Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh neohroženého válečníka, kterého na kolena srazí ambice a touha po moci. Klasické Shakespearovo drama se vrací na plátna v nové verzi, která navazuje na vlnu britských adaptací děl génia alžbětinského divadla, v nichž září současná herecká elita. Macbeth (Michael Fassbender) je obávaný skotský válečník, který se neleká zuřivých bitev. Když na vřesovišti vyslechne věštbu, že bude příštím králem, uvěří. Netuší, jak velkou cenu bude muset zaplatit. Cestu ke koruně dláždí smrt a úklady, které nakonec pohltí Macbetha i jeho ctižádostivou ženu (Marion Cotillard). (Film Europe)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (253)

maddy 

všechny recenze uživatele

Valhalla Rising: Shakespeare Edition. Kurzelova réžia mi v Macbethovi každým záberom pripomínala réžiu Refna. Aj tu Kurzel ponúka veľmi pomalú, až hypnotickú atmosféru, avšak v kombinácii s prvotriednym vizuálom. Zároveň je však Kurzel verný aj svojmu klasickému režijnému štýlu a rovnako ako v jeho žánrovo odlišnom predchádzajúcom filme vykresľuje morálne skazené prostredie a postavy antihrdinov. Technicky tak Macbeth nemá najmenšiu chybu. Nádherná hudba od Jeda Kurzela, vynikajúca Arkapaw kamera (až v prípade týchto dvoch kategórii zamrzí ignorovanie na tohtoročných Oscaroch), štýlové kamerové filtry a nasvietenie scén a zaujímavé spomaľovačky dodávajú aj značne pomalým akčných scénam na neskutočnej intenzite. Chladná, odťažitá, ale pritom hypnotická atmosféra vťahuje a na hereckých výkonoch Fassbendera a Cotillard sa nedá absolútne nič vytknúť, obzvlášť Fassbender mi tu prišiel ešte omnoho lepší než v oceňovanom tohtoročnom Steve Jobsovi. Prvá dvadsaťminútovka a záverečná pätnásťminútovka sú priam vynikajúce, no čo z toho, keď medzitým to je síce obrazovo najmodernejšia, ale naratívne tá najklasickejšia adaptácia Shakespeara. To znamená napísaná zložitým shakespearovským jazykom bez akejkoľvek úpravy pre súčasného diváka. Nemôžem si pomôcť, ale mňa jednoducho tá snobská, „high-level“ shakespearovská reč odradzuje. A v prípade Macbetha mi tie vety robili obrovský problém (úprimne bez anglických titulkov by som nerozumel nič, no ani s nimi to nebola žiadna výhra, avšak na IMDB sa sťažujú aj native speakers, že tomu pri sledovaní nerozumeli, takže asi takto to s Macbethom je ... ešte šťastie, že niečo podobné ma už nikto nenúti prekladať ako tomu bolo na výške). Namiesto toho, aby som mal pri sledovaní pocit, že počúvam niečo jazykovo „hodnotnejšie, tak ma celá tá reč odtrhávala od príbehu, od postáv a jednoducho po pár minútach som na to rezignoval a namiesto záujmu o príbeh, postavy nastúpili minúty nekonečnej nudy. Navyše celý ten moderný vizuál nie úplne nepodobný 300 od Snydera s celou tou rečou neladí a Macbeth by tak chcel byť akoby dvomi absolútne odlišnými adaptáciami, ktoré nie je možné zlúčiť do jednej. Adaptáciou najklasickejšou ako je možné, ale zároveň najmodernejšou. A úprimne si myslím, že podobne jazykovo verné adaptácie sú už dnes na poli filmu prežité a hodia sa výhradne iba do divadla. Vizuálne je tak Macbethe úchvatný, hlavne v úvode a závere, ale látku by to chcelo pre dnešnú dobu aspoň málo upraviť a nie servírovať v podobe ako bola napišaná pred stovkami rokov. Pokiaľ však štúdio nebude Kurzelovi kecať priveľmi do práce, tak z podobne historického Assassin's Creed by mohla byť jedna z najlepších herných adaptácii. Kurzel je totiž veľký talent, akurát si doteraz vyberal látky, ktoré nie sú jednoduché na oslovenie širšieho publika. Uvidíme v decembri! CELKOVO: 3* (6/10) ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Syrová, temně ponurá hypnóza, která zůstane už navždy totálně nemainstreamová. Film, který je divácky nevraživý a psychedelic, lyricky vypráví příběh Shakepearovského válečníka výhradně skrze dechberoucí kameru, nasvícení a dobovou hudbu. Zapoměnte na válečný historický spektákl, či davové scény. Bratři Kurzelové na to šli úplně od jinud. Akčních scén je jen několik a většina jich je zahalená v mysteriózním mlžném hávu, či díky již zmiňované práci se světlem, která tvoří bezpočet úchvatných záběrů. Nelze tvůrcům upřít osobitost. Je však otázkou, nakolik je toto vhodně zvolená forma prezentace Shakespearovské legendy, jelikož v mnoha dějových aspektech a z hlediska plynulosti příběhu je to přinejmenším diskutabilní a těžko stravitelné. ()

Reklama

movieband 

všechny recenze uživatele

„Aby nás temné síly zničily, často nás získávají drobty pravdy, v drobnostech s námi hrají pravdivě, v podstatných věcech ale zrazují.“ Hypnotický, působivý, temný a stylisticky perfektní. Vizuál filmu diváka přiková do křesla, těžká atmosféra dá divákovi roubík a po zbytek filmu je už jen schopen vnímat perfektní herecké výkony. Macbeth je zaručenou filmovou událostí roku, která by si zasloužila minimálně nominace na Oscara za výpravu, zvuk, kameru a herecký výkon Michaela Fassbendera. Pravdou Macbetha je, že se místy táhne a upadá do monotónnosti, tudíž by mu možná mnohem víc slušela kratší stopáž. Ale vzhledem k tomu, že Macbethův příběh se omýlá stále dokola, tak na to šel Kurzel z jiného konce, a ve stopáži 113 minut, servíruje divákovi příběh o zhoubě lidské duše se surovou atmosférou, krvavým (ne-přehnaným) zpracováním a hypnoticky poutavou režií. „Be bloody, bold, and resolute. Laught to scorn the power of man, for none of woman born shall harm Macbeth.“ Dialogově je nové zpracování, Shakespearova Macbetha, mnohem stravitelnější, než jeho Coriolanus, který je mnohem náročnější, a pro mainstreamového diváka téměř nestravitelný. Macbeth je otevřenější širšímu publiku, už jen díky profláklosti svého děje. Kurzel se tohoto tématu chytá s vervou, a spolu s herci, kteří do toho nejdou s o nic menším zápalem divákovi nachystají bravurní jízdu plnou kvalitních hereckých výkonů a pamětihodných scén. Využití slow-motion je ve filmu namístě a jen umocňuje už tak působivý dojem z momentálního dění. Procítěnost Macbethova chování nebo toho, co se momentálně děje (průběh bitvy). Navíc samotné záběry krajiny, mlha válející se po svazích a úpatích kopců, blátivé bitevní pole, mlhavé lesy… Nejednou jsem si vzpomněl na Refnovu Valhallu. Časté prostřihy mezi scénami (modlící se lady Macbeth, Macbeth vraždící krále, uvědomění si svého činu) spolu s výbornou hudbou (Jed Kurzel tleskám), jen umocňovaly dramatičnost už tak dost vypjatých částí. Přízraky mrtvých, které pronásledovaly Macbetha, atmosféru doháněly až do hororu a spolu s prostupujícím šílenstvím se z filmu stává psycho-thriller, která v závěru skončí zákonitou katarzí, tak typickou pro Shakespearovi díla. Závěrečných 20 minut, mě svým zpracováním dohnalo do plné palby. Kurzelův Macbeth je stoprocentním, nevídaným a kvalitním diváckým zážitkem. Škoda jen, že mi utekl na plátně. Film se mi neskutečně trefil do vkusu. Dlouho mě nic tak nezasáhlo, hudebně i dějově, jako právě Fassbendero\Kurzelovo podání téhle středověké tragédie. P.S. Pokud se do té doby nic nezmění, tak jsem na zpracování videoherního Assassina hodně zvědavý. Pokud by na to šel Kurzel stejně jako na Macbetha, bylo by to přinejmenším zajímavé a já bych se na to těšil mnohem víc, než doteď, sic nijak velký fanda hry nejsem. P.P.S. Soundtrack je mistrovské dílo a skladba Macbeth je tím nejnádhernějším z celé hudební kompozice. Plná usmíření, rozvážnosti a emocí. Masterpiece. „Hail Macbeth!“ Zajímavé komentáře: Marigold, Cervenak, Traffic, 2-Xtreme () (méně) (více)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale kdybych nejprve viděl tenhle film, tak mě to asi nepřiměje, abych se na Shakespearovy tragédie díval i na divadle. Má to všechno, co by tahle hra měla mít, ale přitom je to tak neskutečně divácky nepříjemné, že mě nebavilo se na to koukat, a to i přes přítomnost oblíbených herců. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Filmová adaptácia známej literárnej predlohy môže dopadnúť akokoľvek a v americkom komerčnom prevedení by som to pravdepodobne rovno vynechal, lebo by to bola len ďalšia neznesiteľná hlúposť pre teenagerov, ako je to v poslednej dobe zvykom, ale na tohto Macbetha som bol veľmi zvedavý a ani trochu nesklamal. Tu mi už od samotného začiatku bolo jasné, že to bude nadmieru vydarená záležitosť, hlavne tá neskutočná atmosféra, podmanivá hudba a úchvatné vizuálne prevedenie s umeleckými prvkami, takže ma to úplne vtiahlo a bol som z toho skutočne nadšený. Príbehovo to síce nie je úplne moja téma, takže po tej úvodnej dvadsaťminútovke mi už dej prestal byť až tak atraktívny, tému o panovníkoch, ktorí podľahli túžbe po moci a začali inklinovať k intrigám a paranoidným predstavám zase tak moc neobľubujem, ale predsa len chápem, že je to klasika so svojimi nepopierateľnými kladmi. A navyše aj tak sa mi na to pozeralo veľmi dobre až do konca, za čo môže nielen úplné zachovanie zvyšných kladov, ale aj perfektne napísané repliky, ktoré bolo radosť počúvať. Už dávno som sa tak moc nesústredil na každé slovo, ako práve tu. Akcia tu nemá až tak veľké zastúpenie, v tomto filme ide predsa len o niečo iné, ale aj tak sa tu nájde pár zaujímavých sekvencií a hlavne tá úvodná je vynikajúca. Veľkým plusom je samozrejme aj obsadenie, Michael Fassbender patrí bezpochyby medzi najtalentovanejších súčasných hercov, po boku tu má očarujúcu Marion Cotillard a výborný výber vedľajších postáv, vyhovoval mi hlavne Sean Harris. Takže plné hodnotenie nedávam vlastne len kvôli tomu, že táto zápletka nepatrí práve medzi moje obľúbené, ale inak sa tomu nedá absolútne nič vytknúť, vizuál, hudba. atmosféra, prostredie, interiéry, obsadenie a repliky postáv, všetko je v prvotriednej kvalite. A tak si Macbetha nebudem mať problém pustiť znovu. 79% ()

Galerie (45)

Zajímavosti (5)

  • Filmovanie snímky prebiehalo predovšetkým na škótskom ostrove Skye a v anglickom grófstve Surrey. (MikaelSVK)
  • Na festivalu v Cannes se tomuto filmu dostalo desetiminutových ovací ve stoje a nominace na Zlatou palmu. (Barghest)

Související novinky

Apple ukořistil Coenova Macbetha

Apple ukořistil Coenova Macbetha

13.05.2021

Streamovací služba Apple TV+ pokračuje v zajímavých akvizicích. Po nedávném zakoupení nové sci-fi Finch s Tomem Hanksem tentokrát společnost pořídila práva na distribuci prvního sólového filmu Joela… (více)

Margot Robbie na lovu nacistů

Margot Robbie na lovu nacistů

06.09.2018

Australská herečka Margot Robbie (Sebevražedný oddíl) a v posledních letech čím dál populárnější belgický herec Matthias Schoenaerts (Rudá volavka) si zahrají hlavní role v novém drsném thrilleru z… (více)

Macbeth - unikátní filmová projekce v Brně

Macbeth - unikátní filmová projekce v Brně

20.10.2015

Evropská předpremiéra filmu Macbeth s Michaelem Fassbenderem a Marion Cotillard se uskuteční v unikátním prostoru brněnského Mahenova divadla už 22.října od 18.00 a 21.00. Nenechte si ujít jedinečnou… (více)

To nejlepší z festivalů v kinech

To nejlepší z festivalů v kinech

28.09.2015

Velké filmové festivalové echo Be2Can 2 se bude konat od 7. do 14. října paralelně v České republice a na Slovensku. Druhý ročník přehlídky filmů ze špičkových mezinárodních filmových festivalů… (více)

Reklama

Reklama