poster

Show!

  • anglický

    Show!

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2013, 65 min (Alternativní: 53 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • heyda
    ****

    Zajímavý dokument, při jehož sledování se v člověku mísí nespočet emocí. Od zhnusení až po určité pochopení. Co se týče holek, tak podle mě jsou klasické puberťačky, celkem slušné vychované, avšak pěvecky naprosto průměrné a především značně zmanipulované tím, co jim do hlavy vtlouká ten táta, který je mimochodem strašně nesympatický. Úplně mi připomínal ty klasicky uspěchané manažery, jak se prohání v nablýskaných autech ulicemi Prahy a nahání love. Nicméně strategii zvolil asi účinnou. Holky musí být hubený, krásně vystájlovaný, to si přece konzumní svět žádá nejvíc, že? Kor když se holky zkámoší a vyfotí s hvězdami typu Absolonová, Gott či Michal David. Je to hodně zajímavý pohled do byznysu s mlaďoučkým bílým masem. Chudák jeho dcera, která je jinak celkem rozumná. Zajímalo by mě, kdy naposled jí upřímně dal najevo, že ji má rád... 75%(3.1.2015)

  • zette
    ****

    Do zhlednuti tohoto dokumentu jsem o skupine 5Angels nemel ani tuseni. Holky samy o sobe nepusobi na prvni pohled jako nejake namyslene pipiny, i tak mam ale tendenci je trochu litovat, jak ztraci detstvi. Zvlaste pak Nikolu, ktera ma za otce manazera cele te teenegerske kapely. Film jen potvrzuje fakt, ze spousta dnesnich skupin jede na vlne uspechu jen diky velmi dobremu marketingu a kontaktech na vlidne osoby ceskeho showbusinessu. Ac mi jejich manazer nebyl sympaticky, nemam duvod holkam uspech prat. Dokument jako takovy beru jako velmi zajimavou sondu do daneho odvetvi, zaujalo me to.(3.1.2015)

  • Vodnářka
    *****

    Dokumentární zamyšlení nad realitou současného showbusinessu, honem za úspěchem a snad i rodičovskou snahou "dát svému dítěti to nejlepší", nekritické, nesoudící a přesto zanechávající v divákovi tolik otázek. Naštvání na tyranského otce, úchylného rádobyproducenta, co jedenáctiletým holkám kontroluje obvod pasu a snaží se je cestou přes Michala Davida, Káju Gotta a televizní hvězdičky procpat kamsi do zahraničí, se střídá snad i se soucitem a pochopením, že právě tohle je zrovna pro něj vyjádření otcovské lásky ve světě, kde stars na obálkách Blesku jsou na nejvyšší příčce společenského žebříčku. Bohdan Bláhovec citlivě a dokumentárně velmi schopně vykresluje andílkovské vzestupy a absurdity dnešní "společnosti, kterou jsme si sami vytvořili a jediný, koho v tomto dokumentu vinit, jsme tedy právě jenom my..."(11.7.2014)

  • giblma
    ****

    Divácký hit festivalu zaručen! Parta lolitek je cepována svým manažerem, který mylně hledal v Bohdanově zájmu laciné píárko. Holky běhají, protože zpěvačka musí být krásná a netlustá. Holky se nenuceně fotí s barevnýma hodinkama od sponzora. Holky se musí vyfotit s Michalem Davidem, Darou a Mončou Absolonovou, i když by raději z hlediště pozorovaly tanečky Bena Cristovaa. Bizar a absurdita, obzvlášť pohybujete-li se v akváriu intelektuálů, kteří v kavárně nad dvojkou (s ádvojkou!) rozebírají poslední literární počin od Topola a volí zelené. A je sympatické, že Bohdan si tohle vakuum dobře uvědomuje - Michalovi Davidovi jsou kecy kulturní veřejnosti šumák a spousta lidí odebírajících Blesk řekne, jak je to pěkné, že na sobě holky makají a jdou si za svým snem. Dobře udělaná oddychovka s přesahem. Gratulace! (MFDF Jihlava 2013)(30.10.2013)

  • Jellini
    *

    Tak tohle se producentovi opravdu povedlo. A teď nemám na mysli producenta filmu, ale producenta ve filmu sledovaného. Režiséra si totiž nepouští k tělu a nenechá ho položit jedinou nepříjemnou otázku (a když už k tomu na konci filmu dojde, tak ho velice snadno odpálkuje). Celé je to korunované cenou českých filmových kritiků za nejlepší dokument roku + vcelku slušná mediální kampaň při prvním uvedení v televizi. Zkrátka, ve filmu sledovaný producent měl režiséra po celou dobu v hrsti. Jinak si totiž nedovedu vysvětlit, proč se režisér za celou dobu nezeptá na jedinou zajímavou věc (za celých 70 minut filmu padnou snad jen dvě otázky, z nichž ta první je zcela nezajímavá a druhá je ta s přehledem odpálkovaná). Ok, beru. Tento bez-anketní koncept byl asi záměr, v tom případě ale nevím, na základě čeho si mají běžní diváci při sledování všimnout, že není vše tak úplně v pořádku? Běžným divákem myslím diváka, který každodenně (ať už vědomě či nevědomě) showbiznisu nějakým způsobem podléhá. Běžným divákem myslím v tomto případě vrstevníky a vrstevnice (!) oněch pěti andílků. Běžným divákem myslím třeba i rodiče těchto vrstevníků - protože ať přemýšlím jak přemýšlím, opravdu nevím, na základě čeho (jaké scény, jakého motivu, jakého hovna?) budou svým závidějícím dětem vysvětlovat, že se v tom nemají vzhlížet, že tohle chtít nemají a proč. Žádné argumenty jim to do karet rozhodně nepřihraje, ba naopak, všichni vrstevníci andílků mají v tomto promo-videu jedinečný, až krystalicky čistý důkaz, že malé a občasné strasti a případné velké radosti za to všechno stojí aneb "já chci taky" a "pusť to znovu" (v duchu: "chci si to s nima prožít zas a zas"). Nemohu si pomoct, ale pokud čumím na "Chcete být milionářem", po chvíli přepnu na "Česko hledá Superstar" a během reklamy zkusím "čétédvojku" se Show!, pak krom relativně zajímavých kompozic nevidím výrazný rozdíl. Zvlášť třeba poslední patnáctiminutovka, ve které jsou přípravy na muzikál v plném proudu. To je hotový střih po emoci - napětí, strach, cepování a nakonec uvolnění a úspěch se slavnostním zakřičením si v šatně. Taková decentní reportáž z extra.cz. ... No a pro diváka s apriori pohrdavým postojem k showbiznisu tento film úspěšně klouže po povrchu a nemá ho čím překvapit. Nabízí se srovnání s Klusákovými Dělníky bulváru - to má, na rozdíl od Show!, alespoň nějaký vývoj a nebojí se to klást otázky, potažmo vyjadřovat vlastní názor. Oproti tomu Show! vůbec negraduje, a od desáté minuty v podstatě nepřinese novou informaci nebo alespoň do očí bijící debilně-vtipnou scénu (snad vyjma té, kde se vymýšlí název muzikálu nebo tří-vteřinového detailního záběru na dobrý jogurt od Omíka). Vypsaná témata a otázky z oficiálního obsahu filmu jsou tu sotva nakousnutá a pro výše charakterizovaného běžného diváka ztěží zahlédnutelná. Nikde to nejde na dřeň, nikde asi stopy po snaze něco "psychologizovat". Dovedu si tedy představit, že u takto korektně provedeného dokumentu nemalou část diváků ani nenapadne, že má na zobrazované dění negativní pohled a po případném zpětném přečtení obsahu a spatření slovíčka "šokující" budou marně přemýšlet, co tam vlastně "šokující" bylo. Napadá mě ještě spousta otázek... Proč se nedozvíme víc o těch holkách a jejich okolí? Co kámoši a kámošky, co škola, co videohry, co knížky, co prarodiče? Co vzájemné vztahy mezi jimi samými (!)? Co ten producent? Co jeho žena, co jeho kámoši, co videohry, co rodiče? ....ale to jsou věci, které by se do promo-videa nemuseli hodit.(22.5.2014)

  • - Hlavní aktér dokumentu a manažer skupiny 5Angels Michal Metrl se pokoušel zabránit projekci snímku právní cestou. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace