Reklama

Reklama

Odpad město smrt

  • angličtina Garbage, the City and Death
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Filmový scénář (Der Müll, die Stadt und der Tod) Reinera Wernera Fassbindera, byl předlohou divadelní inscenace režiséra Dušana Pařízka. Z tohoto scénáře a divadelního zpracování vychází film Jana Hřebejka Odpad město smrt. Prostitutka Romi je ve svém povolání málo úspěšná: na své zákazníky je až příliš jemné povahy. Čím umanutěji ji však její pasák Franz posílá na ulici, tím více se Romi přibližuje úplnému zhroucení. Jednou ji osloví spekulant s realitami, který sám sebe nazývá „bohatým Židem“: nepožaduje po ní sexuální služby. Stačí, aby mu vyprávěla, a za to ji doslova královsky odměňuje. Její tak náhlé štěstí s ní však nikdo nesdílí. Kolegyně i její stávající klienti se od ní odvracejí, a stejně tak i Franz, jehož miluje, říká: kšeftování s Židem smrdí. Celý příběh se odehrává v prostředí rozpadajícího se města, při jehož sanování se politici nepokrytě dělí o zisky se spekulanty a lobbisty, to vše pod ochranou policie. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (92)

eisha3 

všechny recenze uživatele

Hodně upřímný film, hodně syrově podaný, to mě bavilo. Předlohu ani divadelní inscenaci neznám, nejspíš to bude výhoda. Míčová mě celkem bavila, hlavně její scény z nočního Václaváku. Odpad město smrt je jeden z těch filmů, o kterém brzy nebudu vědět, že jsem ho viděla, ale zároveň mě nezklamal - je to pade na pade. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

CITÁT - Správná lež je dobrá, jak svěží rosa u posledního soudu........ Mohl jsem vybrat peprnější citát, ale proč být hned v úvodu sprostý. Výlevy zhrzelé rodiny, která si však žije jen svůj život. Spousta dialogů je povedených a pravdivých, ale značná část je jen odpadem. CITÁT - Chce si tu konečně někdo zašukat??!!!....... Okolo 32 minuty si Romi (Gabriela Míčová) zpívá píseň "Neviem byť sám" od skupiny Elán ze stejnojmenného CD, které vyšlo v roce 2001. Není to tak špatné, jak se to zpočátku zdálo. Nakonec jsem se do toho vžil a užil si sex, násilí a politické kecy ala Miroslav Sládek. CITÁT - Neukojitelné touhy......... ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Kdo by to byl do Hřebejka řekl, že natočí v podstatě undergroundový film? Samotné téma prostituce a světu či vztahů kolem ní mě poněkud minulo a jisté mínus bych zde viděl v poněkud nevýrazné psychologii postav, k nimž jsem tu po celý čas jaksi nic necítil, ani odpor, ani soucit a většinou ani žádné sympatie. Nicméně divadlo přenesené do pražských reálií na mě brzy dýchlo osobitou atmosférou, díky níž spolu se zdařilými hereckými výkony jsem nakonec film odsledoval s patřičným zaujetím až do konce. Německý originál z roku 1976 neznám a tento Hřebejkův počin hodnotím jako vesměs sympatický pokus o cosi jiného, v domácí tvorbě hodně nezvyklého, s originálním nápadem a formou. Skutečně zajímavý pokus, který bych si možná představit i v delší stopáži, s více rozvinutým dějem i propracovanější psychologií postav. Přes veškeré klady mi tu chyběly větší emoce a něco, proč bych na tento film mohl v budoucnu výrazněji vzpomínat, díky čemuž by pro mě nezůstala z Odpadu města smrti jenom netradiční malá česká hříčka na jedno zhlédnutí a co by mě donutilo sáhnout po vyšším hodnocení. Silné 3 hvězdičky ale pokládám za zasloužené. [65%] ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Nebudu hodnotit, protože jsem viděl pouze 15 minut, ale i tak mi to přišlo neskutečně... zvrhlé. EDIT PO ZHLÉDNUTÍ CELÉHO FILMU: Částečně budu muset se svým o 6 mladším já souhlasit - trochu zvrhlé to skutečně je. Ale to téma k tomu dost vybízí, takže bych to nehodnotil nijak záporně. Problém mám hlavně s hromadou jiných věcí. Ačkoli mi Hřebejk nikdy moc nesedl, věřil jsem tomu, že film, ke kterému mu scénář nepsal Jarchovský, mi sedne víc než ty ostatní - ale celkem jsem se spletl. Prvních 10 minut mi překvapivě sedlo celkem dost. Míčová v roli prostitutky chodí po Václaváku a říká různé úvahy o svojí práci a životě a práci a životě jiných, přičemž ten její herecký projev jsem jí vůbec uvěřit nedokázal, ale ty úvahy dávaly docela smysl a hlavní postavu dobře představily. Těšil jsem se tedy na něco myšlenkově hlubšího, ale pak se tam objeví duo Židů (to velké ž není chyba) a transvestita Pechlát a snaha o přesah šla do háje. Sice to není typická hřebjekovina, spíš naopak, jeho jiným dílům se to dost vyhýbá, ale stejně mu z toho zase vypadlo ubohé drama s hodně nerealistickými postavami, které mezi sebou řeší nedůvěryhodné situace. Spíš to působí jako intelektuální představa o bordelech, do kterých podle tvůrců chodí spousta intelektuálně založených lidí s vhodnou vybranou mluvou a prostitutky v nich jsou inteligenčně na výši. Nevím sice, nakolik se liší ten Fassbinderův originální scénář liší, jeho tvorbu nastudovanou skutečně nemám (ačkoli se na ni někdy v budoucnu určitě chci vrhnout), ale tak jako tak jsem těm postavám nevěřil nic a jejich povahy jsou jak vycucané z prstu. Navíc i kdybych pominul tenhle zásadní problém, s nikým se tu vlastně nijak nepracuje, jenom trochu s postavou Míčové a pak s mladším Židem (v tom smyslu, že zjistí, že je gay), ale i s těmi je to celkem málo a na ten zbytek se kašle. Transvestita je rasista a nesnáší gaye, víc se o něm nedozvíme. Kdyby to byla komedie, asi si nestěžuji, ale tohle předpokládám bylo myšlené úplně vážně. Navíc mě to ani nebavilo sledovat, všechny postavy mi byly více či méně nesympatické a jako v hromadě jiných českých filmů se tady vlastně ani nic nedělo. Snad jediné, co hodnotím kladně, bylo pár zajímavých a povedených kameramanských nápadů a určitý potenciál skrytý v tom příběhu, ale jinak to fakt nefunguje. Lepší 1* ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Těžké sousto pro dramaturga, těžké pro Hřebejka a ještě těžší pro diváka. Televizní nasnímání velkého jeviště s texty RWF na mě působilo příliš vyumělkovaně, kýčovitě, neaktuálně. Nespílám režisérovi, popasoval se s tím asi ještě dobře, ta teatrálnost se příliš tloukla s obsahem a některá provolání tak působila komicky (např. výstupy pasáka Franze). ()

Galerie (10)

Zajímavosti (5)

  • Celovečerní snímek je prvním českým filmem, který měl ve stejný den premiéru v kinech i na internetu. [Zdroj: Deník Metro] (hippyman)
  • Film je natočen podle stejnojmenné divadelní hry divadla Komedie. (Terva)
  • Natáčení trvalo osmnáct měsíců. Jednotlivé snímky se totiž netočily paralelně, ale postupně. Později se dotáčely spojovací záběry. [Zdroj: Cinema] (Terva)

Reklama

Reklama