Režie:
Walter SallesScénář:
Jose RiveraKamera:
Eric GautierHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Gael García Bernal, Rodrigo de la Serna, Mía Maestro, Mercedes Morán, Sergio Boris, Matías Strafe, Bárbara Lombardo, Antonella Costa, Alberto Granado (více)Obsahy(1)
Je mu třiadvacet, studuje medicínu - a ještě netuší, že vstoupí do dějin jako Ernesto Che Guevara. S kamarádem Albertem Granadem se vypraví na cestu po Latinské Americe na staré motorce Norton 500. Píše se rok 1952 a před nimi není nic jiného než volná silnice - bez turistů, hotelů a map, jen s čerstvým větrem v zádech. Dostat se z Argentiny až do Venezuely, to je sen, který výlet dlouhý 8000 kilometrů mění v realitu. Snímek inspirovaly Guevarovy deníky Notas de viaje a Granadova kniha Con el Che por America Latina. Záměrně apolitický pohled pro nás objevuje Guevaru jako ikonu, jež jako by se na film obtiskla z čistě vypraného trička: jen oklikou totiž připomíná postavu příštího kubánského revolucionáře. Film získal Cenu BAFTA a François Chalais Award a Cenu ekumenické poroty na MFF v Cannes 2004. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (145)
Film ma velice dobrou prvni cast, kdy se dva kamaradi rozhodnou na motorce projet cely kontinent. Muzeme sledovat nadseni a odhodlani dvou mladych muzu, krasnou prirodu Latinske Ameriky a dobrou kameru s dobre pouzitymi filtry. Bernal opet ukazal herecky talent. Che Guevara byl mimoradna osobnost. Skoda, ze se scenar filmu trochu zasekl v Peru a film zacal prudce ztracet na krase a zajimavosti. ()
Kluci vyjeli na výlet napříč Jižní Amerikou a já si regulérně myslel, že to je banda amatérů, kteří jsou rádi, že se před pěti minutami naučili nastartovat motorku. To mi následně dokázali hned několikrát, když se rozsekali snad na každý cestě, na kterou najeli. Něco má ale tahle road movie přeci jen do sebe. Minimálně udělá pěknou reklamu celé Jižní Americe. Po shlédnutí jsem měl vysloveně chuť sbalit krosnu, vyrazit do Peru a prožít kus hezkých chvil. Nakonec jsem si ale uvědomil, že to tak jednoduché nebude a tak mi zůstala akorát tak vzpomínka na tento docela pěkný film. To, že politiku řeší minimálně, je bonus navíc. ()
Taková latinsko-americká sociálně-politicko kritická road movie. Užijme si krásy latinské Ameriky s Ernestem a Albertem (vždyť kolik z nás se tam kdy dostane, že)! A co na tom, že jeden z těch chlápků na motorce je budoucí revolucionář Che Guevara? Film nebyl tak špatný, ani těžkopádný. Jednostranný a povrchní snad, ke konci dosti útočil na city, ale co? Na Gaela Garciu Bernala bych se vydržela němě dívat, i kdyby tam celé 2 hodiny jenom stál a čučel do zdi...;) ()
Je sice hezké, že se tvůrcům skvěle podařilo vykreslit krásy jižní Ameriky jako Machu Picchu, poušť Atacama či Amazonii. Záběry jsou to opravdu nádherné a jsou zpestřením filmu. Jenže jak už tady bylo řečeno, Che je tady vykreslován jako nějaký mírumilovný a o spravedlnost usilující student. Realita je naprosto odlišná a nejsem schopen byť jen chvilku začít přemýšlet o tom, že on byl vlastně takový, jak nám ho vykreslují tvůrci Motocyklových deníků. Jeho myšlenky jsou mi naprosto cizí a odporné. Odsoudím tím sice celý film, který určitě po stránce filmové takové hodnocení nezaslouží, protože při sledování tohoto filmu jsem se opravdu nenudil a místy i zasmál (což při faktu, že se jedná o film zachycující Che Guevaru, působí trochu ironicky)... ()
(23) Film popisující jednu epizodu z života Ernesta Guevary, která ale není zas tak moc zajímavá a pochybuju, že byla pro jeho život tak zlomová, jak se nám to snaží vylíčit hrdinův monolog v poslední minutě. Spíše prostě důležitá a nepochybuju, že ho ovlivnila, ale koho by taky neovlivnila. Navíc bych neřekl, že to byl apolitický film, jak se nám snaží tvrdit "oficiální text distributora". Jak tady napsal Tetsuo, film skutečně mýtizuje, na druhou stranu taky to mohlo bejt ještě tak milionkrát horší:) Alespoň je tu ta krásná příroda Jižní Ameriky, jenže to nestačí, co.. ()
Galerie (32)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (6)
- Skutečný pár jezdil na britských motocyklech Norton International, jednoválcových “pětistovkách“. Ve filmu skutečně použili restaurované Nortony s výjimkou “nehod“, kdy se jezdilo na upravených maskovaných Suzuki. Nortony se jinak přestaly vyrábět v roce 1977. (džanik)
- Ve scéně s Ernestem a Albertem v chilském měděném dole Chuquicamata předák křičí, že důl není žádná turistická atrakce. V dnešní době však ano. (džanik)
- Píseň "Al otro lado del río" (Na druhé straně řeky) uruguayského skladatele Jorge Drexlera se stala teprve druhou neanglickou písní, která získala Oscara (na ceremonii ji zpívali Antonio Banderas a Carlos Santana). Tou první byla "Ta paidia toy Peiraia" (Děti z Pirea) řeckého skladatele Manose Hatzidakise z filmu Pote tin Kyriaki (Nikdy v neděli, 1960). (džanik)
Reklama