Režie:
Kyoo-tae KimScénář:
Yoon-yeong JoEpizody(20)
-
Episode 1 (E01)
-
Episode 2 (E02)
-
Episode 3 (E03)
-
Episode 4 (E04)
-
Episode 5 (E05)
-
Episode 6 (E06)
-
Episode 7 (E07)
-
Episode 8 (E08)
-
Episode 9 (E09)
-
Episode 10 (E10)
-
Episode 11 (E11)
-
Episode 12 (E12)
-
Episode 13 (E13)
-
Episode 14 (E14)
-
Episode 15 (E15)
-
Episode 16 (E16)
-
Episode 17 (E17)
-
Episode 18 (E18)
-
Episode 19 (E19)
-
Episode 20 (E20)
Obsahy(1)
Během záchrany topícího se malého chlapce dojde k zatmění slunce a dívka, která pro něj skočila do vody, se ocitne v minulosti. Nyní je z ní Hae Soo, sestřenice manželky osmého prince Wang Wooka. Přestože je Hae Soo nejprve zmatená z nastalé situace, snaží se zvyknout a přizpůsobit se novému prostředí a díky tomu má také možnost poznat i ostatní prince včetně obávaného čtvrtého prince Wang Soa. (andiek05)
(více)Recenze (49)
Mám ve zvyku hodnotit seriály v podstatě ihned po zhlédnutí. Protože však ze sebe nechci udělat emočně nevyrovnaného magora před celou komunitou, dám si tentokrát na čas. Zatím vám prozradím jen to, že z historických seriálů je tento aktuálně jednoznačně mojí jedničkou, a že se z něho budu vzpamatovávat minimálně několik dní.//// Ani dva týdny po zhlédnutí jsem se pořádně neuklidnila a vždy, když narazím na cokoliv, co se týká tohoto seriálu, zrychlí se mi srdeční tep. Pořád si živě vzpomínám na některé zlomové scény, jejichž hloubka je pro mě slovy nepopsatelná. Pořád v sobě nosím ten pocit na konci. Při téměř každodenním poslouchání soundtracku jsem stále plná emocí. K hercům, a to bez ohledu na to, jestli jsem je před tím znala, jsem si v Moon lovers vybudovala úplně zvláštní vztah. Příběh je pro mě natolik citlivý, že ho neumím okomentovat. Jestli se mě ode dneška zeptáte, na co kouknout, doporučím vám tohle.//// Můžu říct, že ani po dvou letech jsem se z téhle podívané úplně nevzpamatovala. A to mi přijde neuvěřitelný, proto seriál povyšuji na svoji jedničku. ()
Po delší době jsem zase zabředla do korejských vod a hned s takovou perlou. Už je to 14 dní, co jsem dokoukala poslední díl a pořád na to myslím a chci to vidět znovu, ale moje srdce by ten nával emocí tak brzo nezvládlo. Jak to jen popsat stručně a výstižně? Hra o trůny v korejském podání bez draků, kdy proti sobě stojí bratři. Ze začátku jsem se u toho smála a říkala jsem si, jak je to blbý, hlavní aktérka mi ale byla blízká svou ztřeštěností a chtěla jsem tak nějak vědět, co bude dál, i když dějová linka milostného zájmu byla trochu předvídatelná. Jenže u Korejců nikdy nevíte 😊 Díl od dílů to bylo komplikovanější, smutnější a dramatičtější. Od občasných slz se to změnilo k častějšímu pláči až to dopadlo tak, že jsem nemohla zastavit slzy ani hodinu po dokoukání. Některé postavy si prostě musíte zamilovat a některé herce o to víc. Joon-gi Lee se tak během dvou dnů stal mým numero uno 😊 Jeho mimika je neuvěřitelná!! A ten hlas 😊 Tak jsem zvědavá, jak budu vypadat po druhé projekci 😊 ()
Pro mě celkem neobvyklý seriál, kostýmní dramata mívají svoje mouchy (a tohle má taky malé mušky), jenže harémovka naruby jak bejk mě děsně baví. Myslel jsem, že IU, ačkoliv ji mám rád jako zpěvačku, nemá na to, aby hrála takto výrazně hlavní roli, dívky, která ukáže princům z doby Goryeo, že bude prostě svá. Vynikající herecké obsazení, Joon-ki Lee asi nejlepší herecký výkon kariéry po herecké stránce (v akční je Gunman in Joseon lepší). Navíc mu skvěle sekundují ostatní princové, zejména Kang Ha-neul jako 8.princ Wang Wook, výborné vedlejší postavy včetně Seohyun (Girls Generation). Romantika, akce, drama, seriál jako ulitý pro dívky, k tomu napínavý souboj o trůn, kde o zvraty není nouze. Pravda, intenzita začíná po díle 16. slábnout, ale pořád to má svoji sílu, neobvyklý konec, prolomena určitá tabu a klišé (snad díky čínské literární předloze). Z OST mě některé songy bavily, instrumentální OST vynikající. Tohle drama má atmosférou, velice silný konec, finální epizoda mě dostala. Navíc se stanice SBS odmítá i přes žádosti diváků pokračování, prvek sebereflexe od tvůrců je rozhodně sympatický. Celkově dospělejší a realističtější seriál na korejské poměry, hodně silné 4 hvězdy, rámci letošního roku, bude těžko hledat žánrového soupeře. ()
Začnu nejdřív takovým svým přiznáním – historické seriály a především ty korejské, horko těžko zkousávám. Od určité doby je nedokážu vystát nebo spíš mi přijdou hrozné, protože se tam moc brečí, naříká a pletichaří. Není to žánr, u kterého bych si mohla odpočinout nebo se bavit skvělými výkony, protože jsou všichni na jedno brdo –stejné mundúry, oslzené a usoplené tváře, protože jim právě někdo zabil někoho blízkého. Dlouho jsem se tedy rozmýšlela, zda se pustit i do tohoto seriálu, ale zdvihl se takový zájem a taková chvála, že jsem chtěla vědět proč. Začátek mě docela bavil, sice jsem nesnášela osmého prince, ale to už tak nějak zřejmě patří ke hře a jeho postavě. Je to poměrně dobře natočené, dobře ozvučené a herci předvedli, že hrát umí. Co mi přišlo ovšem trochu nevychytané bylo přecházení ročních období a vůbec plynutí času. Občas jsem se ztrácela v tom (hlavně na začátku), jak dlouho tam s nimi vlastně Hae Soo je. Další věc, která mě tedy nenechala být až do konce seriálu, byl jazyk. Bylo tak úžasné, že jim všem rozuměla a oni jí, tedy až na pár výrazů jako je například stres či gesto zdvihnutých palců nahoru. Vždyť ta dynastie vznikla před více jak tisíci lety, nemluvě o tehdejších silných jazykových vlivech z Číny. Prostě není možné, že je korejský jazyk takhle zakonzervovaný přes jedno tisíciletí a všemu lze tak poměrně snadno rozumět. Nejde mi o to, aby postavy mluvili stejnou řečí, kterou mluvili tehdy, jde mi jen o to, aby se ukázaly ty rozdíly, které v řeči určitě jsou a drahá Hae Soo měla potíže jim všem porozumět. Když už tedy hrají na tu přesnost. Jinak v podstatě nemám, co bych vytknula. U mě se dostavil zhruba v polovině syndrom historických seriálů a přestalo mě to bavit. Kdyby byl seriál kratší, asi bych si ho užila víc, teď od něj odcházím v podstatě s nijakým pocitem. Ano, Lee Joon-ki hrál výborně, jednoznačně nejlépe ze všech. IU byla roztomilá a valila ty kukadla, až se člověk bál, že jí vypadnou. Princové zajímaví, každý byl nějaký. Ale nenadchlo mě to. Každopádně pokud nemáte alergii na historické seriály, tohle se vám bude líbit. Lepší 3*. Přeloženo. ()
Korejci se s tím rozhodně nepářou. Všeho jako by tu bylo víc a bylo intenzivnější - říká se, že asiati jsou stoičtí a bez emocí, ale hrdinové tohohle dramatu prožívají emoce jak z telenovely (tak trochu to telenovela je) - a ano, často předstírají stoismus, ale vidíte, kolik emocí bublá pod těmi chladnými maskami. Největší devizou Moon Lovers je Lee Joon-ki(čtvrtý princ Wang So) - umí perfektně prodat emoce, působí jako badass, když je to třeba, a bojové scény mu věříte. Krásné je i pro nás exotické prostředí a kostýmy a vlastně i celá ta tragická love story. Negativa - místy slabší scénář (hlavně ke konci tvůrci nedovedli prodat, proč se hrdinka Hae Su chová tak, jak se chová), nějaká ta klišé a nevyužitý potenciál. Jako máte super prostředí, cool postavy, zajímavý nástin příběhu, který mohl být super epický - ale nějak to tvůrcům na posledních pár dílů ujelo a nedokázali dovést seriál do konce, který by si zasloužil. I přesto je důvod, proč je tenhle seriál mezinárodním hitem a jako náhled do korejské tvorby (alespoň pro mě) slouží skvěle. 70 % a jdu se poohlédnout po dalším seriálu s Lee Joon-kim. ()
Galerie (165)
Zajímavosti (2)
- Ve skutečnosti se jedná o televizní adaptaci dnes již velmi populární čínské novely 'Bubu Jingxin' (步步驚心), v překladu tedy 'Startling by Each Step', čínské novelistky Tong Hua, vystupující také pod jménem Zhang Xiao San. Fiktivní novela s fantazijním tématem, tedy autorčin spisovatelský debut, vyšel prostřednictvím internetového portálu Jinjiang Original Network (晉江原創網) již v roce 2005, aby se mu záhy dostalo také tištěného vydání skrze několik prominentních čínských knižních nakladatelství; Ocean Press (海洋出版社), National Press (民族出版社). V letech 2009 a 2011 se autorka postarala o revidování, kdy v poslední vydané edici naleznou čtenáři bonusový epilog, obsahující dalších třicet tisíc slov. Knižní novele se jen do tohoto okamžiku dostalo hned několik tamějších, ale i zahraničních zpracování - televizních, ale i těch divadelních. V roce 2011 to byla čínská televizní adaptace Scarlet Heart (步步惊心), ve stejný rok pak následovala adaptace pro rádiové posluchače stanice Feiran Zhuosheng Radio Drama Associations (斐然卓聲廣播劇社團), zatímco o rok později se čínská divadelní herečka Michelle Gong objevila v hlavní roli divadelní adaptace šanghajské divadelní asociace Shanghai Dramatic Arts Centre 'Bubu Jingxin'. V roce 2015 se objevil celovečerní filmový snímek nazvaný Time To Love a zatím poslední zpracování - Moon Lovers: Scarlet Heart Ryeo - se objevilo na obrazovkách jihokorejské televizní stanice SBS (Seoul Broadcasting System) v roce 2016. Autorka se nepodílí jen na psaní knih, kterých do dnešních dnů vydala již několik - 'Time Will Never Go Back' (那些回不去的年少时光) vydané v roce 2010, 'The Starry Night, The Starry Sea' (那片星空 那片海) vydané v roce 2015 - , ale také na televizních scénářích, jako jsou televizní série Perfect Couple (金玉良缘), A Detective Housewife (煮妇神探) z roku 2015 nebo Stay With Me (放弃我抓紧我) z roku 2016. (Conspi)
Reklama