Režie:
Alejandro González IñárrituScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Sean Penn, Benicio Del Toro, Danny Huston, Naomi Watts, Carly Nahon, Clea DuVall, Charlotte Gainsbourg, Claire Pakis, Eddie Marsan, John Rubinstein (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Příběh tří lidí, jejichž osudy se setkají v ne zrovna správné chvíli. Bývalá narkomanka Cristina žije ve spokojeném manželství s architektem Michaelem a dvěma dcerami. Těžce nemocný Paul má slabé srdce, jeho žena Mary by s ním chtěla mít dítě. Jenže lékaři mu dávají jen jeden měsíc života. Jediná naděje je transplantace. Bývalý trestanec Jack, kterého napravila víra, žije s manželkou a dvěma dětmi a bojuje se svou prchlivostí. Jednoho dne Jack srazí autem muže se dvěma dětmi a ujede. Vzápětí se Cristina dozví, že její manžel a obě dcery zemřely, a Paul dostane zprávu, že se našel vhodný dárce pro jeho transplantaci srdce. Když se pak rozhodne poděkovat rodině dárce, seznámí se s Cristinou, zamiluje se do ní a společně se rozhodnou pomstít smrt jejích blízkých. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (1 053)
No zas takova bomba, jak to podle hodnoceni vypada, to neni, ale tak trochu jsem to cekal, protoze me moc nebralo ani Amores Perros, nicmene i presto muzu rict, ze se jedna o kvalitni drama. Film stoji na vykonech trech hlavnich protagonistu, protoze co si budem nalhavat, podobnej pribeh uz tu byl vickrat, takze vyvoj postav se da lehce odhadnout a celej film je vetsinou predvidatelnej. Reziser si to zrejme uvedomil a aby film udelal zajimavejsi, tak vyrazil strihace a film dal zrejme sestrihat bezdomovcum, takze se tady bez ladu a skladu stridaj jednotlivy casti zivotu trech hlavnich postav a obcas to jsou ani ne minutovy segmenty, pricemz obcas se clovek ztrati a obcas ta scena nema takovej ucinek, jakej mit mohla, protoze sice vidime, jak je nekdo naprosto na dne, ale nevime proc, takze to vyzni krapet do ztracena. Ale i tak se da vcelku slusne orientovat diky jednoduchymu pribehu. Skoda, ze v druhy pulce ustupuje postava Benicia do pozadi, ten mi prisel ze vsech tri nejlepsi. Sean Penn je jako vzdy skvelej, akorat obcas se tvari krapet moc vymastene. A Naomi podava standartne peknej vykon, navic tu ukaze kozy. Celkove se nejedna o nejaky prelomovy dilo, ale diky kvalitni rezii a skvelejm hereckejm vykonum stoji film za skouknuti. ()
Prvý Iňarritov film čo som videl a skláňam poklonu. Mozaika jedného smutného príbehu, ktorú postupne servíruje ma nútil nestále rozmýšlať čo bude ďïalej. Ono vlastne čo bude ďalej vieme, ale to ako sa k tomu dostaneme nie. Neviem čo filmový kritici nazývajú ťažkým filmom, ale u mňa je to 21 Gramov. Celý film som špekuloval. Je to herecký koncert, je to skoro bez hudby, má to atmosférou, je to výnimočný film. ()
Filmová dráma, ktorá svojim zdanlivo chaotickým strihom donúti rozmýšľať o súvislostiach, ktoré práve videnému deju predchádzali, alebo , možno aj nasledovali po ňom. Čo a ako bolo, čo sa vlastne odohralo a hlavne ako, zapadne do seba až v čase, keď sa dozvieme, čo chýbalo do celku. Len púhych 21 gramov z človeka, zanedbateľná čiastočka, bez ktorej však už človek vlastne ani nie je človekom .... Naom Watts a Benicio del Toro v hereckom koncerte, kedy jeden druhého takmer ani nestretnú a pritom rozohrajú súboj dvoch charakterov....... Prosím tých, čo film pozerajú v dabingu, nech si len porovnajú scénu "červené tkaničky" a zistia, že to, čo predvádza Naomi Watts v originále sa jednoducho nadabovať nedá .... To sa musí zažiť ! ()
Alejandro González Ińárritu potvrdil po Amores perros pověst jednoho z nejlepších a nejtalentovanějších režisérů současnosti. I jeho druhý celovečerní film se skládá z mozaiky několika příběhů (tyhle typ filmu mám čím dál tím radši), které do sebe začnou každou minutou zapadat více a více. Příběh o životních bolestech, spravedlnosti a odpouštění je natočen mistrovsky a působí neobyčejným dojmem, který vás donutí přemýšlet nad životy postav. Herecké výkony jsou naprosto dominantní a nezapomenutelné, hlavně Benicio Del Toro, který si společně s Naomi Watts vysloužil nominaci na Oscara. ()
Náladovo špinavá, ponurá, roztrasená kamera posilňuje realistickosť sledovaného sveta. Chronologická rozhádzanosť deja z troch individuálnych, vzájomne sa prelínajúcich príbehov podporuje premýšľanie nad skladaním súvislostí. Pôvodne sa mali príbehy - podobne ako v Amores Perros - odohrávať sériovo jeden za druhým, no režisér zvolil "chaotickejšiu" variantu. Celé toto formálne ambiciózne sústo sleduje citové trápenie postáv a vo výsledku víťazí. Je zaujímavé i emocionálne pôsobivé. Ale nevíťazí na celej čiare. Predsa len nejde o geniálnu skladačku s nezameniteľným rozmiestnením styčných bodov (Memento), pretože z neho jednoducho JE cítiť, že rozhádzanie dejových rovín nebolo nevyhnutné a jeho snahou je iba premeniť striebro v zlato. A nejde ani o deštrukčnú emocionálnu trhavinu (Magnólia), pretože hoci sa režisér vystríha sentimentu (čo je fajn), bojí sa bezmedzného, trierovsky krutého obnažovania ľudskej intimity (čo je škoda). Svoje postavy sníma oblečené a má k nim viac rešpektu. ()
Galerie (48)
Photo © 2003 Focus Features
Zajímavosti (21)
- V původním scénáři měla Cristina (Naomi Watts) příjmení Beck místo Peck. (pUnck)
- Téměř celý film byl natáčen pomocí ručních kamer a chronologicky, ačkoliv konečný střih filmu chronologický není. (pUnck)
Reklama