Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mol
    ****

    ID YOU KNEW HOW MUCH I LOVE YOU, YOU'D FAINT! Jako jo pecka. Holandští mlynáři unáší významnou persónu, pana Van Meera, aby z něj vytřískali co je to bod 27. Mají však smůlu, neboť jim cestu zkříží nebojácný novinář Johnny Jones, který propadne závislosti na slečně Carol Fisherové. Film sype a nakonec mě málem rozbulel jako třináctku v kině na Titaniku, ale opravdu jen málem, protože pan Fisher nebyl zrovna Leo DiCaprio.(1.6.2017)

  • Anderton
    ****

    Neustále sa meniace prostredie a zvraty zabezpešujú divácku pozornosť po celých 120 minút. Ťažko povedať, či takto dobrodružná záležitosť obohatená o milostnú linku je ten správny žáner pre inak vážne politické pletky. Niekedy sa závažbosť témy, napr. pri väznení starého pána, bije s akčnosťou a zábavnosťou, ale tak je to starý film a v roku 1940 bolo ešte priskoro na nejakú poriadnu reakciu na rozbiehajúcu sa vojnu. Preto Zahraničného dopisovateľa hodnotím v rámci jeho vysokej miery zábavnosti. Nikdy neviete, kam sa pozriete o pár minút neskôr a ani to vopred nezisťujte, nevedomí sa budete baviť viac.(24.6.2017)

  • Martin741
    *****

    Reziser Alfred Hitchcock /Psycho, vertigo/ natocil takmer kultovy film, ktory zaostava len o kusok za najlepsimi dielami maestra. Mna totiz maximalne zaujima motiv nevinneho cloveka, ktory sa zapletie do mocenskej hry plnej spinavych intrig a praktik. Rezia je vycibrena, Hitchcock sa s kazdou scenou pohral - ako sceny z Holandska, lietadla a veza. Interiery - kulisy su namakane a vidno ze sa tvorcovia s nimi pohrali, exteriery su vsak este lepsie. Dialogy mi vobec neprisli nudne, naopak boli potrebne pre pochopenie hry, do ktorej sa zamotal Joel McCrea /Jizda Vysocinou, Colorado Territory 1959/. Ba dokonca sa mi tu zdalo malo dialogov, reziser mohol kludne nejake este popridavat. Okrem McCreu tu hrala aj Laraine Day /The Locket 1946/ a George Sanders /Kniha Dzunglia All about Eve/. Cameo Hitchcocka múselo byt. Nechybaju akcne sceny a masakrozny zaver je uz vo filmoch tohoto tvorcu dobrym zvykom. Hitchcock ukazal rezisersky talent a toto je dalsi krasny dokaz, ze najlepsie filmy tocil v 40. a 50. rokoch minuleho storocia. 90 %(5.3.2016)

  • PetrPan
    ***

    Nic moc. První Hitchcockův hollywoodský výtvor asi nejvíc nasírá svou přepálenou stopáží a velmi rozkolísaným tempem, kde pohledné akční pasáže střídá úmorná konverzační nuda, přitom u Hitchcocka bývají dialogy spíš silnou stránkou, a romantické rozjímání, které bohužel překonává i obvyklý Mistrův způsob slona v porcelánu. Nebýt naopak nadstandardně dobré akce, zejména, co do kamery, dokonalá scéna vraždy s následnou honičkou v dešti a vynikající katastrofický závěr, zřejmě bych se nedostal ani k třem hvězdám. I když kdo ví, bavil mne totiž i téměř bezpáteřní charakter hlavního hrdiny, těžko říci zda to byl záměr. Nicméně protiválečnému filmu přidával zajímavý rozměr bez jinak obvyklé černobílé pachuti jasně definovaného rozdílu mezi zlem a dobrem. Viděno během Season Challenge tour 2015 (6.8.2015)

  • zette
    ***

    To, ze je Hitchcock veden jako jeden z nejlepsich reziseru v historii kinematografie je fakt a ja s nim zcela souhlasim. Jeho tvorba je nadcasova a vetsinou pracoval s vybornym scenarem. Zahranicni dopisovatel neni vyjimkou, bohuzel je dej filmu strasne roztahany a myslim, ze zbytecne. Romanticke lince jsem neveril, zvlast, kdyz si na lodi vzajemne povi, ze se chteji vzit..., pusobi az trapne. Bohuzel se mi nepovedlo se s zadnou postavou ztotoznit, coz na hodnoceni nikdy neprida. Nektere sceny jsou ovsem vynikajici, at uz atmosferou (mlyn v Holandsku), napetim (navsteva kostelni veze) ci technickym zpracovanim (letadlo a nasledna plavba po mori). Chapu, ze byl rok 1940, presto zaverecny proslov k americkemu lidu rozhodl v me nerozvaznosti v hodnoceni a ctvrtou hvezdicku jsem nakonec nepridal.(29.7.2016)

  • - Režisér Hitchcock se snažil do hlavní role obsadit Caryho Granta, Clarka Gablea a Garyho Coopera. (Pavlínka9)

  • - Hitchcock se ve filmu ukáže jako muž procházející na ulici kolem Joela McCrea, který právě opouští hotel. (Němi)

  • - Albert Bassermann, hrajúci holandského diplomata Van Meera, nevedel po anglicky ani slovo, a preto sa musel učiť svoje repliky čisto foneticky. (beso74)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace