Režie:
Čchan-uk PakKamera:
Jung-hoon JungHudba:
Yeong-wook JoHrají:
Min-hee Kim, Tae-ri Kim, Jeong-woo Ha, Jin-woong Cho, Hae-sook Kim, Yong-nyeo Lee, So-ri Moon, Eun-hyung Jo, In-woo Kim, Byeong-mo Choi, Dong-hwi Lee (více)Obsahy(2)
Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)
(více)Videa (8)
Recenze (268)
Chan-wook Park dokáže namixovať úsmev, erotičnosť, drámu aj sadizmus do veľmi peknej a ucelenej skladačky. Scenáristicky a herecky prekonávajúce očakávania. Rôzne uhly pohľadov na rovnakú situáciu, hľadanie skutočnej pravdy z pozície diváka a aj príjemné vyvrcholenie príbehu robí z Komornej po Trilógií o pomste ďalší nadštandartný film. Kamera sníma nádherné prostredie, Park sa nebojí pritlačiť na pílu, zároveň si je režijne istý. Veľké množstvo režijných nápadov dovoľuje predĺženej verzií( tú som aj pozeral) trvať skoro tri hodiny bez akejkoľvek nudnej pasáže. Plný počet nie je z jednoduchého dôvodu. Nie je tam tá dravosť a ten existenčný determinizmus ako v trilógií o pomste. Tá bude u mňa zatiaľ stále neprekonateľný režisérov počin. Chobotnica nádherne dvojzmyselná a hudba etericky pod kožu sa derúca. Taký iný film o láske a podvodníkoch. ()
No. Kdybys si všiml režisér, obešel bych film obloukem. začátek není špatný a první dva dějové twisty taky ne, má to nápad a hezky to vypadá. Pak ale zklamal dramaturg a někdo, kdo by byl schopen říct, že je třeba námět oproti předloze poněkud upravit. Příliš mnoho dějových rotací a naprosto neskutečně dementní až hovadský konec to celé totálně zazdil. Mělo to končit jejich útěkem a radostí a finito. cokoliv dál vystřihnout. Naprosto zkažený film. A nějaký nahatý Asiatky, jejichž scény šly taky zkrátit na desetinu a ději by to nijak nevadilo, jsou jen dost lacinou úlitbou, aby se o filmu mluvilo. ()
Vôbec sa mi do toho nechcelo, ale nakoniec sa mi to celkom páčilo. Retro japonské komorné drámy nie sú zrovna moja šálka kávy, ale toto mi napriek robustnej dĺžke dosť rýchlo utieklo. Enormnú erotiku by som na vašom mieste nečakal – je tu ledva jedna lesbická scénka -, ale inak je to fajn a najviac fajn je samozrejme šialený scenár, ktorý vám ponúkne niekoľko značne nečakaných twistov, ktoré dovtedajší príbeh zrazu ukážu v úplne inom svetle. Ku koncu ma to už každopádne čiastočne nudilo. A neviem, či tvorcom niekedy odpustím tú absolútne nijako nevyužitú chobotnicu v pivnici (hriech niečo také famózne nepoužiť!!!). ()
Jako holka říkám: muhehehe (kdo viděl, pochopí), jako divák říkám: můj styl to úplně není, ale aspoň mi do seznamu zhlédnutých filmů přibyla korejsko-japonská erotická "kriminálka".;-) Jedna věc by mě ale zajímala, a to jak se liší reakce diváků v Evropě a na domácí půdě během (pro nás?) absurdnějších scén jako erotické čtení nebo pokus o sebevraždu alá teta, což je - alespoň tedy pro mě - pravděpodobně "nejgeniálnější" scéna filmu.XD ()
Najsilnejšou stránkou je jednoznačne zápletka, ktorá ponúka niekoľko zaujímavých zvratov vo vývoji deja. Ľahký erotický nádych, ktorý ovplyvňuje nie len samotnú story, ale i celkové vnímanie diváka je akýmsi "bonusom". Skutočne nepoznám krajinu na tomto svete, ktorá by točila originálnejšie snímky ako je South Korea. ()
Reklama