Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ****

    David O. Russell (poslední dobou) točí jednoduše "lidské" filmy, které nemusí mít kdovíjak chytrý děj, či převratně napsané dialogy, aby se člověku vryly pod kůži. Fighter, Terapie láskou a nyní i Špinavý trik působí sympaticky, domácky a sálá z nich lidství. Na obrazovce se pohybují lehce groteskní charaktery, na které se díky kvalitnímu herectví dost dobře dívá. Rozjezd filmu je skvělý, Russelovo filmové vyprávění je poutavé, děj se zamotá tak akorát a 70. léta jsou zpodobněna perfektně. Výhrady mám k závěrečné fázi, která se jaksi rozplývá do ztracena, a to i přesto, nebo spíš právě proto, že se snaží působit mindfuck dojmem, což neodpovídá dosavadní neseriózní náladě. 7/10(3.1.2014)

  • Renton
    **

    Když dva (tři, čtyři, ..) dělají totéž, není to totéž. Urputná, prázdná manýra a snaha se líbit a dělat to jako jiní (ti vzoroví), zde mimo převážně slušných hereckých výkonů (hvězdná Jennifer Lawrence je přesvědčivě blbá) bije do očí víc, než výstavní výstřihy Amy Adams. David O. Russell, především jako zodpovědná osoba za nudný scénář přeplněný žvaněním a unylou režii, se opět překonává v klesání a svoji tvůrčí laťku podlézá zas o něco níž. A podlézá nejen ji(m). Podlézá a podlézá. Je to od něj skutečně špinavý trik...VLCI vyjí jinde, ale to by bylo nošením dříví do lesa. Do lesa, kam se své dříví snaží O. Russell nanosit, ale zatím je mu cesta do něj zapovězena.(1.2.2014)

  • Okara
    **

    Veliká škoda. Potenciál měl Špinavý trik na papíře určitě velký, především na nezfilmovaném scénáři Singera, ale výsledek stojí za starou bačkoru. Je mi až líto promarnění umu všech aktérů; především Bale se se svým bachorem zadýchával dost zbytečně. Tak tvůrcům přeji alespoň přiměřené tržby, aby si Russell napravil reputaci něčím jiným, protože toto si mohl odpustit. Více zde. 40%(8.2.2014)

  • kingik
    ***

    Jo zlatá sedmdesátá! Je konec sedmdesátých let minulého století a Amerika se teprve vzpamatovává z války ve Vietnamu a aféry Watergate. Do prodeje přichází mikrovlná trouba a New Jersey je v očekávání korupční aféry v níž budou mít prsty členové Kongresu. Samolibý obchodník Irving Rosenfeld s "přehazovačkou" jede v machinacích s investicemi, falešnými depozitními certifikáty a v neposlední řadě obstarává padělané umění astronomických hodnot. Jde po něm FBI a má na výběr v podstatě jen ze dvou možností: bud skončí v "chládku" anebo bude spolupracovat s federáli při vyšetřování velkého finančního zločinu, jehož hlavním aktérem bude místní zkorumpovaný starosta Carmine Polito a ambiciozní agent s podivnou zálibou v natáčkách Richie DiMaso, který současně celou akci povede, nic neponechá náhodě. Náš hrdina si pochopitelně zvolí tu druhou nabízenou možnost, do vyšetřování vtáhne svoji atraktivní a podnikavou rusovlasou milenku Sydney, která změní svoji identitu za britku jménem Edith a vše nabere neočekávaný průběh. Past může sklapnout. Jestli nakonec sklapne, kdo se do ní chytí, a jestli náhodou nesklapne naprázdno, to už neprozradím. Jisté je však jedno: všem zúčastněným hercům bych nejraději rozdal oscarové sošky, jak byli perfektní, ale samotnému filmu už tak ne. Příběh je chtě nechtě z diváckého hlediska atraktivity poněkud fádní a s převážně statickým odvyprávěním příběhu se film jeví, na svoji více jak dvouhodinovou stopáž, natahovaně. V úvodu filmu je divákovi oznámeno, že některé události se skutečně staly. Tomu se dá v ose příběhu věřit, protože ve filmu není nic až tak závratně přehnaného a většinou se ráz vyprávění drží při zdi, a někdy až moc. Zpočátku dvě hlavní postavy, Irving a Sydney, seznamují diváka svým vnitřním komentováním s událostmi kolem postav i se svými vnitřními pocity, které bezprostředně předcházejí korupční aféře. I když se od toho později upustí, tak si nejsem jistý, jestli mělo smysl první hodinu sledovat Irvingovo seznámení se Sydney, Irvingovu problémovou a afektovanou manželku, se kterou se kvůli adoptivnímu synovi nechce dát rozvést, citovou rozpolcenost Sydney se kterým mužem, konkrétně s Irvingem nebo Richiem, vlézt do postele atd. Poté se film rozběhne zase trochu jiným směrem, ne o moc záživnějším a ani o moc strhujícím, ale jak se tam ty scény s prvky absurdity i erotického pnutí střídaly, tak byla radost pohledět na herecké akvizice. Christian Bale bude zřejmě útočit na oscarový triumf. To samé platí i o Amy Adams, která pánskou pozornost strhávala režisérovým až obsedantním smyslem snímat její neskutečné výstřihy a obnažená stehna, přičemž takových záběrů bylo ve filmu nepočítaně a prakticky nebyla scéna, až na pár řídčích výjimek, kde by se Amy s něčím takovým nevytasila. Všechna čest, že takovou roli nadupanou podle scénáře sexappealem, na jehož sepsání se režisér David O.Russell podílel, dokázala zahrát i po herecké stránce a vyniknout v ní i jinak, než jako absolutní sex symbol. Akorát zamrzí, že velmi dobře po erotické stránce zvládnutá scéna na záchodcích, neskončila souloží (ovšem o decentně odhaleném zadku Amy se mně bude zdát). Amy si to sice ještě v první hodině rozdá s hlavním hrdinou, ale pro diváka nemravu nemám dobrou zprávu. Je pouze vidět "vápno a cihly". Jennifer Lawrence, která se zjeví ve filmu cca po dvaceti minutách, poleze svým afektovaným chováním všem brilantně na nervy, avšak mám pro ni doporučení, že by po takové roli měla pokud možno urychleně ukončit účinkování v Hunger Games, neb je jí na to škoda. Bradley Cooper coby jeden z producentů snímku odvedl rovněž pozoruhodný kus herecké fazony. To samé platí o Jeremy Rennerovi v roli starosty. Jako nevyužitý se jevil pouze Robert De Niro (obrovská škoda) v roli obávaného mafiána, pro něhož tady byla rezervována pouze jedna scéna, ale jemu šitá na míru. Herci do jednoho super. Režisér se moc "nepochlapil". Občas napodoboval Scorseseho "Casino" bez jeho unikátní vybroušenosti a někdy De Palmův styl bez jeho "špinavé" originálnosti a dohromady filmu citelně chyběla větší osobitost režijního rukopisu. Film pak ve výsledku nepřinesl velký vzruch, vyjma dekoltu Amy Adams, tak nějak střídavě hezky nudil anebo na divákovi vyloudil pobavený úsměv nad určitou absurditou té či oné situace, avšak celkový dopad popisované korupční kauzy, byl z hlediska diváckého prožitku, poněkud vlažný. Mé hodnocení: 60%(18.1.2014)

  • Madsbender
    *

    David O. Russell nemá zmysel pre mieru. Už pri jeho predchádzajúcom Silver Linings Playbook mnou zmietala neistota a pocit umelého kalkulu, skrývajúceho sa pod lákavým povrchom. American Hustle sa to už ani nesnaží skrývať. Vyladená divácka šou, ktorú predstavuje funkčná (a efektne zostrihaná) videoklipová naratívna štruktúra, mnohopočetnosť žánrov, postáv, narátorov a história, komicky prekrútená do sebaironickej a sebaparodujúcej frašky plnej známych tvárí na pôdoryse vážnej témy a aféry gargantuovských rozmerov láka na krajne mainstreamový, ale tak trochu nevšedný zážitok. Jedným z dôkazov Russellovho zmyslu pre humor je obsadenie - v skutočnosti boli všetci aktéri aféry v danej dobe v priemere o 20 rokov starší. Taktiež zámerne hyperbolizovaná štylizácia charakterov a atmosféry neskorých 70. rokov by výdatne podporili Russellov zámer ukryť pod pozlátkom rafinovaný trik, ktorý by dokázal vytasiť na diváka. Miesto neho však nemá nič v rukáve, len 138 minút materiálu, ktorý sa dá prirovnať k sofistikovanej prostitútke - je na pohľad krásna a hrá sa na nedotknuteľnú, ale vo výsledku si to nakoniec rozdá s každým. A pod tým všetkým sa skrýva absolútne banálny a zbytočný hoax, ktorý v skutočnosti cieli len na jediné, a to je akademická trofej, po ktorej Russell tak túži. Samotný príbeh je vitrínou scenáristického balastu, klišé a lacných barličiek, na ktorých stojí jeho chabá sieť imaginárnej rafinovanosti. Rozkročenosť medzi žánrovými škatuľkami pri nevyrovnanosti filmu nemožno vnímať ako úspešné nevyhranené, univerzálne umelecké solitérstvo, ako skôr nerozhodnosť a neschopnosť ustrážiť si vypustených králikov. Skrátka, niekto by tu chcel príliš, ale všetko mu to padá na hlavu ako domček z kariet. Zvoľnil by som z mierne prehnaného hodnotenia, ale s ohľadom na (opäť zámerne, ale zúfalo priehľadne) rozprávkový záver a "veľké odhalenie" nemôžem ísť vyššie, najmä keď som nedávno videl podobne ironickú, nestriedmu a fraškoidnú, ale premyslenú a zábavnú nepovrchnú esej Orsona Wellesa na tému podvodov F for Fake. Mimo toho nevidím jedinú vec (okrem zábavného hairstylingu a kostýmov), kvôli ktorej by si American Hustle zasluhoval moju pozornosť a považujem ho len za stratený čas. 15%(2.10.2014)

  • - Během září a října, jen pár měsíců před plánovanou premiérou, probíhalo přetáčení některých scén. (Petrasuvicka)

  • - Christian Bale se nechal slyšet, že většinu filmu improvizoval. Během natáčení řekl Bale režiséru Davidu O. Russelovi "Uvědomuješ si, že to změní děj?" na což režisér odpověděl: "Christiane, nesnáším děje. Zajímají mě hlavně charaktery postav, to je vše." (wohna)

  • - Christian Bale musel kvůli roli nabrat kolem 40 liber. Není to poprvé, podobné tělesné transformace už dříve absolvoval. (wohna)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace