Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Švédsky film o pátraní po páchateľovi poštovej lúpeže. (oficiální text distributora)

Recenze (15)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Solídna severská detektívka s niekoľkými akčnými scénami a škaredými členmi štokholmského policajného zboru. Takého šéfa ste ešte nikde nikdy nevideli, lepšie vyzerajú aj vyšetrovatelia v Malom Pitavalovi. Dej síce odsýpa a končí dosť prekvapivo, avšak tie náhody som tvorcom nezožral. Hľadáte konkrétneho človeka na základe dvoch indícií a onedlho ho uvidíte z auta cestou po uliciach mesta, podobne je to aj s autom s falošnou poznávacou značkou. Ako oddychovka so zimnou atmosférou švédskej metropoly ale Muž z Mallorky funguje. Ako odsúdenie korupciou prelezených policajných a politických špičkách síce tiež, ale to bol čisto iba odkaz dobovým domácim divákom. ()

pafka 

všechny recenze uživatele

Az na extremne sympatickou ustredni dvojici kriminalistu jsem v tom nebyl schopen najit neco, co by me nutilo film dokoukat. To jsem se zatnutyma zubama udelal, ale niceho jsem se nedockal, jen konce, ktery u detektivekrozhodne videt nechcete. Za me dost slabe. Skoda casu. Kdejaka kriminalka v TV je silnejsi. ()

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

mam rad filmy, kde sa prepadavaju banky  a la  Break Point 1991. Tuna navyse kdesi vo Svedsku bola prepadnuta posta. Jo, vinnik bol znamy, aj tak ho nechytili. Film ale dobre zobrazuje svedsku realitu - urady su pomale a tazkopadne, spotrebuvaju dlhodobo viac nez vytvoria a maju nizku efektivitu. Vo filmoch som si zvykol na londynska ulice, tu som k spokojnosti dostal ulice Stockholmu   : 77 % ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Vidět a zároveň nebýt viděn. Byl to více méně obyčejný kriminální případ jedné poštovní loupeže, u něhož se mi spočátku zdálo, že jeho vyšetřování nevystačí na tak rozsáhlý celovečerní film... Na druhé straně Bo Widerberg jako režisér se s tím slušně vypořádal, pomalému rozplétání zákoutí zločinu vtiskl pohltivý realistický nádech, který mě dokázal zaujmout při dlouhých komorních scénách stejně jako během zachycení fyzicky náročnější akce policistů. V mětském prostředí Stockholmu se tvůrcům povedlo vytvořit i nejednu vizuálně pozoruhodnou scénu (ať už venku na silnici se sněhem nebo v kuchyni s výhledem na osamělé noční město), která působivě umocňovala pochmurnou atmosféru příběhu s nejednoduchým koncem. A já si postupně zvykl i na až nezvykle civilně pojaté postavy dvou vyšetřovatelů, kteří vedle okolností případů pravidelně během své práce probírají třeba i chuť jídla ve vybraných podnicích. [75%] ()

Carthorias 

všechny recenze uživatele

LFŠ 43 (Film 21): Totálně nesympatická, neschopná (dá si někdo krevety?) a naivní dvojice detektivů se pouští do vyšetřování vyloupení banky. Zlosyn je samozřejmě nepolapitelný, protože korupce, a tak na vše doplatí "muži z lidu". Nejvíc mě pak dojímal jednodušší z hlavní dvojice hrdinů, který protestuje proti zlému globalizačnímu řetězci McDonald's, protože chce podporovat švédské podniky, a tak si kupuje hnusný kebaby od Pakistánců na rohu. Nevím jestli jsou ti Švédi takoví masochisti, nebo je jejich systém sociálního státu nějaký velký vtip. Bojím se, že se nakonec nikdo smát nebude. P.S. Jako kriminálka je to průměr ()

Zajímavosti (3)

  • Režisér Bo Widerberg pracoval s téměř totožným realizačním týmem jako na filmu Muž na střeše (1976). Identičtí jsou i herci v hlavních rolích, s výjimkou Carla-Gustafa Lindstedta, který měl původně ztvárnit Dahlgrena, ale po třech natáčecích dnech byl přeobsazen Ernstem Güntherem kvůli zdravotní indispozici. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Film lze chápat jako jakési volné pokračování Widerbergova prvního, velmi úspěšného pokusu o kriminálku Muž na střeše z roku 1976. A to i přes to, že oba filmy dělí osm let a byly natočeny podle odlišných předloh a za zcela jiných podmínek. (Zdroj: Letní filmová škola)
  • Sven Wollter a Tomas von Brömssen, kteří se chopili ústředních úloh jediných spravedlivých policistů v celém Stockholmu, v té době zažívali vrchol své popularity. Uvádí se, že kvůli jejich plnému vytížení v divadle se mohl film natáčet pouze v pondělky. (Zdroj: Letní filmová škola)

Reklama

Reklama