hláškujících kašparů jsou tady uvěřitelný postavy, nechybí napětí, atmosféra a jakási syrovost. Filmu ublížila přílišná rozvláčnost a zdlouhavost. Ve střižně ty nůžky prostě měli používat trochu víc. No a pak je tady Bourvil. Já nemůžu napsat, že by snad hrál špatně, ale pro mě to asi bude vždycky takovej ten představitel naivních prosťáčků. Když se k tomu navíc přidá dabing Jiřího Brudera, tak jsem mu toho komisaře nějak nevěřil. Dokázal bych si v tý roli přidstavit třeba Lina Venturu, Jeana Gabina, Bernarda Bliera, ale Bourvila prostě ne. To je jak kdyby roli Delona měl hrát třeba Pierre Richard :-) Jako celkově to je rozhodně film, kterej stojí za vidění, ale nějaký vady na kráse jsem tam našel. 75% ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Mám rád pozvolně vyprávěné filmy, ale zde je to dohnáno až ad absurdum. Navíc práce s mizanscénou je tady až katastrofální, v první půli se tady střídají povětrnostní vlivy zrovna tak, jak se postavila kamera a nikdo si s tím hlavu nedělal. Takže ve dvou pár minut na sebe navazujících scénách je podzim a vzápětí hned husté sněžení se sněhovým popraškem, a pak…zase sucho, brzký podzim a přitom utekla půlhodina děje. Je to fakt vtipný, ale u Melvilla mě to nějak nepřekvapuje, jeho kultovní status jsem nikdy nepobral :o) ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Naprostý šok mě způsobil Bourvil, kterého jsme měl doposud zafixovánýho jako smolaře - moulu. V tomhle filmu ztvárnil tvrdého policajta, takovým způsobem, že jsem ani na chvíli nepochyboval o jeho postavě. Je vidět, že můza herecké univerzálnosti mu dala velkého francouzáka. Napětí, nevlídná atmosféra, filmová tichost, kvalitní závěr a vynikající herecké výkony, spojily tenhle film v osudový kruh do kterého hážu čtyři hvězdičky s úvahou o přihození páté. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Nákladný, hvězdně obsazený film byl od začátku zamýšlen jako komerční hit, který měl vrátit diváky do francouzských kin. Pozitivní komerční i kritická odezva naposledy potvrdila Melvillovu výlučnou pozici auteurského režiséra, který je zároveň divácky oblíbený. V Osudovém kruhu současně dokázal nejelegantněji skloubit srozumitelnost klasického hollywoodského vyprávění s evropským modernismem, nadřazujícím formu a styl obsahu. ___ Vyjma indikátorů hrozícího nebezpečí v podobě červených kruhů je svět Melvillových hrdinů modrošedě chladný, prostý zbytečných objektů i zbytečných emocí, natož vášní. Ženy jsou jenom nemilou připomínkou minulosti nebo krásnými objekty, stvořeními z jiného světa. Rodina nepředstavuje relevantní hodnotu. Přednost dostávají práce a vztahy založené na loajalitě a profesionalitě. Důrazem na tradiční hodnoty a mužskou pospolitost tak film oživuje westernovou tradici.___ Koně nahradily automobily, rozlehlé prérie Divokého západu po občanské válce ulice současné Paříže. Zůstala nechuť řešit situace zbytečnými slovy, stručnost gest, morální zásadovost a neoblomnost adoptovaného světonázoru. Přestože loupež zabírá téměř třicet minut stopáže, vytváření pout mezi muži je oproti americkým filmům důležitější než následné provedení akce. Úsloví o druhé polovičce je zde naplněno bezezbytku, neboť sám by Corey loupež provést nedokázal. Každý z mužů má v rámci skupiny jasně danou funkci a úkol. Přesně vědí, co dělat a kde je jejich místo. ___ Corey, Vogel i Jansen promýšlejí v kratším i delším časovém horizontu každý svůj pohyb i každý svůj pohled a nikdy neřeknou slovo navíc. Postupují metodicky krok za krokem, nejednají unáhleně, nedělají chyby. Stejně přesná a úsporná je režie filmu. Melville vyjadřuje svou sounáležitost s idealizovanými maskulinními hrdiny tím, že přejímá jejich strohý slovník. ___ Hladké, skoro nepostřehnutelné přechody mezi kompozičně podobnými záběry na jedné straně nenarušují plynulý tok vyprávění, ostré střihy na straně druhé nutí k neustálé obezřetnosti. Kde mu to mizanscéna umožňuje, upřednostňuje Melville před střihem přerámování nebo nájezd kamery. Bezchybnost postupu je důležitější než akce samotná a proto jsou tak vzrušující procedurální záběry, které nás pouze připravují na to, k čemu dojde. ___ Podobně jako Sergio Leone, který však používal mnohem opernějších výrazových prostředků, byl Melville mistrem ve vytváření napětí z toho, že se nic neděje a banální úkony trvají nepřirozeně dlouho. Namísto zrychlování tempa nás drží v očekávání jeho zpomalováním. Precizní režie je prostředkem k pochopení postav, jejichž životy jsou rovněž založeny na minimu zvuků, výmluvných pohybech a přesně vypočítaných pohybech.Přátelství, úcta, zodpovědnost. Obraz, zvuk, pohyb. Cinéma pur. Více zde. 90% Zajímavé komentáře: sportovec, Madsbender ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Bez jakýchkoliv výhrad 5*. Pokud chcete vidět kvalitní gangsterku staré školy, není lepší volba než Melvilleovy filmy. U Samuraje jsem si ještě říkal, jestli to není náhoda, teď už je jasné, že to byl opravdový machr ( ne nadarmo je to jeden z Tarantinových nejoblíbenějších režisérů ). Nevlídné prostředí, chladné barvy. Málomluvné, atmosférické. Postavy o jejichž minulosti nevíme nic, přesto jim nechybí tragická hloubka. Policisté nuceni dělat morální ústupky. Přesně použitá minimalistická hudba. Úplně stačí, když je Delon v záběru. Jean-Pierre Melville se mi začíná dostávat pod kůži hodně hluboko ... ještě jeden film a jde do mých osobních TOP 15 režisérů P.S. Hodnocení na IMDB 8.1 je mnohem výmluvnější než zdejší slabá "pětasedmdesátka" - Jo a ještě jedna věc. Melville se zjevně inspiroval Asfaltovou džunglí Johna Hustona, kterou jsem shodou okolností viděl před pár dny. ()

Galerie (78)

Zajímavosti (4)

  • Natáčelo se v Paříži a Marseille. (M.B)
  • Ač měl konzervativní Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)
  • Poslední film herce Bourvila. (TheMaker)

Související novinky

Orlando a Yun-Fat opět parťáci?

Orlando a Yun-Fat opět parťáci?

20.04.2008

Remake klasické francouzské gangsterky Červený kruh z roku 1970 měl původně režírovat John Woo. Ten má ale momentálně spoustu práce s dokončováním historického megafilmu Red Cliff, který byl tak…

Reklama

Reklama