poster

Velký blondýn s černou botou

  • Francie

    Le Grand blond avec une chaussure noire

  • Slovensko

    Veľký blondín s čiernou topánkou

  • USA

    The Tall Blond Man with One Black Shoe

Komedie / Mysteriózní

Francie, 1972, 90 min

  • meemini
    ****

    Páni, to byl začátek. On vlastně celý film utekl ve svižnějším a napínavém tempu. Nedočkal jsem se žádných přehnaných výstupů nebo idiotů nebo snad kombinace, ale skutečné špionážní akce 80. let se vším všudy! Agenti, agenti sledující agenty a tak bych mohl pokračovat dál a dál. Tenhle profil filmu není až tak neobvyklý, že? Jenže to by se nesměl objevit člověk, který naboří všechny skutečné špionážní filmy. Není to člověk, kterého si vybrali, aby dělal šaška. Ne. Tohle je jen prachobyčejný chlápek, který jako šašek vypadá jen díky zápletce a ději, jenž není v jeho režii. / Hází chleba kachnám?... A kruci./ V takový moment jsem viděl, jak mohou věci vypadat, když si něco myslíme, a ono je to úplně špatně. :)(8.1.2012)

  • mh.mail
    ****

    70% — Trošku jiná komedie, než bych od filmu s Pierrem Richardem očekával. Umírněnější, ne tak ztřeštěná, ale přece plná zajímavých gagů, které vyplývaly především z hlavní myšlenky filmu, že když tajným službám předhodíte jako agenta někoho naprosto obyčejného, tak je prakticky vyřadíte z provozu.(15.10.2018)

  • Deverant
    *****

    Velký blondýn na mě vždycky působil spíš dojmem smutného, ironického filmu o nemožnosti člověka vládnout nad svým osudem. Každý úsměv je hořký, každá směšná situace je vlastně strašidelná. Tento smutek je vlastně něco typického pro Richardovy postavy smolařů, manipulovaných a vysmívaných, ale Velký blondýn jde v tomto směru patrně nejdál.(12.9.2007)

  • Subjektiv
    ***

    Ve Velkém blondýnovi s černou botou se mi zdá, že Richard nehraje svou typickou roli citlivého nešiky a smolaře. Je sice zapleten do špionážních intrik a stává se nic netušící návnadou, ocitající se ve velkém nebezpečí, ale je to právě jeho nešikovnost, která jej chrání před újmou a dostává z nástrah - v jiných filmech je to obráceně. Naopak, jeho hyperaktivní kamarád Maurice musí být svědkem všech hrůz, které kráčí Richardovi v patách. +++++ A jen tak mezi námi, i reálie tajných služeb a sami agenti jsou přesvědčivější než v bondovkách, ačkoliv to od komedií příliš neočekáváme (i když... od bondovek asi také ne). Nehledě na to, že prostinký člověk jako náhodně zvolený jednorázový nástroj mocenské hry má víc síly než všechny megalomanské touhy ultrazáporáků. Boj podřízeného šéfa tajné služby o Richardův život je dramatem, ve kterém jde o víc než hračky a sexsymboly - o člověka. Silné ***.(2.12.2014)

  • Enšpígl
    *****

    Tomuhle je říkám absolutní komedie, přátelé. V žádným jiným filmu jsem neviděl tak vtipnou obrazovou kompozici jako tady, co záběr, to genialita vtipu. Tady se i koncert vážný hudby mění ve výborný skeče, kde je promyšlený každý detail, obsadit režiséra filmu jako dirigineta, šefa tajné služby využít ve stínovým záběru. Film, který by rozesmál i Ježíše na kříži. Pokud jde o tvůrce co se na filmu na podíleli, tak co jméno, to pojem francouzského humoru - Robert, Veber, Richard, Rochefort, Blier a pozor pánové Mireille Darc je superkočka, ale pani Delenová platí za jednu z nejtalentovanějších komiček svý doby. Co scéna, to perla, která už je dávno zápsana v dějinách francouzský komedie. Vůbec se nedivím, že tenhle film sbořil berlínskou zeď dřív než se do ní poprvé bouchlo kladivem a bořil divácké rekordy ve Francii, Belgii, v Německu, v Rusku (Sovětským svazu ) i v Československu a pokud jde o Američany, tak ty film zaujal natolik, že mu dali své největší možné vyznamenání, koupili práva a natočili remake. Dokonalou komiku podrhuje vynikajcí hudba pana Cosmy, na kterou si vzpoměli i pořadatelé francouzského festivalu a zařadali ji jako dobrovodnou hudbu k plakatovému promu francouzského filmového festivalu.(23.11.2014)

  • - Scenárista Francis Veber pojmenovával své postavy podle známých měst jako například Toulouse, Milan, Perrache atd., aby tak předešel podobnosti se skutečnými osobami. (SeanBean)

  • - Spoiler: Když se ke konci filmu vrací Maurice (Jean Carmet) s Francoisem (Pierre Richard) do jeho bytu, kde by měly ležet mrtvoly Bernarda Milana (Bernard Blier) a dalších, nastává jedna otázka - Jestliže mrtvoly někdo odklidil, jak je možné, že nechal Mauriceho odejít? (necisty)

  • - Na samém konci filmu si na letišti Francois (Pierre Richard) převáží Christine (Mireille Darc) v kufru s motivy známého francouzského návrháře Louise Vuittona. (necisty)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace