Režie:
Roberto AndòKamera:
Maurizio CalvesiHrají:
Toni Servillo, Valerio Mastandrea, Valeria Bruni Tedeschi, Anna Bonaiuto, Michela Cescon, Gianrico Tedeschi, Judith Davis, Brice Fournier, Andrea Renzi (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Enrico Olivieri, předseda nejsilnější politické strany, je na pokraji krize. Preference jeho strany stále klesají a volby se nezadržitelně blíží. Jedné noci však Olivieri zmizí. Ve společenských a stranických kruzích se rychle šíří fámy a dohady a šedá eminence, Andrea Bottini, usilovně přemýšlí, jak situaci zachránit. V jeho hlavě se tak zrodí šílený a hazardní plán – podsunout veřejnosti Olivieriho bratra – dvojče. Důvtipný filozof, který trpí bipolární depresí, je však pravým opakem svého bratra. Poetické a srozumitelné vyjadřování, žoviální přístup k lidem a rozesmátá tvář jsou klíčem ke strmému vzestupu preferencí strany. Nebývalý obdiv a popularitu politika však kdosi ze zákulisí sleduje a vyčkává... (oficiální text distributora)
(více)Videa (4)
Recenze (74)
Za tu dobu, co si tady vypisuju pocity, už jsem viděl celou řadu italských filmů. Komedie, dramata, mafiánské přestřelky, ale i klasické lidské příběhy z Apeninského poloostrova. Italové mají co nabídnout, ale mám pocit, že oni se tak nějak nechtějí otevřít Evropě a spíš si ty filmy natáčí pro sebe. Je to ale jenom můj pocit, Ať žije svoboda je totiž s dobrým námětem, ale s průběhem, který mi kolikrát přijde neuvěřitelně obyčejnej. Toni Servillo je třeba poctivej herec a jeho dvojrole tady nemá chybu. Pořád si ale říkám, že by se z ní dalo vymáčknout víc. Stejně tak z filmu a stejně tak i z celé řady jiných filmů, co jsem z Itálie viděl. ()
,,JSEM PŘIPRAVEN K BOJI, ALE POTŘEBUJI PÁR DNÍ SAMOTY, ABYCH SE SEBRAL. VRÁTÍM SE CO NEJDŘÍVE, NEMĚJTE OBAVY.…“ /// 25ti minutová předehra a pak přechází vedení strany do rukou šílence. Ovšem nečekejte komedii. Lehce úsměvný drama o tom, že politika je ,,práce“ vhodná pro psychopaty, o vyhoření osobnosti (politika) a hledání smyslu – asi života. Nadšení budou nejen Kalousek, Paroubek či Zeman, ale všichni obdivovatelé hereckejch kreací Toniho Servilla. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) U baráku se mi to začalo hemžit Kalouskama. 2.) Hledám herce, kterej by mohl v Itálii zahrát Pana Tau. 3.) Thx za titule ,,nobody666“ a ,,jvps“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Další jakoby lehce poetický, ale zároveň odlehčený italský film, ve kterém jasně vévodí Servillo, kterého si nyní můžeme dopřát i ve dvojroli. Je však otázka, v čem si ho vlastně dopřáváme? V politickém dramatu na nože? V boji o psychické zdraví? A nebo jenom taková ta klasická italská seance zachycující momenty italského života? Kdo ví? Já to bohužel přímo nezjistil. Což je škoda. Film byl pro mě naladěný na velice správnou vlnu a stačilo málo, aby mě nějak dorazil do skvělých pozic, aby se mi definitivně líbil. Asi hrálo i roli, že i když se druhý bratr jevil jako čerstvý vánek novoty k lepšímu, tak by člověk čekal i nějakou větší upřímnost nebo i ironičnost. Ta nepřišla. A to byl takový ortel smrti. ()
Výborný Toni Servillo ve vděčné dvojroli psané přímo na tělo. Ostatně je to hlavně jeho herecký výkon, který tuto námětově nijak originální politickou komedii vyzvedává mezi opravdu povedené filmy. Obě dvojčata zvládá skvěle podat včetně takových jemných nuancí, kdy divák stále vidí rozdíl mezi Enricem a Giovannim aktuálně hrajícím Enrica. Zdatně mu sekunduje Valerio Mastandrea a na menším prostoru i Valeria Bruni Tedeschi. ()
Jednoznačně nejlepší italská filmová komedie posledního období (za což považuji cca 20 let); nádherná satira na politiku, která neplatí pouze pro Itálii, ale minimálně pro celou EU; zprofanovanou politiku, která neslouží lidem zachraňuje identické dvojče neoblíbeného opozičního politika, které se jako filozof právě vrátilo z ústavu pro choromyslné. Jak pravím - jen dětem, bláznům a filozofům je dovolena říkat pravda a měli by dělat politiku (i když u nás se zrovna ten jeden filozof nevyznamenal). Asi bych se měl dát na politiku. "Ani jeden pitomec v parlamentu neví, že je pitomec." Nádherná hláška. ()
Galerie (48)
Photo © Lia Pasqualino
Reklama