Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Začátkem sedmdesátých let začala prudce stoupat zločinnost v Římě. Komisař Bertone je pověřen vládou, aby tomu učinil přítrž, ale marně. Kriminálním živlům nahrávají nedokonalé zákony. Římská policie pracuje na maximum, má dobré výsledky, ale na druhé straně jsou zatčené osoby díky mazaným advokátům rychle pouštěny na svobodu. Dojde to tak daleko, že několik ponížených a deprimovaných policejních důstojníků založí komando a vezme spravedlnost do svých rukou. Bertone s tím ovšem nesouhlasí a začnou se na něho valit maléry. (MVanis)

(více)

Recenze (21)

tahit 

všechny recenze uživatele

Dobře a rutinně natočená podívaná, která bez kompromisů dávkuje své napětí a má rozumnou logiku souvislostí. Na rozdíl od filmové branže kriminálních dramat hollywoodské produkce současnosti, které působí obvyklou stereotypičností, je tento film mnohem realističtější. A nijak neoslavuje zločineckou činnost. K tomu bych ještě dodal, že v italské produkci šedesátých až sedmdesátých letech vznikla celá řada zajímavých děl v působivém balení, napříč všemi žánry. Lze jen litovat, že i v současné době tam vznikají možná další zajímavé filmy, nicméně škoda, že nejsou zde k mání. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Skvělé taliánské poliziesco (jeden ze stěžejních a záladních kamenů tohoto žánru), nemá tu cenu se rozepisovat o ději, ten už je v záhlaví nebo to už učinili jiní, jen bych dodal, že podobný, velmi efektivní scénář jsem zatím ještě v tomto žánru neviděl, důvěryhodné, akční, relevantní, velmi vynalézavé scény chladnokrevných poprav a násilí, mne mile překvapili a vnímám je, jako jakousi třesničku na dortu, celkově jde opravdu oznamenitě natočený, působivě přesvědčivý realistický film. Nevím jestli se někdy něco podobného v Itálii v 70's vážně odehrálo (patrně ano), ale každopádně by to bylo velmi ilustrující, odstrašující a pobuřující a to v každé době. Podle mně jde o nejlepší Stenův film za celou jeho reřisérskou kariéru, bláznivé kriminální taškařice ze Spencerem nebo Hillem opravdu nečekejte! Ani si nedovedu představit když tu film někdy v 70-80 letech za socíku dávali, společně třeba s "Krutým Římem" aj, jaký divácký ohlas a bouři nevole musely oba filmy vyvolat. Neúplatný komisař Bertone, hrál ho Enrico Maria Salerno podal skutečně oslnivý výkon. Adorf v roli advokáta byl neméně přesvědčivý, i on tu nejednou překvapí. Kráská Laura Belli taková chudinka, až miji bylo líto. Cipriani skutečně lahůdkový! Suma-sumárum; dávám plnou palbu, snad na takový kousek ještě někdy narazím...Zatím z toho co jsem z žánru už viděl, tento snímek řadím na jedno z top míst, a v celém tom dlouho trvajícím trendu (rozmachu, boomu) italských policejních filmů (72-80), "La, Polizia ringrazia", patří i mezi pvní skutečně úspěšné, a dá se i říct, že i mezi ty skutečné zakladatele žánru, viz "Milano Calibro" etc. Komentář zde jako čtvrtý v pořadí... ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Režisér většinou ztřeštěných komedií si odskočil k jinému žánru a lze si jen povzdechnout, že to byla jen ojedinělá výjimka.   Brutální, nekompromisní a sžíravě realistické poliziotteschi, v němž exceluje Enrico Maria Salerno. Jeho charisma by mu tu mohla závidět i leckterá esa staré poctivé francouzské kriminální školy. Ale nenechte se mýlit, nejsme ve vesměs apolitické filmové Francii sedmdesátých let, tady se pohybujeme po "olověné" Itálii stíhané politickými nepokoji, teroristickými útoky a střety ultrapravice a ultralevice.  Kriminalita bují a díky slabým politikům a bezzubé soudní moci se grázlům dostává větší právní ochrany než zbytku společnosti. V tomhle marastu se pak není čemu divit, že na výsluní se derou mnohem nebezpečnější organizace, propagující jednoduchý princip vendety, oko za oko, zub za zub, soudů netřeba. Komisař Bertone se však proti této nebezpečné myšlence staví jako poslední bašta spravedlnosti a zdravého rozumu. Steno si nijak nebere servítky a ukazuje realitu tehdejší Itálie bez jakýchkoliv příkras, což ostatně do nejlepších kusů žánru neodmyslitelně patří, nebojí se ani velmi krutých scén,  při nichž stydne krev v žilách a přesto nepůsobí samoúčelně, ale jen dotváří onen nesmlouvavý obraz rozvrácené společnosti.  Bezútěšný závěr pak  stírá i poslední slzu naděje.  Dokonale hnusných pět. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Opravdu hnusný film o společnosti prolezlé červy skrz na skrz. Policie má svázané ruce, a tak zločinnost bují ve všech patrech prohnilého státu. Zločinci jsou pouštěni na svobodu, policie je vláčena tiskem, prokurátoři si myjí ruce a podsvětí se tiše směje. I když tady jde o víc, než jen o římské podsvětí. Samozvanci berou zákon do vlastních rukou. Jejich hlavním cílem je však zpochybnit stávající společenské zřízení, ukázat, že demokracie je slabá a nedokáže si se zločinem sama poradit. Vše spěje k mrazivému a očekávanému konci. Doporučuji nečíst zdejší obsah, jelikož ti, co berou spravedlnost do vlastních pařátů, jsou po dlouho dobu pro diváka obestřeni tajemstvím. ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Sice jsem těch italských kriminálek zase tolik neviděl, ale tahle nad ostatní skutečně ční. Záměrně jsem nepoužil výraz "poliziotteschi", poněvadž tenhle film je poněkud serióznější povahy. Námět velice připomíná "Magnum Force", kde se Harry Callahan ve svém druhém filmu postavil samozvaným mstitelům z řad policie. Nebylo by to poprvé ani naposledy, co by si Italové přivlastnili nápady Hollywoodu, ovšem tahle teorie padá, jelikož americký film vznikl až o rok později. Jak příběh, tak i postava komisaře Bertoneho (v podání výborného Enrica Maria Salerna) jsou uvěřitelnější. Tomuto filmu vyloženě svědčí syrovější styl a pesimistický závěr, kterým mě (převážně komediální) režisér Steno dokonale překvapil, i když mu vlastně nebylo vyhnutí. Opatřil snímek i několika brutálnějšími scénami, aniž by jimi plýtval tak, jako to dělala většina jeho kolegů, čímž jenom zvýšil jejich účinek. Na tenhle film se moc rád ještě párkrát podívám. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama