poster

Show!

Dokumentární

Česko, 2013, 65 min (Alternativní: 53 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arbiter
    ****

    Blejská se to! Kup to! Jogurt kup, pičo. A hodinky. A všichni ruce nahoru! ___ Asi se nemá smysl pohoršovat nad tím, co je obvious už dlouhá léta. Že jsou to ještě děti? To je byznys, seber se! Ne každej je takovej hipík jako ty! ___ Nic čistšího jsem si nemohl přát. Theodor Adorno mluví o komodifikaci hudby, tedy o jejím zpředmětnění, redukci na pouhý produkt směny. Vidět Bláhovcovu Show! znamená, že nemusíte číst Adornovy teze. ___ Jiný velikán Merriam praví, že hudba je kultura. On mluví samozřejmě o hudbě "tradiční," o hudbě místních kultur. Jenže jak to aplikovat na Tohle? Fascinující... Kde je kontakt, kde je člověk, kde jsou chyby... Je osobnost za tim makeupem? Je. Tak proč nesmí vylézt ven? Proč musí být všechno čisté a dokonalé a formálně precizní? ___ Koukám na papundekl, vidím lesknoucí se škvár co sype prachy a baví koho má, vycizelovanej do dokonalosti. Cirkus, kde každý je workoholik a dře jako prase, aby lidem dal... co? Co chtějí? Co chce aby chtěli? Jakou roli na tomhle kolotoči vůbec hraje hudba? Kým je v takový továrně hudebník? Co se z něj stalo? Stoupá ke hvězdám, ale za čím? ___ Show! je kombinace Nicoty z Nekonečnýho příběhu a absurdně vyšroubovaného Zelenkova Happy Endu. Tak to ale prostě je. No stress. Buď na to máš nebo to nech bejt. Byznys je kolem nás a rozdává radost.. a vydělává prachy. Kult dětský hlavy, dětskýho těla, bezstarostný zábavy... vymejvárna. Dokonale orchestrovaná. Sen. Teror. Show!(21.5.2014)

  • Radek99
    *****

    Děti jako zboží. Proč ne, vždyť jde o showbyznys... Palčivě mrazivý dokument Bohdana Bláhovce je velmi osobitý celovečerní debut, sledující nedialogovou formou vzestup jedné dětské dívčí kapely založené a manažerované dle komerčně úspěšného modelu (nabízí se napsat amerického, ale úplně stejně kočíroval svou popovou stáj Kroky František Janeček neblahé paměti - rámec tedy tvoří nechvalně známá osoba Michala Davida). Z kontextu jasně patrný tvůrčí fígl, tedy nabídnout silně kontroverznímu člověku, v tomto případě manažerovi skupiny a otci jedné z obětí nezdravých (a nemorálních) ambic, možnost natáčet o skupině dokument, což dotyčný jednoznačně bere coby PR a reklamu zadarmo neuvědomiv si výsledný posun konotace směrem k negativnímu vyznění a příslovečnému nastavenému zrcadlu, z něhož na diváky hledí lidská a rodičovská stvůra. Film srozumitelný globálně napříč západní civilizací...(27.10.2013)

  • 6thSun
    ***

    Koule to dostane až v samotném závěru a to už je pozdě. Navíc je vždy lehký někoho takhle povýšeně dokumentaristicky soudit, ale pravdou je, že ten tatík to jinak dělat neumí, nikdo mu to v dětství asi neřekl, takže jen opakuje starý vzory. A jeho dcera bude pravděpodobně dělat to samý. Nicméně jako vhled do povrchního českého pop-konzumu to svůj účel plní. Ale zase...ti, kdo věděli, ví dál, ostatním to bude z vysoka u prdele. A tak je to nakonec správně.(22.5.2014)

  • Vančura
    *****

    Bláhovcovu SHOW! jsem chtěl vidět už dávno, ale loni jsem to nějak nestihnul, protože film kinosály profrčel myslím velmi rychle, a nedalo se ho pak už nijak sehnat. Proto jsem nyní nezaváhal ani okamžik, když se dokument dočasně zdarma objevil na webu Lidovky.cz ke zhlédnutí, a okamžitě si ho pustil. Díky tomu jsem se ujistil, že Bláhovec není jen excelentní slammer, ale i výborný dokumentarista - jeho absolventský počin je vzácně vydařenou voyareskou sondou do zákulisí něčeho, co snad radši ani vidět nechcete. Respektive - na tomto místě by se dalo stejně tak dobře možná namítnout, že se Bláhovec tak trochu vlamuje do otevřených dvečí, aby objevil Ameriku - skutečnost, že je český showbiz špína a ubohost nejtěžšího ražení, nemůže přece nikoho soudného překvapit. Míša David, Kája Gott, Darinka Rolins.. no jo, a jsme doma, staré známé tváře, které už dopředu svojí přítomností dávají tušit, že ať se v téhle sondě ze zasmrádlého českého VIP rybníčku objeví cokoli, pouze to zapadne do celkového obrazu o tomto bizarním světě, který si každý normální člověk musel udělat už dávno. A podobně jako jsem si nedávno povzdechl u Klusákova výborného počinu DĚLNÍCI BULVÁRU, dokud bude většinový vkus stejně pokleslý jako doposud, a dokud bude trvat poptávka po podobným produktech, nemůže se nic změnit. Opovrhovat či spílat za této situace manažerovi 5Angels (s nímž mám mimochodem osobní zkušenost) se mi jeví jako ryzí pokrytectví - pokud se vám příčí, jak připravuje o dětství všechny ty nevinné andílky, pak byste měli v první řadě začít u toho, pro koho je to celé určeno - dokud budou 12 leté blbounky slyšet na tuhle falešnou, skrz naskrz vylhanou a hudebně nicotnou šmíru, budou vždy existovat i lidé, kteří se na tom dokážou perfektně obohatit. Ačkoli tedy osobně považuji - řekněme - informační přínos tohoto dokumentu za velmi mizivý - neříká v podstatě vůbec nic nového - za sebe si strašně cením odvahy, s níž si Bláhovec vybral toto téma, aby ho dokonale filmařsky vystihl - a bezděky ho vystavil zdrcující kritice. Přiznám se, že navzdory svému narůstajícímu cynismu mě v závěru filmu doslova mrazilo. Víc takových skvělých dokumentů!(24.10.2014)

  • Jellini
    *

    Tak tohle se producentovi opravdu povedlo. A teď nemám na mysli producenta filmu, ale producenta ve filmu sledovaného. Režiséra si totiž nepouští k tělu a nenechá ho položit jedinou nepříjemnou otázku (a když už k tomu na konci filmu dojde, tak ho velice snadno odpálkuje). Celé je to korunované cenou českých filmových kritiků za nejlepší dokument roku + vcelku slušná mediální kampaň při prvním uvedení v televizi. Zkrátka, ve filmu sledovaný producent měl režiséra po celou dobu v hrsti. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč se režisér za celou dobu nezeptá na jedinou zajímavou věc (za celých 70 minut filmu padnou snad jen dvě otázky, z nichž ta první je zcela nezajímavá a druhá je ta s přehledem odpálkovaná). Ok, beru. Tento bez-anketní koncept byl asi záměr, v tom případě ale nevím, na základě čeho si mají běžní diváci při sledování všimnout, že není vše tak úplně v pořádku? Běžným divákem myslím diváka, který každodenně (ať už vědomě či nevědomě) showbiznisu nějakým způsobem podléhá. Běžným divákem myslím v tomto případě vrstevníky a vrstevnice (!) oněch pěti andílků. Běžným divákem myslím třeba i rodiče těchto vrstevníků - protože ať přemýšlím jak přemýšlím, opravdu nevím, na základě čeho (jaké scény, jakého motivu, jakého hovna?) budou svým závidějícím dětem vysvětlovat, že se v tom nemají vzhlížet, že tohle chtít nemají a proč. Žádné argumenty jim to do karet rozhodně nepřihraje, ba naopak, všichni vrstevníci andílků mají v tomto promo-videu jedinečný, až krystalicky čistý důkaz, že malé a občasné strasti a případné velké radosti za to všechno stojí aneb "já chci taky" a "pusť to znovu" (v duchu: "chci si to s nima prožít zas a zas"). Nemohu si pomoct, ale pokud čumím na "Chcete být milionářem", po chvíli přepnu na "Česko hledá Superstar" a během reklamy zkusím "čétédvojku" se Show!, pak krom relativně zajímavých kompozic nevidím výrazný rozdíl. Zvlášť třeba poslední patnáctiminutovka, ve které jsou přípravy na muzikál v plném proudu. To je hotový střih po emoci - napětí, strach, cepování a nakonec uvolnění a úspěch se slavnostním zakřičením si v šatně. Taková decentní reportáž z extra.cz. ... No a pro diváka s apriori pohrdavým postojem k showbiznisu tento film úspěšně klouže po povrchu a nemá ho čím překvapit. Nabízí se srovnání s Klusákovými Dělníky bulváru - to má, na rozdíl od Show!, alespoň nějaký vývoj a nebojí se to klást otázky, potažmo vyjadřovat vlastní názor. Oproti tomu Show! vůbec negraduje, a od desáté minuty v podstatě nepřinese novou informaci nebo alespoň do očí bijící debilně-vtipnou scénu (snad vyjma té, kde se vymýšlí název muzikálu nebo tří-vteřinového detailního záběru na dobrý jogurt od Omíka). Vypsaná témata a otázky z oficiálního obsahu filmu jsou tu sotva nakousnutá a pro výše charakterizovaného běžného diváka ztěží zahlédnutelná. Nikde to nejde na dřeň, nikde asi stopy po snaze něco "psychologizovat". Dovedu si tedy představit, že u takto korektně provedeného dokumentu nemalou část diváků ani nenapadne, že má na zobrazované dění negativní pohled a po případném zpětném přečtení obsahu a spatření slovíčka "šokující" budou marně přemýšlet, co tam vlastně "šokující" bylo. Napadá mě ještě spousta otázek... Proč se nedozvíme víc o těch holkách a jejich okolí? Co kámoši a kámošky, co škola, co videohry, co knížky, co prarodiče? Co vzájemné vztahy mezi jimi samými (!)? Co ten producent? Co jeho žena, co jeho kámoši, co videohry, co rodiče? ....ale to jsou věci, které by se do promo-videa nemuseli hodit.(22.5.2014)

  • - Hlavní aktér dokumentu a manažer skupiny 5Angels Michal Metrl se pokoušel zabránit projekci snímku právní cestou. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace