Reklama

Reklama

Noční jízda

Trailer 1

Ivan Locke (Tom Hardy) je vzorný otec rodiny a úspěšný podnikatel ve stavebnictví. V nejdůležitějším okamžiku své kariéry zvedne zvonící telefon a rozhovor, který následuje, odstartuje sérii událostí, jež pomalu vnesou světlo do dřívějších mužových tajemství. Jeho kariéra, rodina i duše se zmítá v krizi. Vyjde najevo, jak může jediné chybné rozhodnutí vést k úplnému zborcení pečlivě vybudovaného, záviděníhodného života. (AMC Czech)

(více)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (563)

H34D 

všechny recenze uživatele

Říkali jste si někdy, jak by asi vypadal Drive, kdyby Ryan Gosling celou dobu jen řídil auto nočními ulicemi a vedl polofilozofické průpovídky? Tak sněte dál, protože úplně takový Locke není. Hlavní hrdina filmu sice stejně jako John Locke staví racionálitu a chladný rozum nadevše, ovšem na hloubavé přemýšlení nemá vůbec čas. Jeho život se nachází na rozcestí, film je nabit závažnými životními rozhodnutími, vyjednáváním, uklidňováním, rozrušením i špetkou lítosti. Ivan Locke prožívá v jedné cestě autem více než za posledních 10, tedy pardon 9 let. Atmosféra je vynikající, emoce vystupují na povrch a Ivan s nimi zápasí pomocí svého racionálního mozku. Tento film o jednom herci a několika dalších hlasech funguje naprosto perfektně a jediné, co v něm není úplně doladěné, je trošku nijaký závěr. 8/10 ()

castor 

všechny recenze uživatele

Měl domov, ženu, děti, práci, zázemí. A během jedné cesty autem za nenarozeným nemanželským dítětem o vše přišel. Britský tvůrce Steven Knight jako scenárista Východních příslibů, Špíny Londýna (za kterou má i nominaci na Oscara) nebo Crazy Joea (kterým také jako režisér debutoval) ukázal, že má cit pro zaplivané londýnské ulice plné tragických hrdinů. Tady sice nesleze (nesjede) ze silnice vedoucí do Londýna, ale i tak jeho hypnotické drama neselhává. Ve výsledku se tu tak odehrává lehce tuctový příběh o tom, jak je někdy těžké odčinit to, co člověk napáchal, nálepku „film měsíce“ bych mu ovšem rozhodně nedával. Pracovitý a spolehlivý stavbyvedoucí jeden škraloup má a teď se ho snaží v autě a odkázaný pouze na telefon alespoň trochu zmírnit. Tom Hardy je trefou do černého, jeho emoce jsou uvěřitelné, ale všeho s mírou. Takže i s oslavným poklepáváním na rameno. Mně prostě větší opora ve scénáři chyběla. Chvíli se zlobí, na sebe, na otce, na popíjejícího kolegu, chvíli věří, mezi jednou a nikdy je ovšem sakra rozdíl. Ale co dál? ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Nebudem vyčítať scenáru Hardyho rozprávanie s neprítomným otcom, pretože ak by ma niekto sledoval samého pri samomluve kvôli ľubovoľnému problému, vyzeralo by to podstatne neuveriteľnejšie. Trochu mu ale vyčítam, že Locke namiesto 2 vecí rieši vlastnou nerozvážnosťou 3. Kto by sa k takémuto hriechu priznával práve v jeho situácii? Ale to by potom nemohli fungovať prirovnania typu pevné základy budovy rovná sa pevné základy rodiny a ak betón nebude ten správny, rozumej dopustíš sa nevery, tak budova/rodina sa môže zosypať. Ivan proste musí byť staviteľ, aby takáto filmová reč správne fungovala. To naj ale na filme bolo v mojom prípade využívanie fantázie, čiže predstavovanie si toho, ako to vyzerá na miestach, kam Ivan telefonuje. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Tenhle film má hodně společného s Taken a je to krásná a uklidňující, téměř konejšivá, oblažující a ozdravná (a výborně nasnímaná) podívaná na člověka, který se nenechá vyvést z konceptu a v komplikované situaci, kterou ve slabé chvilce zapříčinil, nezmalomyslní, rozhodnutý provést všechny zúčastněné v klidu zdánlivým konfliktem tak, aby se nic důležitého nepokazilo a zpětně si nikdo nemusel nic vyčítat. *** Je to nutně osamělý one man project, který svou povahou připomíná sebedisciplinovanost v životech velikých státníků (či stavitelů), kdy se jako metr za metrem dobývaný tunel prosazuje ve složité situaci jedna starající se, pečující a nesobecká lidská vůle proti hysteriím a strachům obyčejných lidí, klidná a rozumná, která se dokonale soustředí na to, aby se něco velikého podařilo, aniž by to zhatila něčí malichernost a aniž by se zhroutilo něco jiného. Jelikož vidí, že za určitých podmínek a s vypětím sil je to proveditelné, stává se z toho jediná možná cesta, po níž se vydává... Bez prodlevy krok za krokem zpracovává veškeré parametry, překážky, vyhodnocuje, co se skutečně musí vyřešit akutně (nejde přes mrtvoly, to je důležité, cílem není postavit budovu ani zajistit co nejklidnější podmínky pro porod dítěte ani zachránit před rozpadem vlastní rodinu, ale zařídit, aby se povedlo všechno společně, aby jedna záležitost svým průběhem neohrozila ty ostatní), nenechá se strhnout afektem a jedná tak, jak je v danou chvíli jedině potřeba, aniž by podléhal chvilkovým slabostem a citovému vydírání svých blízkých. Hořkosladce mi to připomíná jediný možný způsob mého vztahování se ke světu a vlastnímu životu. *** Nad filmem mi chvíli visela i pátá hvězda, mj. za ten hravý tah s taxíkem, marginálii, která odhaluje o chytrosti a propracovanosti snímku a kvalitách hlavní postavy víc než celá základní osnova. (Přiznám se ti rovnou. Pil jsem moc na to, abych sednul za volant. -- Tak... tak tam za nima poběžíš! --- [Cože? To už je přehnaný, ne? Přece by mu řekl, aby si vzal taxíka?] Cože? Poběžím? Ty jsi magor. Ani mě nenapadne... --- JO, poběžíš, poběžíš! Musíš. Ale jsi opilej, tak poběžíš úplně jako děcko, jako vítr... ... --- --- Tak jsem tady, juch, já fakticky běžel, hehe, a představ si, že mě cestou málem přejel nějakej podělanej taxík! -- Zníš, jako že jsi vystřízlivěl :) [Jo, ahááá! Čili nápad s taxíkem zavrhl hned v první vteřině, a takhle vyřešil několik problémů najednou: chlapa, na kterým všecko záleží a který se mu opil, jednak vytrestal, jednak nadchl a odměnil, a přitom zařídil, aby se mu zase vyčistila hlava... v tý jediný odmlce v telefonním hovoru, než s tímhle bravurním komplexním řešením situace přišel, mu došlo všechno - i to, že musí znít bláznivě a nadšeně a idealisticky a magorsky, aby toho chlapa ani nenapadlo, že by si prostě mohl vzít taxíka, a zároveň mu tu těžkou šichtu na cestě k zázraku ozvláštní a ozázrační atd. etc.] *** Nepříjemně strojeně, divadelně, vynuceně a mechanicky ale působily ty vypjaté pasáže hovorů s mrtvým otcem, ve kterých nám hrdina vysvětluje svoje motivace, přestože to přece nebylo ani potřeba, ani záhodno. A také s tím ustřiženým koncem si to trochu zjednodušili, nejde o to, že nepotřebujeme vědět, jako to na které frontě dopadne, ale o to, že se nám příliš polopaticky zdůrazňuje, že na tom nezáleží. Jinak je to svěže střižené dílo s opojně čistou vizualitou i silou člověka na existenciálním tripu, které originálně rozšiřuje koncept roadmovie. () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Představte si film, který se odehrává v autě, hrající postavu má jednu a ta vládne celou hodinu a půl. Nemůžu jinak, než být spokojený, protože to Tom Hardy prostě zvládl po herecké stránce. Steven Knight to zase zvládl po té režisérské a tak jsem byl celou hodinu napjatý jak struna. Nedutal jsem a dumal nad tím, jak snadno si lze zkurvit život. ()

Galerie (50)

Zajímavosti (14)

  • Tesne po ukončení hovoru s Bethan (Olivia Colman), počas ktorého ju uspávajú, je Lockovi (Tom Hardy) vidieť tzv. neviditeľné slúchadlo v pravom uchu. (Tomy_TO)
  • Poznávacia značka Lockeho auta je ADIO XSJ. Skrýva sa v nej španielske slovo "adios", v preklade "zbohom". (ČSFD)
  • Počas telefonických scén Toma Hardyho (Ivan Locke) boli ostatní volajúci herci v hotelovej izbe. (ambron)

Související novinky

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

15.07.2022

Tvůrce Gangů z Birminghamu a rovněž scenárista filmů jako Východní přísliby, Noční jízda nebo Spencer Steven Knight našel svůj příští námět. Britský veterán oznámil, že chystá novou sérii o životě… (více)

Anne Hathaway bude loupit během pandemie

Anne Hathaway bude loupit během pandemie

11.09.2020

Režisér Doug Liman (Na hraně zítřka) a herečka Anne Hathaway (Interstellar, Debbie a její parťačky) společně chystají nový snímek Lockdown, jenž má podle všeho být mixem nízkorozpočtové romantiky a… (více)

Tom Hardy a napínavých 90 minut

Tom Hardy a napínavých 90 minut

12.02.2013

Koncem roku završil mimořádně náročné natáčení Mad Max: Fury Road v žhavých afrických pouštích, a hned jde do dalšího filmu. Britský thriller Locke se může pochlubit scénářem Stevena Knighta … (více)

Reklama

Reklama