Režie:
Mike CahillScénář:
Mike CahillKamera:
Markus FördererHrají:
Michael Pitt, Àstrid Bergès-Frisbey, Brit Marling, Steven Yeun, Archie Panjabi, Cara Seymour, William Mapother, Charles W. Gray, Rhonda Ayers (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Oční duhovka je jedinečným znakem každého člověka, je nezaměnitelná a nepřenositelná, stejně jako otisk prstu. Existují systémy, které umí pomocí dvanáctimístných kódů rozpoznávat tuto jedinečnost a využívají se při identifikaci jednotlivých osob. Na letištích, v porodnicích ... Ale co když je to jinak? Film Výchozí bod vypráví příběh Dr. Iana Graye (Michael Pitt), molekulárního biologa, jehož životním tématem je studium evoluce oka. Jeho práce jej zcela pohlcuje až do okamžiku, kdy se na večírku setká s krásnou tajemnou dívkou Sofi (Astrid Berges-Frisbey) a požádá ji, aby si mohl vyfotografovat její nádherné oči. Oproti vědecky racionálnímu a profesionálně skeptickému Ianovi je Sofi tvorem divokým a nespoutaným. Jejich protiklady je k sobě přitahují, jejich vztah je intenzivní a pro Iana i nečekaně vášnivý. Bohužel však končí tragicky. Po drsné životní ráně se Ian ještě více ponoří do své práce. Ta jej plně zaměstnává až do okamžiku, kdy se svou kolegyní Karen (Brit Marling) učiní nečekaný objev, který zpochybní jeho dosud neotřesitelnou víru ve vědu a změní jeho skeptický postoj vůči mystickým a spirituálním silám. Potvrdit či vyvrátit novou teorii, která by postavila na hlavu vše, v co lidstvo doposud věřilo, může jen cesta na druhý konec světa. Ian se rozhodne riskovat vědeckou reputaci a vlastní racionalitu a vydá se na šílenou misi, jež má jen mizivou naději na úspěch. (Cinemart)
(více)Videa (7)
Recenze (720)
Jednou za čas narazíte na film, který vás upoutá svojí nevšedností a nemá vlastně papírově chybu na kráse, nejste schopni obhájit proč se vám to vlastně tak moc nelíbilo. Přesně tím jsou teď pro mě I ORIGINS. Uznávám, že jde o zajímavý film, ač se mi nelíbí s jakou myšlenkou si zahrává (snad je právě to kamenem úrazu), který osobitě kombinuje mysteriózno, spirituálno, vědu a romantiku, ale hold to necítím na víc. Tak jako tak ten film ale není ničím, na co bych měl zapomenout. P.S. Přál bych si vidět Michaela Pitta, jednoho z nejzajímavějších herců mladší generace, častěji a v něčem vysokorozpočtovém. ()
Mám z filmu obdobne rozporuplné pocity ako Michael Pitt z výsledku testovania malej Indky. Na druhej strane ale chápem jeho záverečné precitnutie. Nádej, že svet nie je také kruté miesto, ako sa môže niekedy zdať, obmäkčí istotne aj najväčších skeptikov a realistov. Láska k osobe, ktorá už neexistuje, tiež nie je práve racionálny jav a nepopierame ho kvôli tomu. Každopádne neviem, či je to správne alebo nie, alebo či to mám vnímať len ako zábavu, ale tieto filozofické sci-fička sú vo svojich témach a interpretáciách myšlienok omnoho trúfalejšie ako akýkoľvek iný žáner. A ja odmietam byť nadšený vždy keď niekto príde s podobnou polemikou o absolútne neriešiteľných otázkach. ()
„Něco vyššího“ se vznáší ve vzduchu. Racionální molekulární biolog o nějaké nadpřirozené existenci nehodlá ani spekulovat. Je posedlý očima, jedinečností duhovky a svým výzkumem. Spirituální dívka, kterou potká na party, svou nespoutaností a otevřeností naruší jeho racionálno. Téma tvůrců o konfrontaci vědeckého poznání a víry diváka zajímá, je to přemýšlivý kus, komorní, kterému nicméně trošku škodí až moc pomalé tempo. Nejedno místo je hlušší, což zacloumá s divákovou pozorností. Křehkou romanci vystřídá lehčí sci-fi, ač věříme, nejsme úplně ponoření v tom, co nám tvůrci předkládají. Výborná je kamera, postavy jsou naopak docela odbyté. Michael Pitt na velkém prostoru neselhal, překvapí i španělská herečka Astrid Berges-Frisbey coby hrdinova femme fatale. Ty tři hvězdy jsou samozřejmě velmi silné, ale nechám to takhle!! ()
Nesporně originální námětem i zpracováním, ale tu a tam se Cahill dopouští trestuhodných přešlapů (v čele se závěrečnou "pedofilní" desetiminutovkou "potřebuji uzavřít minulost, tak pojď se mnou na pokoj na jahůdky, lásko má bývalá"; opravdu to nemohlo být třeba o osmnáct let později a nikoli o osm?), které však nemají nic společného s tím, zda se to zrovna drží v (i)racionální vědecké/spirituální rovině, protože v obou z nich je to zajímavé, jakkoli ne vždy i dobře p(r)odané divákovi. ()
Sci-fi je žánr, kde našlapuji vždy po špičkách, majíc strach, že to nebude můj šálek kávy. Po pravdě jsem se hned na začátku topila v chemické terminologii, ale naštěstí jsem se z toho po chvíli dostala, protože vás ta dvojice (trojice) opravdu nenechá chvíli v klidu. Hlavně Ian se svou zarputilostí přijít věci na kloub s velkou pomocí své kolegyně, následně své ženy. Ještě chvíli a nechala bych si oskenovat i svojí oční duhovku. Osobně si myslím, že Brit je pro tyhle role ve sci-fi filmech jak stvořená, dokonale jí sednou, ale Michael Pitt jako Ian byl se svojí zaníceností, rozpolceností svých citů a hledáním pravdy naprosto vynikající. Já ho až tak moc neznám, ale od tohoto filmu ho budu mít ve svém hledáčku. Výborný film, který zakončím slovy : "Moje atomy milují tvoje atomy". Napadlo vás někdy říct to své drahé polovičce? ()
Galerie (29)
Zajímavosti (13)
- Po závěrečných titulcích je možné zhlédnout ještě jednu scénu. (romajz15)
- Vůz, kterým Ian Gray (Michael Pitt) přijede v Indii k hotelu, je Škoda Superb. (Milan25)
- Dr. Ian Gray (Michael Pitt) fotografuje technikou tzv. reverzního uchycení objektivu, která je sice vhodná pro pořizování detailů lidských očí, nicméně při ní je vzhledem k absenci elektronického spojení mezi fotoaparátem a objektivem vyloučeno užití funkce automatického ostření. Ve scéně, kdy Ian fotografuje Salomininy oči, je zvuk motorku automatického ostření přesto slyšet. (Neuge)
Reklama