Režie:
Kevin ReynoldsKamera:
Lorenzo SenatoreHudba:
Roque BañosHrají:
Tom Felton, Joseph Fiennes, Cliff Curtis, Peter Firth, Leonor Watling, Mark Killeen, María Botto, Antonio Gil, Stephen Hagan, Stephen Greif (více)Obsahy(2)
Velkolepý biblický příběh o zmrtvýchvstání je vyprávěný z pohledu nevěřícího. Mocný římský vojevůdce Clavius (Joseph Fiennes) a jeho pomocník Lucius (Tom Felton) jsou pověřeni úkolem objasnit, co se opravdu stalo Ježíšovi v týdnech po jeho ukřižování, aby vyvrátili zvěsti o zmrtvýchvstání mesiáše a zabránili povstání v Jeruzalému. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (156)
U podobných filmů mám velký strach z přehnané křesťanské propagandy. Tady mně to ale přišlo naprosto v pohodě. Ve jménu Krista je klasický historický film, který bych nenazýval velkofilmem snad jenom proto, že se v něm divák nedočká velkých masových akcí. Příběh totiž začíná ukřižováním Ježíše a jakmile se vytratí, tak pátráním po něm. V tu chvíli jsem si uvědomil, že koukám na asi úplně první starověkou detektivku, která mě ještě k tomu moc bavila. Už jenom stačilo, aby se objevilo pár stylových CSI záběrů dle tehdejších lékařských možností a mohlo být dokonáno. Jakmile se ale Ježíš objeví, film se dost proměňuje a hlavní římská postava začíná přemýšlet nejen nad svojí vírou, ale i nad svým životem a světem obecně. To už je sice slabší, protože film poukazuje na řadu myšlenek, které do dnes bohužel řada lidí nechápe. Jako celek ale musím říct, že natočeno to není vůbec tak špatně, jak se to tu tváří v rámci hodnocení. ()
Kokos toto bol WTF zážitok roka v čele s Ježišom Cliffom Curtisom, ktorý sa na všetkých nežne a chápavo usmieva a potom je zneviditeľnený uprostred záberu. Scenár absolútne originálny (pátranie po Ježišovom tele poňaté miestami až ako historická detektívka) a napriek tomu nesmierne, úžasne, nádherne blbý. Herci... to asi ani komentovať nebudem. Réžia? Tiež. Vychutnajte si túto absurdnosť. Nič iné vám asi ani neostáva. ()
Z počátku je Dementius mile polyteistický římský tribun a člověk má důvod těšit se na racionální demytizaci nejsmrtonosnější pohádky všech dob. A začíná to tak hezky! Naturalisticky hnusný a prašný starověký Blízký východ a roztomilé latinské potírání jeho okupantů. Tedy pardon, samozřejmě jsem chtěl říct „nade vši pochybnost oprávněných faraonských otroků, kterým přece při poslední pozemkové privatizaci odsouhlasil nárok na území úředním zápisem do sbírky bajek samotný předseda katastrální komise, velký Jehova“. A to má úplně stejnou váhu, jako by třeba mně Božena Němcová v pohádce Čert a píča přiklepla Václavák a já se ho na to konto vydal uzurpovat a násilně čistit od Pražáků a Arabů. Prostě země mezi řekou a Středozemním mořem je „právoplatně“ jejich. Řeku už podle názvu naštěstí fousatej strejc přiřknul nějakému negrovi, který hrával závodně Enbíej, a na co by byl Majklovi nějaký veletok, že? Tudíž nekonkvistadoří a na vodě je klid. Ale zpět k filmu. Západní břeh tedy mají naši milí latiníci pevně ve výpravných a příjemně brutálních rukou, dokud nepřitlučou k hranolům v tomto případě otylého Mexičana Chesuse Gonzálese. Docela škoda, že nebylo tehdejším koloritem třeba lámání v kole. Byla by to docela hlína, kdyby se dneska kudlanky ve své slaboduchosti regresně kolečkovaly. A v tuto chvíli vskutku dokonáno jest! Všechno jde rázem do prdele, do anotace ke snímku se nemilosrdně vkrade „otravná, nudná a pomatená fantasy“ a vy opět následující hodinu a půl znechuceně sledujete uspávací epizodu „Alibaba a dvanáct fanatiků“ z nekonečné a tisíckrát omleté telenovely „Jak jsem poznal vaší Bibli“. Seňor Gonzáles se furt někde zjevuje a apoštolové se za ním s plným pytlem vypatlaných demagogických keců táhnou jak smrad. Pohádkaření následně podléhá i dříve kůl tribun Dementius, posílá daleko neškodnější Jupitera s Marsem do Juny a začíná se přiblble blahoslaveně usmívat s vševědoucím výrazem profesionálního downa v očích. Takže si můžeme odškrtnout jen další zkurvené fantasy píárko, ospravedlňující dva tisíce let teroru První římskokatolické a.s., jejímuž zabíjení a kradení ve jménu synátora by symbolicky daleko více slušelo, kdyby tehdy před přitlučením mlel schizofrenní pičoviny raději o hranol vedle visící zloděj a vrah Dysmas. Avšak pohádky jsou pohádky a já jsem docela zvědav, kdo bude mít hustší bajkařský základ, až jednou čmoudi z Koránu vyinterpretují, že byl Mohamed na Řípu první. Aha, oni už to vlastně zjistili. Rozlučme se dnes tedy památnými slovy jednoho moudrého muže, tedy mě: „Bůh nás ochraňuj před náboženstvím!“ ()
║Rozpočet $20miliónov║Tržby USA $36,880,033║Tržby Celosvetovo $46,069,568▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $3,991,883║ Tržby za predaj DVD v USA $7,007,738║ Režisér Kevin Reynolds ešte nevyšiel z cviku a ponúka veľmi solídnu filmárčinu. V historických námetoch mu to vždy svedčilo a tu to nie je inak, príbeh upúta, herci fajn, potešilo. /videl v kine: 65%/ ()
Křesťanské spoilery! Stupidní biblické fantasy o tom, jak se to tenkrát "skutečně odehrálo". Clavin na zlepšení erekce je Říman, dá se říci, že ateista, uvažováním na úrovni racionálního člověka 21. století, kterému jen tak někdo med kolem huby nenamaže. Clavina navíc jen tak nic nerozhodí, protože je bitvami ošlehaný vojenský tribun ve velící pozici nejlepší, neprofesionálnější a nejdisciplinovanější armády ve starověkém světě, jejichž bojové manévry v tomto filmu sice připomínají ožralé kombajnisty táhnoucí ve tři ráno z hospody, ale to vem satan! Pak se ovšem něco stane, dá se říci, že téměř posere. Ježíš, ano ten Ježíš! O jehož existenci víme jen z křesťanské propagandy Bible, konkrétně z evangelií, jinak o něm není zmínky, protože těch židů tenkrát Římané ukřižovali desetitisíce, takže jeden schizofrenik navíc nikoho moc nevzrušoval, pokud tedy vůbec existoval, zmizí po ukřižování z hrobky! Děsný ďábel Pilát Pontský se s takovým židovsk...křesťanským zázrakem nemůže smířit a pověří Clavina investigativní prací nejhrubšího zrna, nalézt mrtvolu poloboha, protože dokud bude mrtvola mimo hrobku, je zcela logické, že oživla a odešla, Bůh existuje, Řím je ztracen a židé budou mít buřičskou modlu! A původně racionální ateista z 21. století Clavin se do toho vyšetřování pustí natolik, že se po hodině totálně nudného a stupidního děje nedopracuje absolutně k ničemu, pouze k jedinému logickému a zcela pravděpodobnému závěru, že Ježíš vstal z mrtvých, je syn Boha, koná zázraky a je tak strašně hodňoučký, láskyplný a empatický, že ho začne rovnou následovat spolu s kýčovitými apoštoly, kteří pokud skutečně ve skutečnosti kázali tak stupidní cancy plné patosu, divím se, že se křesťanství vůbec mohlo jako rakovina rozlézt do poloviny světa a teď tady nadále nevzýváme třeba Radegasta, tím myslím toho boha, ne ty chcanky, co se vydávají za pivo. Pro věřící "historická" sázka na jistotu před návštěvou budovy nejúspěšnější korporace na světě prodávající vzduch, pro lidi s elementárními znalostmi z historie, případně nároky na film z historického prostředí, neskutečně nudná křesťanská agitka, která nenabídne vůbec nic a přitom by mohla. Stačilo se podívat na mýtické události jiným pohledem po vzoru Pozemšťana a člověk by se alespoň pobavil. Tvůrcům ale zřejmě moc o pobavení diváků nešlo, spíše o utvrzení jejích víry, případně po vzoru hlavního hrdiny filmu o jejich nalákání do stáda nikoliv oveček, ale ovcí. 20% ()
Galerie (19)
Zajímavosti (5)
- Filmovanie snímky prebiehalo v španielskej Andalúzii a na Malte. (MikaelSVK)
- Joseph Fiennes (Clavius) strávil nejaký čas s policajným detektívom, aby si osvojil techniky vyšetrovania a vypočúvania podozrivého. (krasomama)
- Pracovným označením snímky bol aj názov Resurrection. (MikaelSVK)
Reklama