VOD (1)
Obsahy(1)
Jenny (Adèle Haenel) je lékařkou, která provozuje malou praxi po svém starém a nemocném mentorovi. Ambiciózní mladá žena se chystá na velký kariérní skok – přestup na významnou kliniku a prestižní oddělení. Když se jednoho dne večer rozezní v její ordinaci zvonek, Jenny nereaguje. Je po ordinačních hodinách a má dost práce s nejistým Julienem (Olivier Bonnaud), který u ní vykonává praxi. Ráno se dozví, že neznámá dívka, kterou nepustila dovnitř, byla opodál nalezena mrtvá, nejspíš zavražděná. Hnána výčitkami svědomí se Jenny pokouší vypátrat její identitu. Nepřiznaně v ní ale hlodá i touha odhalit pachatele brutálního činu. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (48)
Dardenneovci si vyskúšali detektívku a na to, aby ju nakrútili viac uspokojivo, by s ňou museli mať viac skúseností. Pátranie na vlastnú päsť, kedy polícia príliš neprotestuje, len občas naznačí, že hlavná postava by sa mala radšej starať o seba, je doménou skôr štylizovaných trilerov, než filmu s morálnymi posolstvami. Je prekvapivé, že Jenny sa síce okolie vyhráža, ale k ohrozeniu jej života nedôjde, čo je možno snahou vyhnúť sa žánrovým klišé, ale vzhľadom na okolnosti by realite viac zodpovedalo nejaké to skutočné násilie. V pozadí prípadu sledujeme súčasné sociálne problémy krajiny, resp. Európy, ktoré ale už pôsobia ako klišé (prostitúcia prisťahovalcov, nelegálni imigranti) a zároveň psychologický ponor do myslí vinníkov (postavy tu majú väčšiu či menšiu mieru viny voči obeti), ktorý je zaujímavejší a zaslúžil by si väčší priestor. 70% ()
Už mě otravuje a unavuje Dardennovské sociálno. Všechno musí být sociální. Drama je sociální. Zápletka je sociální. Všechny postavy jsou sociální. Interiéry jsou sociální, exteriéry jsou sociální. V pohodě napsaný příběh je strašně sociální a tím pádem únavný. Bratři, prosím už příští rok netočte, pokud to bude další stejný film, děkuji. ()
Ambiciózní lékařka Jenny cítí odpovědnost za skonání mladé ženy, kterou v návalu nadřazenosti nad citlivějším stážistou Julienem odmítla ošetřit po pracovní době. Vzdá se kvůli pocitu viny své nadějné kariéry tím, že převezme ordinaci s nepojištěnými pacienty z řad těch nejchudších a zároveň pátrá na vlastní pěst po totožnosti násilně usmrcené dívky. Peripetie, jimiž si přitom musí projít než dosáhne kýženého cíle, ji však zbaví veškerých iluzí. Drama s psychologicky tíživou atmosférou, které sice párkrát sklouzne k nudnějším pasážím, ale i tak stojí za to se na něj podívat. ()
Tohle neni film, tohle je teze. Postavy jsou odfláknuté, dialogy na první dobrou, kamera pracuje celou dobu jenom s jedním plánem, pohodlně vždy usazeném ve středu záběru a ta proklamovaná sociální civilnost nejspíš funguje na canneské buržousty, kteří nikdy neměli potřebu navštívit maloměstskou kliniku či se setkat s jejími problémy a pacienty. ()
Přestože změnili žánr, rukopis bratří Dardenneů je zřetelný od prvních minut. Sociální aspekty prostupují celým filmem od začátku do konce. Nabízí se pak otázka - dívám se na sociální drama s kriminální zápletkou anebo na krimi se sociálními prvky... Tempo celého filmu je ale poměrně mdlé, pátrání Jenny dokážu pochopit, její zatvrzelost se však občas mísí s naivitou. Rozuzlení není také příliš sofistikované. Čisté tři hvězdičky, oba bratři dokáží natočit mnohem lepší snímky. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (3)
- Natáčení probíhalo od 12. října do 22. prosince 2015 v Seraingu v provincii Lutych. (bianci)
- Po projekcii na festivale v Cannes sa bratia Dardennovci rozhodli urobiť ešte niekoľko zmien, čoho výsledkom je o 7 minút kražšia verzia, oproti tej festivalovej. (classic)
- Pôvodne mala byť obsadená do hlavnej ženskej úlohy Marion Cotillard. Bratia Dardennovci sa nakoniec rozhodli pre 14 rokov mladšiu Adèle Haenel. (classic)
Reklama