Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Město Dijon bujaře slaví nástup Karla Smělého, čtvrtého vévody burgundského. Karel pořádá velkolepé oslavy, jimiž chce oslnit nejurozenější šlechtice, které sem pozval, včetně francouzského krále, svého bratrance Ludvíka XI. Oslavy končí velkým turnajem a mladý vévoda doufá, že jeho barvy s převahou zvítězí. Rytíř Robert de Neuville (Jean Marais) miluje Jeanne de Beauvais, schovanku krále. Tu si ovšem vyhlédl i Vévoda Burgundský a Ludvík XI. dobře ví, že tento sňatek by prospěl nejen „blahu Francie“, ale především i jemu samotnému. Podcenil však lásku Roberta a Jeanne a především podcenil svého rivala Vévodu Burgundského, který se neštítí žádných podlostí a intrik, jen aby naplnil svou touhu po moci. (Česká televize)

(více)

Recenze (43)

Hightower 

všechny recenze uživatele

Z tohoto filmového snímku nemám radost, a to i když je z roku 1961. Oplývá přílišnou nudou, nedokázal mě ani na určitý okamžik vytrhnout od namotávání klubíčka; vše jakoby se odehrávalo už s předem jesným vítězstvím (např. obsazování hradu). Číší z něj až přílišná sebejistota, která potírá jakékoliv sebemenší zpochybnění. Dále nemohu překousnout určitá hluchá místa v ději ( viz jak Marais zakotvil koně u křoviska ještě s jedním kumpánem a společně šli do hradu - určitý mezi děj - a hle najednou jsou v místnosti odkud vyslechnou závažný rozhovor: jak vědí kam maj jít a vůbec, jak mohli vědět, co se tam bude řešit?). Určité plus dle mého mínění mohou sklidit kulisy a rekvizity a potom též Jean - Louis Barrault, a to proto, že dle mého jako jediný nepůsobil uměle ve své roli. ()

Elyssea 

všechny recenze uživatele

Jean Marais je prostě šlechtic s velkým Š a rytíř s velkým R. Za protivníka má záporáka, jehož léčky jsou pozoruhodné, ovšem nikoli bez chybičky. Mimojiné by se měl vždy přesvědčit, zdali je domnělá mrtvola opravdu mrtvá, protože dvě zmrtvýchvstání - to už zavání nedbalostí. Možná je vše předvídatelné a neoriginální, já to historickému filmu s Maraisem velmi ráda odpustím. Neoriginální scénář má kdejaký film. Ale atmosféru francouzských historických filmů a šarm a charisma Jeana Maraise jen tak nějaký film nemá. ()

Reklama

Faidra 

všechny recenze uživatele

Bývaly časy, kdy jsem historické podívané s Jeanem Maraisem považovala za to nejlepší, co kdy bylo natočeno, a byla ochotná poprat se s kýmkoli, kdo se opovážil něco namítnout. Dvanáct mi už sice přinejmenším fyzicky není, ale obtíže dentistického rázu mě chvílemi nutí se k tomuto postoji vrátit, protože film schopný odvést mou nenávistnou pozornost od pětky vlevo nahoře prostě musí být třída. A i když tohle všechno vynechám, existuje snad lepší náplň deštivého listopadového večera než se s kocourem na klíně, psisky u nohou a punčem u ruky zabořit do křesla a přenést se do těch imaginárních časů soubojů, dobrodružství a romantiky? ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Skoro padesátiletý Marais napadá své soky zezadu, podle na ně útočí a to všechno dělá jen proto, aby získal Rosannu Schiaffino. Jeho protivníci, krom Hanina, jsou mdlého rozumu, a tak podléhají jeho nerafinovaným atakům. S tím bych se možná smířit dokázala, neb kostýmní romantické filmy bývají poněkud naivní, ale nedokážu se smířit s tím, když kočár peláší v stopách pneumatik, které do sněhu vyryl před ním jedoucí automobil. ()

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Film podle novely Henryho Dupis-Mazuela „Le miracle des loups” , jenž lze považovat za remake filmu z roku 1924, je jakýmsi křížencem dvou románů sira Waltera Scotta – Ivanhoe a Quentin Durward, a proto se zde vyskytuje i několik scén velmi podobných těm ze dvou filmů, které byly podle nich natočeny s Robertem Taylorem v hlavní roli- Ivanhoe (1952) a Adventures of Quentin Durward (1955) - např. Boží soud (souboj na život a na smrt) při němž je hájena čest krásné ženy; jak se dostat nepozorovaně do hradu, který hlídá spousta ozbrojenců nebo spory francouzského krále Ludvíka XI. s burgundským vévodou Karlem Smělým, (které ovšem vyplývají ze skutečných událostí). Ač si tento film do hlavní role vybral herce neméně slavného nebo spíše v Evropě i slavnějšího a ve své době neméně krásného, jenž byl idolem mnoha žen a dívek, jsou, tedy aspoň pro mě, výše jmenovaní hrdinové Roberta Taylora daleko reálnější a uvěřitelnější. Leč nepochybné charisma Maraise a taky představitel Karla Smělého - Roger Hanin (pozdější komisař Navarro) a jeho intriky film, ač jej považuji za horší obou adaptací Scottových románů (ty jsem taky hodnotila pěti), udržují na čtyřech hvězdičkách a velmi příjemném pokoukání... ()

Galerie (3)

Zajímavosti (4)

  • Film ma v každom jazyku odlišný názov. Hoci je francúzsko-talianskej produkcie, tak francúzsky názov Le miracle des loups znamená "Zázrak vlkov", zatiaľ čo taliansky názov La congiura dei potenti značí "Sprisahanie mocných". Česko-slovenský názov V službách kráľa je tiež úplne odlišný, rovnako tak nemecký Im Zeichen der Lilie, teda "V znamení ľalie", ale aj anglický Blood on his Sword, teda "Krv na jeho meči". (Arsenal83)
  • Natáčení probíhalo ve městě Carcassone v jižní Francii, které patří k nejzachovalejším dodnes opevněným místům v Evropě, použit byl také starý kamenný most v nedaleké vesnici Rieux-en-val, dále se točilo v několika přírodních lokalitách v okolí Nancy. (argenson)
  • Ve francouzských kinech vidělo film přes tři a třičtvrtě miliónu diváků a v komerční úspěšnosti mu za rok 1961 náležela dvanáctá příčka. Sám Jean Marais se ve stejném roce objevil ve dvou dalších úspěšných filmech Kněžna de Clèves (1961) a Kapitán Fracasse (1961). (argenson)

Reklama

Reklama