Nastala chyba při přehrávání videa.
  • claudel
    ****

    Včera v noci jsem si zapnul film, který mě musel chytnout do pěti minut, jinak bych usnul. A ačkoli jsem si nepustil žádný akční thriller, vydržel jsem a tohle nenápadné dílko si vychutnal. Taky jsem v životě chtěl mít někdy takovou kavárnu-ostrova, jako si pořídila Johanka, za jejíž ztvárnění si Terezka minimálně nominaci na Lva zasloužila, bohužel v témže roce se na plátna kin vrátila Alena Mihulová. Mužské osazenstvo se také předvedlo, Stach je výborný vždy, ale například Orozovičův výkon se mi poprvé líbil. Celkově moc pěkný, komorní film bez překotného děje, ale s několika hezkými myšlenkami a sympatickým melancholickým nádechem.(10.7.2016)

  • stratocasta
    **

    Znáte takové ty Facebookové statusy nevyrovnaných přátel, které si říkají o reakci "Co se stalo?" a potom se dozvíte, že "nic, tady to řešit nebudu". Takhle stejně otravnej ten film je. Generační výpověď bez výpovědi o generaci. Vlastně to jenom obecně naplňuje definici generační výpověďi jako stránka na wikipedii, pokud teda nějaká taková existuje. Fňuky, fňuk, feels bez jakýhokoli twistu, gimmicku nebo, a to je zřejmě nejhorší, mladistvýho progresivního filmařskýho nápadu a elánu, celý poháněný úsměvnou představou, že moje emoční rozpoložení je natolik důležitý, že ho potřebujete vy všichni vidět a ještě za to zaplatit.(7.10.2015)

  • kingik
    **

    Kdyby měli v kavárně Laputa celoročně zavřeno, vůbec nic by se nestalo. Film totiž na ploše 90 minut nedokáže odvyprávět vůbec nic zajímavého. Nesympatická a hormonálně rozháraná Johanka (Tereza Voříšková) vede svoji kavárnu Laputa, která je zařízena v undergroundovém stylu, a stálá klientela z řad kavárenských povalečů se u ní střídá jak na baru, tak i v posteli. Aby řeč nestála, přidá se i nějaká ta historka ze života. O Johance se toho moc divák nedozví, přijede za ní sestra (Marika Šoposká), na okamžik i máma (Ivana Chýlková), babičkou (Johanna Tesařová) se nechá masírovat, jenže všechno to je zbytečné a z jednotvárné unylosti to nijak nevytahuje na příznivé světlo. Příběh je více zaměřen na "štamgasty" a ochotného souseda (Luboš Veselý) "všeuměla" rodinného typu, který zřejmě Johanku miluje, jen své city skrývá. Je očividné, že film pokukuje po nezávislých západních vzorech typu Kafé a cigára a Don´s Plum Bar, přičemž hlavním cílem má být generační výpověď prostřednictvím "femine" stylu. To je všechno pěkné, takový film patří k ojedinělým počinům v české kinematografii, jenže co je to platné, když se za celou dobu nedosáhne žádného progresu. Film má nesporné "festivalové" parametry, do kino distribuce nepatří. Někde na Čt2 by mu bylo fajn. Ve filmu není jediná zajímavá scéna, erotický rozměr, který by to snad zachránil, si dal vale, občas padne sexuální narážka, nic víc. Postavy se náhle objevují, stejně tak náhle mizí. Dohromady jen prázdně plkají. Plusem je, že herci, kteří je ztvárnili, nejsou tolik provaření (Orozovič, Hajlich, Stach, Gottwald aj.). Tereza Voříšková snaživá, jenže stejným dílem je i nesympatická, nebylo moc jasné, co by její postava dělala nejraději. Mezi její aktivity totiž nejčastěji spadal sex a nalévání drinků. Nejvíc to vypadalo, že si její postava neví rady se životem, stejně jako režisér Jakub Šmíd, který přecenil svůj tvůrčí záměr. Jak se dostala k provozování kavárny, to už si nechal film pro sebe. Do takové přisprostlé kavárny prostě host/divák, bažící po solidních filmových zážitcích, zcela jistě ani nepáchne. 3/10(25.11.2017)

  • Sarkastic
    **

    „Aspoň jednou v tejdnu by sis měla lehnout před desátou.“ – „Dopoledne?“ Citovaný moment byl asi jediný, u kterého jsem se uchechtl. Hořce ovšem. A stejně tak směšné mi přišly i ty vážně míněné dialogy. Výšplechty typu „Hele já ho mám rád. Ale už s ním nespi.“ či „To dělám kvůli tobě. - „Projevuješ tak lásku?“ - „Di doprdele.“ pocházejí z jiné galaxie, stejně jako chování návštěvníků, no a vlastně i ty postavy samotné. O tom, že by „kavárna“ musela co chvíli krachnout, snad ani netřeba mluvit. Ale dobře, vzal jsem to tak, že se musím především naladit na hlavní hrdinku (mimochodem výborně zahranou). V tomhle ohledu to až takový průser nebyl, nějaké (mně osobně) srozumitelné záchvěvy jsem u ní zaznamenal, ale bylo jich zoufale málo (a vyšilování kvůli vlasům mezi ně opravdu nepatřilo). Věkem a určitými myšlenkami bych se snad i mohl zařadit mezi „cílovku“ filmu, ale ono i to (účelné) plácání se odnikud nikam musí být nějak smysluplně natočeno, jen výstižný konec a pár světlých míst opravdu nestačí, proto hodnotím pouze 2*.(13.7.2016)

  • bari68
    ****

    Keď sa nad tým tak zamyslím, premýšľam prečo sa mi to vlastne páčilo? Aké fluidum a energia z filmu sálala, že to bavilo a s postavmi som sa stotožňoval? .... Odpoveď je , ale prekvapujúco jednoduchá. LAPUTA je film o hľadaní sám seba, priateľoch, životnom poslaní a ceste. Ukazuje filmové postavičky ako partiu nýmyndov a nulákov, ktorý sa točia v začarovanom kruhu. Áno, je to dnešný obraz reality, ale prítomný film to ako realitu berie, je prirodzený a nehraje sa na vysokointeligenčnú artovku.(23.2.2016)

  • - Ve filmu vystupuje kapela Bouchací šrouby. (mojkl)

  • - Filmová kavárna vznikla ve městě Lysá nad Labem, kde se natáčely i externí záběry. (AnčaRambo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace