poster

Já, Daniel Blake

  • Velká Británie

    I, Daniel Blake

  • Francie

    Moi, Daniel Blake

  • Slovensko

    Ja, Daniel Blake

  • Nový Zéland

    I, Daniel Blake

  • Austrálie

    I, Daniel Blake

  • USA

    I, Daniel Blake

Drama

Velká Británie / Francie / Belgie, 2016, 100 min

Režie:

Ken Loach

Scénář:

Paul Laverty

Kamera:

Robbie Ryan

Hudba:

George Fenton

Producenti:

Rebecca O'Brien

Střih:

Jonathan Morris

Scénografie:

Fergus Clegg
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Necrotongue
    *****

    Paráda! Daniela Blakea jsem si opravdu užil, protože se zabývá tématem, které je mi bližší než blízké. K mému překvapení jsou britští úředníci a zákony ještě nelidštější než u nás. Taky jsem si při vyřizování invalidního důchodu a průkazu ZTP prošel zajímavými fázemi, ale proti Danielovu osudu to byl naprostý čajíček, zacyklil jsem se jen jednou a naštěstí ne nadlouho. Film mě provedl tak nádherně depresivním příběhem, do kterého jsem se dokázal ponořit, že jsem zíral s otevřenou... ústy. Dave Jones byl v roli rytíře bez bázně a hany v boji s větrnými mlýny krásně civilní a věřil jsem mu každé slovo, Hayley Squires ho svým zoufalstvím výborně doplňovala a já jsem nadšený!(21.8.2017)

  • poz3n
    ****

    Jeden z těch filmů, při kterém budou citlivé duše třeskutě trpět a děkovat vyšším instancím za to, že mají kde bydlet a co jíst. Loach a jeho střihač celý film výborně ukočírovali, díky čemuž ví každá scéna, kde je její začátek a především konec. Právě proto se Daniel Blake obejde bez přívlastků jako ždímací, patetický a vyděračský. To vše je podpořené civilně (v tom nejlepším možném slova smyslu) dokonalým herectvím. Nepříjemně silný zážitek. 8/10(15.2.2017)

  • silentname
    ****

    "I Daniel Blake" je podľa mňa solídne napísanou a spracovanou drámou o mužovi, ktorý bojuje až do posledného dychu s byrokraciou. Funguje to veľmi dobre, má to dobré postavy a vie čo chce povedať. Celý čas som si to užíval, no je tu jeden problém, ktorý by som o filme povedal a to je jeho záver, ktorý prišiel tak veľmi náhle, že som mal pocit, že to mohlo ešte chvíľku pokračovať a dodať tomu viac energie. Možno tým film búra niektoré klasicky zaužívané klišé, no nevadilo by mi to. Len by som chcel vedieť trošku viac. Len nedozvedel som sa. Mimo to si myslím, že tento film je dobrý. Postavy tu ukazujú aj svoje ľudské stránky, no rovnako sú tu aj klasickí úradníci, ktorí neupustia od predpisov a zákonov ani na moment a musia ísť presne svojim scenárom a nikto ich z toho nerozhodí. Vyzerá to dobre, je to správne napísané a má to dostatok silného srdca, ktoré človeka vo filme udrží a bude ho chcieť vidieť do konca. Plus je pravda aj to, že film má veľmi dobrý spád a utečie rýchlejšie, než by sme čakali. Tempo je úplne správne. Rád som film videl a viem si predstaviť, že by som sa k nemu niekedy aj vrátil. Stojí za pozornosť. Hodnotenie: B+(21.10.2017)

  • Narya89
    ****

    Snímek věrohodně zachycuje ohromující kontraproduktivitu britské byrokracie, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti - nakonec Británie je tím pověstná. Sociální systém, který má pomáhat přesně lidem, jako je Daniel, kteří dočasně přijdou o práci, aby ji znova našli a mezitím se nestali bezdomovci, bohužel moc nefunguje a ve snaze zřejmě odradit příživníky raději setne i ty poctivé pracující lidi, co celý život platili daně, a kteří ze zoufalství radši použijí vlastní úspory, než aby se dohadovali s neochotnými úředníky lpějícími na nesmyslných pravidlech.A to je asi účel. Taková Hlava XXII, kdy pro A musíte mít B a pro B zase A, no asi jako když se v Anglii snažíte sehnat bydlení či práci, které nemůžete sehnat, dokud nemáte NINko a k získání NINka potřebujete trvalé bydliště, takže to pak babo raď.(7.4.2017)

  • Marigold
    ****

    Není to Loachův nejlepší film, je to napůl politický statement, který mi při čtení Lavertyho scénáře přišel těžko stravitelný svým závěrečným apelativním patosem. Jenže Loach ho zrežíroval naprosto civilně, vybral si skvělé protagonisty a ustál ho s mírnou ironií, byť samozřejmě dominuje tvrdá obžaloba zmechanizovaného sociálního systému, v němž se člověk stává nedůstojnou položkou. Výsledek je tíživý pohled na chudobu, která se potenciálně týká každého z nás, protože je maligní součástí systému, ve kterém žijeme. Na Loachovi nutno paradoxně kritizovat i cenit konzistenci, s níž si lehce idealizuje své pracující hrdiny - není v ní totiž nic pokřiveného a neautentického, je v tom skoro naivní víra v dobro těch, kteří jsou v nouzi. Daniel Blake je nejlepší Loach od roku 2006 a osobně mám pocit, že je životnějším a podstatnějším filmem než Zvedá se vítr. [Cannes 2016](23.5.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace