poster

Samuraj

  • Francie

    Le samouraï

  • Itálie

    Frank Costello - Faccia d'angelo

  • anglický

    Le Samouraï

  • anglický

    The Samurai

    (neoficiální název)
  • anglický

    Le Samouraï

    (neoficiální název)
  • Velká Británie

    Le Samurai

  • USA

    Le Samurai

  • USA

    Le Samourai

  • Irsko

    The Samourai

  • USA

    The Godson

Thriller / Krimi / Drama

Francie / Itálie, 1967, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renton
    ***

    Scénář: Jean-Pierre Melville, Georges Pellegrin .. Nemám rád, když musím skřípat zuby nad nelogičností příběhu a nesmyslném jednání postav, zejména té hlavní. Chodí od ničeho k ničemu, dle potřeby tasí kolt na poslední chvíli a neustále nás ohromuje tím jak v Melvilllově světě zle (pře)žít. Pravda, Alain Delon je cool. Ale to je ovšem asi tak všechno kladné na tomto snímku, který se snaží být poctou... no snaží(l), ale marně. 50%.(31.12.2007)

  • Hellboy
    ****

    Mám rád málomluvné drsňáky jako je Jef Costello. (Ale vážně by nemusel nosit baloňák s límcem nahoru a v jednom kuse si upravovat klobouk! Dělá to i na plakátě!). Bylo zábavné sledovat vyšetřování francouzské policie v šedesátých letech a zjišťovat, kde leží inspirace pro filmy jako Leon a Ghost Dog - Cesta samuraje. Je přitom očividné, že i tento film je vlastně poctou a že je inspirován například Kurosawovými filmy. Bál jsem se, že konfrontace s pianistkou bude probíhat na úrovni prostřední části jinak výborných Tří dnů Kondora, ale naštěstí jsem se pletl. Tenhle film se podobným "intermezzem" nezatěžuje. Některým lidem se může zdát Costellovo chování nelogické, ale podle mě má svou (pravda, skoro až komickou) osudovostí blízko nějakým řeckým tragédiím. Dokázal jsem se naladit na tu správnou vlnu a tak mi jeho chování nevadilo. Jinak tomu není moc co vytknout. Melvillova režie je plná dlouhých záběrů, ve kterých se jakoby nic neděje (Costello jde po ulici, leží na posteli, kráčí do schodů...), a zámlk.(21.3.2010)

  • Rosalinda
    *****

    Já si tedy podobně nemluvné filmy navíc s takovouto naprosto dokonalou hudbou vždy strašně moc užívám. Zas až tak moc jich není. Ten krásný pomalý bezeslovný začátek. Že se zdánlivě nic neděje? To ani náhodou! Tam se děje věcí! Z dětství, kdy jsem film jednou viděla, si sice přesně pamatuji některé scény, ale tohle něco tiše nehmatatelného, co lehce rozechvívá moji zvědavost, tak to jsem ještě až tak moc nevnímala a o to víc mě tentokrát film potěšil. Děj je naprosto jasný, tady nehledejte žádné záhady. Je dosti jednoduchý, až předvídatelný, ale to vůbec nevadí. Melville, Roubaix, Delon, Périer a paní Delonová namíchali velice chutný koktejl, který sice nehýří barvami, ale o to víc chutná. Jef Costello je sice o trošku nápadnější persona, než by se na nájemného zabijáka slušelo, ale bez toho by film nebyl tím, čím je. Navíc v podání Alaina Delona je to mrazivost sama, která trochu taje snad jen po útěku z metra, kdy se poněkud zadýchává, a pak v přítomnosti slečny klavíristky, což byla chyba. A při pohledu na svého ptáčka doma, jehož chování už tak zná, že pozná, že se v bytě něco dělo. Zvířata, ač s námi nemluví, jsou často velice citlivá a výmluvná. Občas jsem tedy měla pocit, že Costello udělá při nasazování klobouku „tatatatááátata“ a vytáhne deštník (a něco mě sem tam rozčilovalo, ale nevím co…), ale takové chování, ač se to zdá možná směšné, je v reálu docela normální. Plno lidí má své „malé“ zvyky a zlozvyky, které podvědomě dělají a ve kterých hledají jakousi jistotu či co. Takže to vnímám jako projev určité vnitřní nejistoty hlavního hrdiny, který ve filmu není jen tak náhodou (ten projev, ne hrdina…). Ještě se musím vrátit k hudbě, která je tak skvělá a dost mě dostává. Zpočátku mi trochu vadilo, že soundtrack mám hodně naposlouchaný, takže mi to přišlo takové zvláštní, ale velice brzy mě tento pocit upustil a já si jen užívala. Jeden z nejlepších filmových doprovodů.(14.8.2011)

  • Fr
    ***

    ,,JE TO OSAMĚLÝ VLK… JE TO RANĚNÝ VLK, TEĎ MŮŽE ZANECHAT STOPU. MUSÍME SE HO RYCHLE ZBAVIT.“...... /// Stará dobrá Francie a její kriminálky. Alain Delon vs. policie, dobrej námět, horší scénář a parádně budovaná atmosféra. Charismatickej Delon utáhne cokoliv, a tak i přesto, že marně přemejšlím, co tím (nejen) koncem chtěl vlastně básník říct, dávám bez zbytečnejch keců 3*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Samuraje (ve filmu) poznám okamžitě. 2.) Smrt je cílem mý cesty! 3.) Thx za titule ,,novacisko“ a ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(9.6.2013)

  • kaylin
    ****

    Velice poklidný film v tom smyslu, že se zde v podstatě nemluví. Ale jinak se toho děje docela dost. Alain Delon je nemluvný zabiják, který ale ví, jak provozovat svou práci. Místo jeho slov vám do uší bude řvát jeho domácí mazlíček a jeho pistole. a to všechno ve filmu, který rozhodně není jen o zabíjení, ale je podaný správně drsňácky.(15.6.2015)

  • - Podle filmu vznikla také videohra "Hitman", kde je Agent 47 - vrah hry - velmi podobný Jefu Costellovi (Alain Delon) a jeho jediným společníkem je pták v kleci. (Cucina_Rc)

  • - V žádném jiném filmu neměl Delon tak málo dialogů, přitom se zde vyskytuje jedna, která by mohla sloužit jako hlavní zásada v Delonově životě: "Nikdy, opravdu nikdy neprohraji." (Zdroj: Alain Delon) (Rosalinda)

  • - První scénář k filmu napsal Melville již v roce 1963 přímo pro Alaina Delona, který ale pro své povinnosti v Hollywoodu, a aniž by scénář viděl, tehdy nejprve odmítl. Teprve v roce 1967 se Delon, protože byl okouzlen snímkem Druhý dech (1966), zeptal Melvilla, zda by s ním nechtěl natočit nějaký film. (theSaint)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace