Režie:
Bohdan BláhovecScénář:
Bohdan BláhovecHrají:
Angelina Shestak, Vendy Vošmiková, Nikola Mertlová, Tereza Haklová, Míša Exlová, Michal David, Karel Gott, Filip Renč, Dara Rolins, Monika Absolonová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Show! je mimořádně vydařeným absolventským filmem, který vznikl na pražské FAMU v tvůrčí dílně Martina Marečka. Bohdan Bláhovec, jeden z nejvýraznějších talentů českého dokumentu, jehož předcházející filmy natočené během studií vyvolaly značný ohlas, déle než rok sledoval cestu 5Angels za slávou, na první stránky bulváru. Výsledkem je autentický, v mnohém překvapivý až šokující pohled do života teenagerské kapely, která je de facto promyšlenou strategií, realizací byznys-plánu otce jednoho z andílků. Jeho cílem je vytvořit skvělý komerční produkt a ovládnout trh s dětskou populární hudbou. O čem sní samy dívky? „Náš největší sen je vyprodat Madison Square Garden," říká bezelstně jedna z nich. Co všechno jsou pro to ochotny udělat? A do jaké míry jsou rodiče schopní pro naplnění svých vlastních neuskutečněných ambicí obětovat šťastné a spokojené dětství svých potomků? (AČFK)
(více)Videa (1)
Recenze (132)
Na půl cesty mezi Šmejdy a Dělníky bulváru. Neboli stejně jako ve dvou zmíněných dokumentech i Show ukazuje zrůdnost některých omezenců. Naštěstí v zábavnější formě než Šmejdi. Ovšem když si divák zvykne na těch několik wtf momentů a scén, zjistí, že ta hodinka je vcelku o tom samém pořád dokola. Nicméně až budu pořádat svoji první narozeninovou garden party, určitě si nezapomenu zaplatit a zotročit 5Angels. 7/10 ()
Holky z naší školky jako bezbranné aktérky hořké restituční komedie. Mladé zpěvačky, které žijí v iluzi, že si jednou zazpívají v Madison Square Garden, jsou uměle vytvořeným, z reality vyňatým produktem, který pomáhá prodávat jiné produkty. Jejich manažer je využívá coby levného obchodního nástroje k uspokojení reklamních partnerů, Michal David zas jako prostředku k zatraktivnění své normalizační popové produkce. Není podstatné, co zpívají, a zpívají-li dobře, ale zda se díky nim prodá víc jogurtů a dětské limonády. Na zvrhlé jádro uplatňovaného (de)formujícího přístupu, kdy jsou dívky okrádány o jejich identitu a tlačeny do rolí žen, nechtíc upozorní sám Mertl, když děti čekající na autogram označí nejprve za „malé lidi“ a až poté se opraví. Paradoxní vnímání členek kapely jako dospělých žen i naivních dětí je dobře patrné z toho, že se na jednu stranu mají chovat (a vypadat, což je neméně zvrácené) dospěle, ale zároveň nemohou svobodně prakticky o ničem rozhodovat. Uplatněná „fly-on-the-wall“ observační metoda názorně dokládá, jak vděčné někdy může být trpělivé pozorování. Výhody autorova splynutí s prostředím se vyjevují během křečovitých momentů z Mertlovy domácnosti. Díky ochotě sociálních herců nechat se točit v soukromí můžeme nahlédnout za mediální konstrukt, za pozlátko, kterým se manažer snaží oslňovat veřejnost. Bláhovcův vklad se každopádně neomezuje na sběr audiovizuálních dat. Ví, kdy porušit čtvrtou stěnu a položit nepříjemnou otázku („holky z kapely nejsou kamarádky?“), kdy kameru nechat běžet o chvíli déle, než je přítomným příjemné, kdy porušit chronologický sled událostí (domácí konflikt je načat v úvodu filmu a dořečen v závěru). Neodhaluje šokující skutečnosti, které by si kritický divák nedokázal vyvodit z běžně dostupných materiálů, ale předkládá až formanovsky výstižný portrét české malosti a trapnosti, nesoudnosti a pachtivé snahy o světovost. To vše pod rouškou čehosi neškodného, dětsky nevinného. Jenomže jak trefně ukazuje použití téže představovací písničky na začátku a na konci (kdy po všem viděném stejný záběr nevyvolává úsměv, ale mrazení v zádech), o nevinnost byly tyhle holky okradené jejich rodiči. 75% Zajímavé komentáře: Gemini, Radko, Arbiter ()
O umělosti celé scény pop music jsem snad nikdy nepochyboval, ale představit kapelu jako čistě podnikatelský záměr, to se jen tak nepodaří. Michal Mertl na mne působil dojmem člověka z jiné planety, občas jsem fakt nechápal. To i ty holky mi přišly rozumnější. Že je podobné hovado Filip Renč, už mne moc nepřekvapilo. Holky-andělky vypadaly, že jsou v pohodě, ale o nich tenhle film zase moc není, spíš o osobě jejich cvičitele, který asi nemá moc velkou představivost, a tedy mu nedošlo, jak bude ve filmu vypadat. Reklama na 5Angels zdarma? Ha ha ha (90%)! ()
Totální úlet nabízený dokonce ve dvou různých stopážích. A ani po dekádě není hrůzáriu konec, Michal David zužitkoval muzikál pro 5Angels nově jako film Andílci za školou (2022). Člověk žasne. Na druhou stranu, Mertl svou dceru skutečně vychoval k sólové kariéře, která dnes funguje pod jménem Nykki. ()
Tady hlavní aktéři zcela sami udělaj dokument. Já jsem z toho pana tatínka v šoku, jeho hodnoty mě osobně přijdou značně pokřivený, úsměv úmělej jak celej českej showbyznys, ale především jsem měl dojem, že se přes ty holky řeší svoje vlastní ambice. Některý jeho reakce vůči těm holkám mě přišli vysloveně na přes držku. Pokud mám hodnotit práci dokumentaristů, tak tady hodnotím námět, zbytek byla z jejich strany pasivita při který se spoléhali že tatínek a spol to odtáhnou. U mě zafungovalo, kapelu jsem neznal, ale spousty věcí mě zůstalo utajeno, například proč jsem neviděl maminku Angie, kdo financoval ten muzikál, ten táta? Jak dlouho trvalo, než ty křepleky zpívali s Davidem, atd., atd.. Tohle mě přišlo trošku odfláklý. ()
Galerie (16)
Photo © MF dokumentárních filmů Ji.hlava 2013
Zajímavosti (1)
- Hlavní aktér dokumentu a manažer skupiny 5Angels Michal Metrl se pokoušel zabránit projekci snímku právní cestou. (Olík)
Reklama