Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hravá černá komedie sleduje mladou ženu Lízu, která touží po lásce. Problém je ale v tom, že všichni její nápadníci nějakým způsobem zemřou. Líza dojde k přesvědčení, že je liščí vílou, zlým démonem, který vysává duše z mužů, jež potká... Líza je nesmělá zdravotní sestra, která se už dvanáct let stará o Martu, vdovu po japonském velvyslanci v Maďarsku. Na své třicáté narozeniny zavítá Líza do McDonald's, aby tam našla lásku. Marta je však během Líziny krátké nepřítomnosti zavražděna jejím imaginárním kamarádem Tonim Tanim, japonským popovým zpěvákem ze sedmdesátých let minulého století, který už je po smrti. Příbuzní oběti nahlásí na policii, že Martu zavraždila Líza, aby zdědila její byt. Vyšetřením případu je pověřen podporučík Zoltan. Policista se vydává za nájemníka a nastěhuje se do Lízina bytu, aby měl podezřelou pod dohledem. Když se Zoltan rozhodne tajně opravit všechny nefunkční přístroje v domácnosti, přihodí se mu několik vážných nehod, neboť je zamilovaný do Lízy. Přestože se z Lízy díky časopisům pro ženy stane sebevědomější a mimořádně přitažlivá kráska, veškeré její úsilí najít si partnera ztroskotá kvůli smrtelným neštěstím, jež má na svědomí Toni Tani. Líza dojde k přesvědčení, že se proměnila v liščí vílu, vražedného démona z japonských pohádek. Rozpoutá se bitva o Lízin život, v níž proti sobě stanou záhadný popový zpěvák a podporučík Zoltan. (HBO Europe)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (128)

kinderman 

všechny recenze uživatele

Amélie z Montmartru pod vlivem Japonska. Tento typ evropských stylizovaných filmů plných bizarních postav a situací nemám rád, protože všechno to blbnutí a možnosti počítačových triků jen zakrývá vnitřní prázdnotu. Ještě horší ale je, když tvůrce podobného filmu ve snaze dělat umění přisype do díla nějaké to instantní poselství jako van Dormael ve Zbrusu Novém zákonu. Raději se podívejte na Mészárosovy krátkometrážní filmy. ()

Renfield 

všechny recenze uživatele

Jednoduchý, patřičně šílený příběh, plný kýčů a japonského popu. Ano, asi takto by se to dalo ve zkratce napsat, sám se proto divím, že to jde všechno tak dobře dohromady a že je to navíc tak zábavné. Prostředí, v němž se děj odehrává je vůbec dotaženo (možná až přetaženo) k dokonalosti. A nejen prostředí, i ty televizní reklamy (film občas i jako reklama vypadá), dokonale vybraní herci a samozřejmě Toni Tani! Herci hrají velice dobře, občas možná úmyslně přehrávají, což se sem vlastně také hodí. Několikrát jsem si vzpomněl na Grandhotel Budapešť, i když je to zcela jiný film, ale přeci jen. Ke konci mi přišlo, že je to už dost šílené, ale vše zachránil Zoltán a jeho výborné skoro westernové finále, paráda a ta hudba... 80% ()

Reklama

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Předpokládám, že se Maďarům líbila Amélie a chtěli si natočit něco podobného. A špatně to nedopadlo. Že by to byla nějaká třeskutá zábava, určitě říct nemůžu, ale dobře se na to koukalo, ač ani děj nebyl nic objevného. Nejvíc se mi na tom ale líbila nápaditá režie, za kterou je nakonec ta čtvrtá hvězdička. 70% ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Po delší době snímek, který jsem si užil naplno. Fantaskní, absurdní, poetické, více romantické než sentimentální, komické, temné. Maďarská kinematografie dala světu spousty zajímavých filmů včetně podivných (musím vzpomenout skvělou Taxidermii). Japonská legenda o liščích vílách, japonský zpěvák, který není jen zpěvákem, Líza slavící třicátiny a touha po lásce s inspirací v japonském románu (B.Němcová si také vytvořila falešné představy o lásce na základě četby sentimentálních románů). Výborná hudba kombinuje rozličné žánry, ale především evokuje filmovou hudbu 80. let v moderním kabátě (kromě závěrečné westernovky, ta jde více do minulosti). Krásná poetická kamera lahodí oku i tehdy, když nastoupí armáda mrtvol. Lehce artové, jistě ne pro každého, ale já byl maximálně spokojen. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Uznávám, že bych nikdy nečekal, že takovou audiovizuální jednohubku v podobě Lízi, sestřenice Amélie z Montmartru, natočí zrovna Maďaři. Tím u mě hodně vzrostly. Na druhou stranu musím ale dodat, že toto je jednohubka se vším všudy. Zajímavý námět se utápí v častém sebe opakování, které mi nepřišlo úplně v pohodě. Hlavní kostra příběhu – japonský velmistr snů a bludů – mě svými tanečními kreacemi uváděl do stavu vzteku. A to i včetně hudebního doprovodu s ním spojeným. Za originalitu ale dávám tři hvězdy. A dodávám, že už to nikdy nechci vidět. ()

Galerie (93)

Zajímavosti (4)

  • Na konci filmu zazní finská (karélská) píseň "Levan Polkka" (Evina Polka). Píseň je postavena na lidových písních a do současné podoby ji v třicátých letech upravil a otextoval Eino Kettunen. V souvislosti s filmem je zajímavé, že "kettu" znamená finsky "liška". Ve filmu je použita v současnosti nejznámější verze od skupiny Loituma. Zpívá Anita Lehtola. (frankie_xo)
  • Naprostá většina filmu se natáčela v maďarské Budapešti, filmové Japonsko však ztvárnila krajina okolo Bovece na Slovinsku. (hansel97)
  • Skladatel Ambros Tövisházi pracoval na hudbě a písničkách více než pět let. Za tu dobu naposlouchal nepřeberné množství japonských bigbítových písniček ze šedesátých let, aby dokázal zachytit hudební složku daného období. Své písničky si nazpíval sám pod pseudonymem Erik Sumo. (Muffino)

Reklama

Reklama