Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Queen Latifah exceluje v hlavní roli barvitého portrétu o houževnatosti legendární bluesové zpěvačky Bessie Smithové, která se navzdory svým vnitřním démonům stala jednou z nejúspěšnějších a nejvlivnějších hudebních umělkyň 20. století. Drama z produkce HBO zkoumá pozoruhodnou kariéru "královny blues" Bessie Smithové (Queen Latifah), která se díky svému ohromnému talentu a lásce k hudbě vymanila z anonymity drsného kabaretního světa a proslavila se po celém světě jako jedna z nejúspěšnějších bluesových zpěvaček 20. let. Bessie se po boku svého bratra Clarence začne brzy učit od bluesové legendy Ma Raineyové, která - stejně jako Bessie - dává přednost společnosti žen. Z Bessie se rychle stává čím dál větší hvězda v show Black Bottom Revue, do níž ji Ma Raineyová obsadí, což vede k napětí mezi oběma zpěvačkami a jejich cesty se následně rozdělí. Nezdolná Bessie dává dohromady vlastní pódiové číslo, píše písně, střídá milence i milenky, pouští se do rvaček, holduje alkoholu, prodává miliony nahrávek a vyprodává hlediště. Na pozadí bouřlivého vztahu s manželem a manažerem Jackem Geeem se z Bessie stává legenda takřka mýtických rozměrů - zvlášť poté, co se stane terčem útoku hnutí Ku-klux-klan na jejím turné v Severní Karolíně. Později musí čelit rozvodu i ztrátě adoptovaného dítěte a její kariéra se vlivem Velké hospodářské krize ocitá na mrtvém bodě. Díky své houževnaté povaze a nekompromisnímu stylu se Bessie brzy znovu postaví na nohy a po inspirativním opětovném setkání s Raineyovou i svou životní láskou Richardem se jí, s pomocí blues-jazzového nadšence a producenta Johna Hammonda, podaří úspěšně vrátit na scénu. (HBO Europe)

(více)

Videa (15)

Trailer 3

Recenze (15)

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tohle je přesně ten typ filmů, na kterém si mohou někteří herci udělat jméno. Vybrat si zajímavou osobnost a ukázat, že ve mě to herecké - a případně i pěvecké - umění je. A Queen Latifah tohle prokázala, jen je ten film celkově takový předvídatelný a sentimentální tam, kde se to čeká. Drsný jen trochu. ()

fredisek 

všechny recenze uživatele

Příšerně nevyvážené. To, co nás zajímá nejvíc, tedy smrt Smith, se tu neobjeví vůbec. Přitom ale snímek sleduje celý její život včetně flashbacků z dětství. To zkrátka čekáte jasné velké finále a ne jalový nezapamatovatelný konec s piknikovým košem. Navíc se tu až moc rychle střídají scény, nenavazují na sebe, život Smith prakticky nevysvětlují, vypadá to, jako by se stala slavnou prakticky ze dne na den. Vmísila se nám sem navíc politická korektnost ve scénách, které upozorňují na rasismus Ameriky dvacátých let. Ty jsou naprosto zbytečné, pokud nechceme ukázat její smrt, kde rasismus hrál roli. V tomhle případě tak tyhle scény působí jen jako úlitba aktivistům a příběh zdržují. Nevzniká nám tu freska života Smith, ale spíš puzzle, které se mi ale nechce skládat, protože proč bych měl? Svět změnil její hlas, ne to, že jí někdo odsuzoval za rasový původ.... ()

Reklama

solisoli 

všechny recenze uživatele

Blues je veľmi špecifický hudobný štýl. Bessie Smith, ako jeho najvýznamnejšia protagonista. Hmm. Ani vo sne by ma nenapadlo, čo sa za touto protagonistkou skrýva, až som z toho poriadne zmätený. Že by to naozaj takto bolo? Toľký lesk v tom jej období rozvoja Bluesu? Že by Blues vládol Jazzu ? Lepšie je to chápať s rezervou a utvoriť si vlastný obraz. Snáď upútala tá autentickosť klubov a hudby afroameričanov , ostatné mi akosi nesedelo. Priznám sa, že som mal niečo iné na mysli, ale radšej si to nechám pre seba. ()

Streeper 

všechny recenze uživatele

Líbilo se mi sledovat životní cestu Bessie, jak se doslova z ničeho dostala až na vrchol a stala se jednou z nejlepších bluesových zpěvaček ve 20.letech. Queen Latifah si s rolí Bessie poradila vážně dokonale. Místy jsem jí skoro vůbec nepoznávala a navíc Queen umí i báječně zpívat, takže jsem nadšená, že jsem po dlouhé době opět slyšela její krásný hlas. Jenže pořád filmu něco chybí, chybí tomu ta jiskra a možná i více emocí, nevtáhlo mě to do děje na tolik, abych s hlavní postavou prožívala ty samé pocity, ()

BigJohn02 

všechny recenze uživatele

Závěr byl poněkud podivný. John Hammond oslovil Bessie skutečně v roce 1933 kvůli nahrávání, ale že by v úplném počátku swingové éry plánoval své slavné vánoční koncerty From Spirituals To Swing, které se uskutečnily až v době, kdy swing hýbal světem, v letech 1938 a 1939? A ještě jedna věc: od začátku jsem byl zvědav, jak se autoři poperou s "kontroverzní" smrtí Bessie Smith v roce 1937, ale bohužel... ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama